ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

امنیت

اعتراف یک دانشجو به فاش کردن اطلاعات شخصی آنگلا مرکل و صدها سیاستمدار آلمان

دانشجوی ۲۰ ساله‌ی آلمانی اعتراف کرد که اطلاعات خصوصی نزدیک به هزار چهره‌ی سیاسی، ژورنالیست و افراد مشهور را فاش کرده چرا که ابراز عقیده‌ی این افراد وی را عصبانی کرده بود. نیروی پلیس سایبری ...

مانی میرجوادی
نوشته شده توسط مانی میرجوادی | ۱۸ دی ۱۳۹۷ | ۲۳:۴۵

دانشجوی ۲۰ ساله‌ی آلمانی اعتراف کرد که اطلاعات خصوصی نزدیک به هزار چهره‌ی سیاسی، ژورنالیست و افراد مشهور را فاش کرده چرا که ابراز عقیده‌ی این افراد وی را عصبانی کرده بود. نیروی پلیس سایبری آلمان اعلام کرد که این دانشجوی آلمانی -که نامش فاش نشده- روز یکشنبه دستگیر و محل سکونتش مورد بازرسی قرار گرفت.

این مرد ۲۰ ساله طی بازجویی‌ها نسبت به این موضوع اعتراف کرد و افزود که هیچ انگیزه‌ی سیاسی نداشته و به تنهایی اقدامات را انجام می‌داده. بعد از این اتفاق، او تحت حبس خانگی قرار گرفت.

اطلاعات فاش شده توسط این فرد ماه گذشته پست شد اما مسئولین مربوطه تنها یک هفته است که نسبت به این موضوع مطلع شده‌اند. این اتفاق حدود هزار قربانی داشته که یکی از آن‌ها صدر اعظم آلمان انگلا مرکل بوده است.

بر اساس گزارشات وال استریت ژورنال بیشتر اطلاعات فاش شده مربوط به ارتباطات افراد و داده‌های نه چندان حساس بوده است. حدود ۵۰ تا ۶۰ نفر از افراد اطلاعات شخصی حساس‌تری از خود را فاش شده دیدند. اطلاعاتی نظیر حساب بانکی، عکس‌ها و گفت و گو‌های آنلاین خصوصی.

هنوز مشخص نشده که این دانشجو چگونه موفق شده به این اطلاعات دست پیدا کند. تنها اعتراف منتشر شده‌ی این مرد ۲۰ ساله نسبت به این موضوع این بوده که رمز عبور مورد استفاده‌ای این افراد، کار را برای وی ساده کرده است.

موضوع عجیب اینجاست که در بین اطلاعات فاش شده، خبری از اطلاعات شخصی اعضای راست گرای افراطی آلمان دیده نمی‌شود. هنوز دلیل این موضوع مشخص نیست، اما پیشتر این حملات را به روسیه ارتباط داده بودند اما پلیس آلمان اعلام کرد که هیچ مدرکی دال بر دخالت شخص ثالث وجود ندارد.

فرد گناهکار اعلام کرده که تنها انگیزه‌اش از انجام چنین کاری، ابراز مخالفت و آزار و اذیت چهره‌های مطرحی بوده که نظرشان را نمی‌پسندیده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • Ahmadmosavi0093@gmail.com
    Ahmadmosavi0093@gmail.com | ۲۰ دی ۱۳۹۷

    درمورد ایران اگر اتفاق میوفتاد العان طرف نزدیکای اعدام بود?

  • mortezaniksard
    mortezaniksard | ۱۹ دی ۱۳۹۷

    نگاهاش شبیه نگاهای عموجانیه?

مطالب پیشنهادی