ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

رونمایی ASRock از پنج مادربورد جدید از سری B365

شرکت تایوانی ASRock که در زمینه‌ی طراحی و تولید مادربورد‌ها فعالیت می‌کند، در مراسم CES 2019 از پنج مادربورد گیمینگ جدید خود رونمایی کرد. این مادربورد‌ها همگی از سری B365 پشتیبانی خواهند کرد. چیپست‌های اینتل ...

مانی میرجوادی
نوشته شده توسط مانی میرجوادی | ۱۸ دی ۱۳۹۷ | ۱۷:۴۶

شرکت تایوانی ASRock که در زمینه‌ی طراحی و تولید مادربورد‌ها فعالیت می‌کند، در مراسم CES 2019 از پنج مادربورد گیمینگ جدید خود رونمایی کرد. این مادربورد‌ها همگی از سری B365 پشتیبانی خواهند کرد.

چیپست‌های اینتل B365 برای سری پردازنده‌های نسل نهم این شرکت بهینه سازی شده و آخرین تکنولوژی‌های روز دنیا را ارائه خواهند کرد. چهار مادربورد معرفی شده‌ی ASRock در دو دسته بندی جداگانه قرار می‌گیرند.

یکی از آن‌ها B365 Phantom Gaming 4 خواهد بود که عموم کاربران را مد نظر قرار داده و روی کارایی و زیبایی شناسی تمرکز داشته است و دسته بندی دیگر Pro 4 نام دارد که تفاوتش با مورد اول در استفاده از میکرو ATX خواهد بود. آخرین مادربورد معرفی شده B365 بود که برای استفاده در کیس‌های مینی ITX طراحی و توسعه داده شده است.

اینتل چیپست B365 خود را در دسامبر ۲۰۱۸ معرفی کرد که نمونه‌ی جدیدتری برای B360 بود. این چیپست به جای استفاده از فرایند ۱۴ نانومتری، از فرایند ۲۲ نانومتری استفاده کرده، دارای ۲۰ گلوگاه PCIe است که نسبت به نمونه‌ی قبلی (۱۲ عدد) افزایش چشمگیری محسوب می‌شود و همچنین دارای پلتفرم کنترل یا PCH کیبی لیک (Kaby Lake) است.

فانتوم گیمینگ 4

دسته‌ی فانتوم گیمینگ 4 همانند اغلب مادربورد‌های گیمینگ سال ۲۰۱۹، از نورپردازی داخلی بهره‌مند شده و همچنین از سیستم پولیکروم RGB پشتیبانی خواهد کرد. این سیستم به منظور ایجاد نورپردازی داخلی ایجاد شده و به کاربران اجازه می‌دهد تا بتوانند به طور دلخواه رنگ و الگو‌های نورپردازی آن را مشخص نمایند.

هر دو مدل از دو اسلات PCIe 3.0 x16 بهره‌مند شده‌اند، تا ۱۲۸ گیگابایت رم DDR4-266 را از طریق اسلات‌های DIMM پشتیبانی می‌کنند و همچنین قابلیت اتصال گیگابیت لن را خواهند داشت. به جز اندازه، اصلی ترین تفاوت این دو مدل فقدان گرماخور دو ایکس لارج آلیاژ آلومینیوم در مدل B365M است.

پرو 4

این دسته دارای نورپردازی RGB داخلی نخواهد بود (البته از سیستم پولیکروم ASRock پشتیبانی می‌کند). در عوض، دارای پوشش کامل گرماخور M.2 خواهد بود. همچنین یک پورت D-Sub اضافه شده می‌تواند پشتیبانی تا سه نمایشگر را به آن اضافه نماید. علاوه بر این از خروجی صدای ELNA بهره‌مند شده که به منظور کاهش سطح نویز تعبیه شده است.

مدل B365M-ITX/ac

این مدل به طور کامل فاقد نورپردازی RGB داخلی خواهد بود، از حداکثر رم ۶۴ گیگابایتی DDR4-2666 از طریق دو اسلات DIMM پشتیبانی خواهد کرد و دارای یک اسلات PCIe x16 است. این مادربورد از نمایش همزمان توسط سه نمایشگر پشتیبانی خواهد کرد و بهترین مزیتش اندازه‌ی کوچک آن خواهد بود.

شرکت ASRock هنوز قیمت و زمان عرضه‌ی مشخصی را برای مادربورد‌های B365 خود اعلام نکرده است. البته می‌توانید اطلاعات بیشتر از وبسایت ASRock را از صفحه‌ی رسمی این مادربورد‌ها مشاهده نمایید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی