ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

ایلان ماسک اولین کارخانه تسلا در خارج از خاک آمریکا را خواهد ساخت

روز گذشته ایلان ماسک مدیرعامل شرکت تسلا برای آغاز کار ساخت کارخانه‌ای جدید در خارج از خاک آمریکا به شانگهای چین سفر کرد. سومین گیگافکتوری تسلا قرار است خودروی الکتریکی Model 3 و Model Y ...

محسن وفانژاد
نوشته شده توسط محسن وفانژاد | ۱۸ دی ۱۳۹۷ | ۲۲:۵۵

روز گذشته ایلان ماسک مدیرعامل شرکت تسلا برای آغاز کار ساخت کارخانه‌ای جدید در خارج از خاک آمریکا به شانگهای چین سفر کرد.

سومین گیگافکتوری تسلا قرار است خودروی الکتریکی Model 3 و Model Y را به تولید انبوه بازاری برساند که بیشترین روند رشد در خرید خودروهای الکتریکی دارد و بزرگ‌ترین بازار این مدل خودروها به حساب می‌آید. این کارخانه قرار است تولید Model 3 را از انتهای سال ۲۰۱۹ آغاز کرده و پس از آن به سراغ Model Y برود.

ماسک در بیانیه‌ای گفت: «چین در حال تبدیل شدن به رهبر جهانی وسایل نقلیه الکتریکی است، و بازاری است که برای ماموریت تسلا در جهت سرعت بخشیدن به گذار جهان به سوی انرژی‌های پایدار حیاتی است. گیگافکتوری ۳ نمونه دیگری از تعهد تسلا به بازار چین است.»

در یک سلسله توییت، ماسک گفت که گیگافکتوری ۳ ورژن‌های مقرون به‌صرفه از Model 3 را برای بازار چین خواهد ساخت. در حال حاضر تسلا Model 3 را با قیمت ۳۵ هزار دلار در آمریکا به فروش می‌رساند.

البته Model S و X هم که خودروهای گران‌تری هستند و Model 3 و Y همچنان در آمریکا هم ساخته می‌شوند و به کشورهای دیگر از جمله چین صادر خواهند شد که طبیعتا قیمت بالاتری نسبت به تولیدات گیگافکتوری ۳ دارند.

اگر جنگ تجاری بین آمریکا و چین ادامه پیدا کند، ساخت خودروها در کشورهای آسیایی به تسلا کمک می‌کند تا قیمت تعرفه‌ها و هزینه صادرات را کاهش دهد و شانس بیشتری برای در اختیار گرفتن بازار چین پیدا کند. چینی‌ها هم که حالا به دنبال حذف سوخت‌های فسیلی و پاکسازی هوای شهرهای بزرگشان هستند این فرصت را غنیمت می‌شمارند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • آریا
    آریا | ۱۹ دی ۱۳۹۷

    اشتباه میکنه. چینی ها تکنولوژیش رو میدزدن

مطالب پیشنهادی