ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

این حلقه هوشمند به دنبال پرداخت الکترونیکی توسط ضربان قلب است

در چند سال اخیر حلقه‌ هوشمند Motiv در نمایشگاه CES خبرساز شده بود. ساختار جالب این حلقه‌ها اجازه می‌دهد تا ضربان قلب برای پایش حرکات ورزشی انجام شود. اما امسال در CES، سازنده این حلقه هوشمند ...

امیر مستکین
نوشته شده توسط امیر مستکین | ۱۸ دی ۱۳۹۷ | ۱۴:۴۰

در چند سال اخیر حلقه‌ هوشمند Motiv در نمایشگاه CES خبرساز شده بود. ساختار جالب این حلقه‌ها اجازه می‌دهد تا ضربان قلب برای پایش حرکات ورزشی انجام شود. اما امسال در CES، سازنده این حلقه هوشمند می‌گوید که می‌خواهد پایش ضربان قلب را آنقدر با دقت بالا انجام دهد تا بتواند از آن برای پرداخت‌های الکترونیکی استفاده کند.

دقت بالای سیستم پایش ضربان قلب در حلقه Motiv، قرار است آنقدر بالا رود که بتواند همانند یک اثرانگشت جهت احراز هویت عمل کند. پس از انجام احراز هویت، حلقه هوشمند می‌تواند توسط برقراری ارتباط با دستگاه‌های پرداخت، عملیات پرداخت را برای شما انجام دهد.

نکته مهم‌ اینکه شاهد عرضه نسخه جدیدی از حلقه هوشمند Motiv نیستیم و افزایش ضریب اطمینان سیستم پایش ضربان قلب صرفاً با یک آپدیت نرم‌افزاری در نیمه دوم ۲۰۱۹ محقق خواهد شد.

همانطور که هر شخص اثرانگشت اختصاصی خودش را دارد، این تئوری هم وجود دارد که قلب هر شخص سیگنال‌های منحصربه‌فردی را ارسال می‌کند. حال Motiv با استفاده از پایش ضربان قلب (الکتروکاردیوگرافی) می‌خواهد هویت کاربران خود را مشخص کند.

باید چند ماهی صبر کرد و دید این شرکت آیا در نهایت می‌تواند آنقدر پایش ضربان قلب را با دقت انجام دهد که بتواند از آن به عنوان یک ابزار بیومتریک احراز هویت استفاده کند یا خیر. چالش بعدی این خواهد بود که آیا کاربران این حلقه با اعتماد به چنین سیستمی از آن به عنوان یک ابزار پرداخت بهره خواهند گرفت؟

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی