ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

چرا اولین موبایل تاشوی واقعی جهان هنوز محصول کاملی نیست؟ [تماشا کنید]

دو ماه پیش شرکت Royole توانست پیش از تمام تولیدکنندگان معروف دست بکار شود و اولین موبایل تاشوی واقعی جهان را با نام فلیکس پای معرفی نماید. تصاویر و مشخصات زیادی از این تلفن هوشمند در ...

امین قیاسی
نوشته شده توسط امین قیاسی | ۱۸ دی ۱۳۹۷ | ۱۷:۳۸

دو ماه پیش شرکت Royole توانست پیش از تمام تولیدکنندگان معروف دست بکار شود و اولین موبایل تاشوی واقعی جهان را با نام فلیکس پای معرفی نماید. تصاویر و مشخصات زیادی از این تلفن هوشمند در فضای مجازی منتشر شد اما ویدیو‌ها و تصاویر منتشر شده از این موبایل کیفیت بالایی نداشتند و کاربران هنوز منتظر محتوایی بودند که با تماشای آن بتوانند تمامی ویژگی‌های اولین موبایل تاشوی واقعی جهان را بررسی نمایند.

حال این مشکل در نمایشگاه CES 2019 حل شده چرا که کمپانی Royole نمونه‌ای از تلفن هوشمند فلکس پای را در اختیار کاربران قرار داده و مشخصات کاملی از این موبایل منتشر شده است.

پیش از اشاره به جزئیات باید گفت Royole از سال ۲۰۱۲ مشغول تولید تلفن هوشمند تاشوی خود بوده تا بالاخره آن را وارد بازار کند. فلکس پای در واقع تبلتی با نمایشگر امولد ۷.۸ اینچی است که پس از تا شدن، به یک گوشی یا نمایشگر ۴ اینچی بدل می‌شود و  اولین محصولی است که با چیپست ۷ نانومتری اسنپدراگون ۸۵۵ معرفی شده است.

این گوشی در دو نسخه‌ی مختلف عرضه شده که از ۶ یا ۸ گیگا بایت رم به همراه ۱۲۸ یا ۲۵۶ گیگابایت حافظه‌ داخلی بهره می‌برد. آرایه‌ی دوربینی متشکل از دو سنسور ۲۰ و ۱۶ مگاپیکسلی برای این تلفن هوشمند در نظر گرفته شده و اولین موبایل تاشوی واقعی جهان از سیستم عامل اندروید 9 پای به صورت پیش فرض پشتیبانی می‌کند.

مشخصا طراحی یک رابط کاربری برای موبایلی با نمایشگر تاشو، کار سختی است و به نظر می رسد Royole نتوانسته بهترین گزینه‌ را برای این موبایل‌ها بیافریند. برای مثال رابط کاربری در تبدیل صفحه‌ی به نمایش درآمده در تبلت برای نمایشگر کوچکتر مشکل دارد و هنگام تا شدن، در بدنه ی پشتی هیچ محتوایی به نمایش در نمی‌آید.

علاوه بر این هیچ مکانیزم قفل صفحه‌ای برای حالت تا شده وجود ندارد و به همین دلیل کاربر نمی‌تواند آن را به صورت تاشو در کیف خود بگذارد. از مشکلات دیگر این موبایل می‌توان به دوربین نه چندان با کیفیتش اشاره کرد.

با این وجود فلکس پای، اولین تلاش کمپانی گمنامی است که به رقابت با بزرگان این صنعت برخواسته و هنوز محصول کاملی به شمار نمی‌رود. با این حال باید دید با عرضه‌ی گوشی‌های تاشو کمپانی ‌ها معروف نظیر سامسونگ، ال جی و هواوی چه اتفاقی برای این بازار رخ خواهد داد. به هر حال به نظر می‌رسد Royole در مسیر درستی گام برمی‌دارد و باید دید گوشی تاشوی بعدی این شرکت می‌تواند محصولی کامل و بی نقص باشد؟

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی