ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

مدیرعامل گپ: به زودی می‌توانیم انتخابات الکترونیکی بر بستر بلاکچین برگزار کنیم

پیام‌رسان‌های بومی کم کم موارد متمایز کننده خود نسبت به مدل‌های بین‌المللی را توسعه می‌بخشند و مدیرعامل پیام‌رسان گپ در همین راستا اعلام کرده که تیم آنها توانایی این را دارد تا زیرساخت‌های زیادی از ...

آرش پارساپور
نوشته شده توسط آرش پارساپور | ۱۸ دی ۱۳۹۷ | ۱۸:۰۰

پیام‌رسان‌های بومی کم کم موارد متمایز کننده خود نسبت به مدل‌های بین‌المللی را توسعه می‌بخشند و مدیرعامل پیام‌رسان گپ در همین راستا اعلام کرده که تیم آنها توانایی این را دارد تا زیرساخت‌های زیادی از دولت الکترونیک را روی بستر خود پیاده کنند. «مهدی انجیدنی» همچنین اظهار دارد که تیم گپ توانسته بسیاری از هزینه‌ها را برای تیم‌های خلاق کم کند و ایده‌های استارت آپی فرصتی دارند تا در این پیام رسان کار خودشان را با هزینه‌ای بسیار کمتر به صورت پلتفرم Bot شروع کنند.

انجیدنی در گفتگو با دیجیاتو عنوان می‌کند که آنها بسیاری از APIهای دولت الکترونیک را در اختیار گرفته‌اند و هم‌اکنون با جمعی از استارت آپ‌های بزرگ نیز طرح همکاری ریخته‌اند و APIهای آنان را نیز در اختیار دارند. به گفته او این ادغام بخش خصوصی و دولتی در گپ رخ داده و می‌تواند:

«مثلا فرض کنید که می‌خواهیم سرویس مدرسه راه بیندازیم. در این حالت احتیاج داریم که پارامترهایی از جمله سوپیشینه راننده و اطلاعاتی درباره خودرو و بیمه را به دست بیاوریم و از آنسو می‌خواهیم با اسنپ هم همکاری کنیم و از ناوگان آنها استفاده کنیم. امکان توانایی پردازش هر دو API برای ما وجود دارد و این ایده می‌تواند در کمتر از یک ماه عملیاتی شود.»

 

انجیدنی باور دارد که اتصال به دولت الکترونیک هزینه‌ها و مشقت‌های فراوانی دارد که برای استارت آپهای کوچک رد کردن آنها بسیار سخت بوده و دردسر ساز است. به گفته انجیدنی برای رسیدن به این موارد هم وقت باید هزینه کرد و هم پول زیادی ولی گپ توانسته بسیاری از آنها از جمله اتصال به  GSB را رد کند؛ اتصالی که نیازمند یک سری شرایط خاص است:

«ما APIها را داخل خود برنامه قرار دادیم و کسب‌وکارهای خصوصی می‌توانند ایده‌هایشان را در آن پرورش دهند توسعه دهنده‌ها با ایده‌های جدید خود وارد گپ می‌شوند. در حقیقت ایده از دیگران است و مهیا کردن بستر و زیرساخت از ما.»

انجیدنی به دیجیاتو خبر می‌دهد که به زودی APIهایی از آپارات و فیلیمو در گپ به جریان می‌افتد و تیم هایی هم در راستای همین دیتا در حال برنامه ریزی استارت آپ‌هایی هستند: «به عنوان مثال یکی از افراد در حال تولید برنامه‌ای در زمینه کودک و نوجوان است و از API آپارات و یک شرکت دیگر بهره جویی کرده است.»

 

انجیدنی همچنین درباره زیر ساخت بلاکچین گپ می‌گوید که فعلا در فاز خصوصی خود قرار دارد و به زودی عمومی می‌شود. به گفته مدیر پیام‌رسان گپ، در صورت عمومی شدن این سیستم می‌توان انتخابات الکترونیکی برگزار کرد که کل فرایند زیرساخت سازی آن به ده روز هم نمی‌کشد:

«در انتخابات الکترونیک مبتنی بر بلاکچین، تمام آرا محفوظ مانده و در چندین جا ذخیره می‌شود و شاهد برگزاری یک انتخاب سالم به تمام معنا خواهیم بود.»

او تاکید دارد که پلتفرم Bot همیشه در گپ رایگان خواهد بود و صرفا کیف پول الکترونیکی این برنامه درصدی اندک را به صورت کارمزد خواهد داشت.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (17 مورد)
  • محمد حسین دوست
    محمد حسین دوست | ۲۰ دی ۱۳۹۷

    توی پیام رسان‌های داخلی به نظرم بله از همه بهتره. هم سرعتش عالیه و هم اینکه کارای بانکی و خیلی راحت میشه انجام داد

    • Ali_dahaghin
      Ali_dahaghin | ۲۰ دی ۱۳۹۷

      بله واقعاً امکاناتش خیلی کمه. یه پیام‌رسان رسماً دولتی ناقص به علاوه‌ی آپ، مساوی بله.

      • Ali_dahaghin
        Ali_dahaghin | ۲۰ دی ۱۳۹۷

        من خودم سروش رو ترجیح می‌دم، تو نسخه‌ی آخرش خییییییلی بهتر شده؛ گفتن تا آخر سال هم نسل جدید اندروید و دسکتاپ رو رونمایی می‌کنن. دسکتاپ هم یکی از جدی‌ترین نقاط ضعف بله هست. نمی‌تونی ده دقیقه باهاش کار کنی و اعصابت خورد نشه.

  • ErfanMTI
    ErfanMTI | ۱۹ دی ۱۳۹۷

    دیدن مردم نمیخوان دیگه برن پای صندوق گفتن الکترونیکی کنیم هم راحت تر بشه جعل کرد آمار رو و هم بگیم مردم الکترونیکی رای میدن واسه همینه دیگه صف نمیبندن

  • Ahmad
    Ahmad | ۱۸ دی ۱۳۹۷

    تا زمانی که مردم به این نتیجه نرسند که تنها راه پیشرفت تکیه به توان داخلی هست نه گدایی از این و اون کشور هزار سال بعد هم همین وضعیت هست، خیلی جالبه ملتی که تو بازار و خرید و فروش به هم رحم نمیکنن حتی به فامیل خودشون انتظار دارن کشورهای دیگه بیان بهشون خدمت کنن این فکر استعماری دویست سال توسط انگلیس تلقین شده سخته از مغز خیلی‌ها بیرون بره

    • enrix
      enrix | ۲۲ دی ۱۳۹۷

      تکیه به توان داخلی با محروم کردن از بقیه چیزا به اسم توان داخلی فرق داره!وگرنه روسیه هم پیام رسان ها و شبکه های اجتماعی بومی خودشو داره!ولی بازم آپ های مختلف از کشورهای مختلف داخلش فعالن

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی