ساعاتی پیش و در جریان نمایشگاه CES 2019 سامسونگ از یک نوت بوک جدید رونمایی کرد. این محصول دو در یک را میتوان به روز رسانی قابل توجهی برای نسل قبل دانست که بسیاری ایرادات آن را مرتفع نموده و همزمان ظاهر و حس بهتری از یک لپتاپ پرچمدار را به کاربرانش منتقل میکند. نوت بوک ۹ پرو لپ تاپ پرچمدار سامسونگ است برای حرفه ای هایی که به دنبال سیستمی قدرتمند و در عین حال سبک برای انجام امور کاری شان هستند.

نوت بوک ۹ پرو بدنه ای تمام فلز و صیقلی دارد و نمایشگر ۱۳.۳ اینچی آن با حاشیه های باریکش رزلوشن 1080p را در اختیار کاربران خود می گذارد. البته اشاره کنیم که کلیدهای کیبورد این لپ تاپ نسبت به قبل با فاصله کمتری در کنار یکدیگر قرار گرفته اند و درکنار این مساله تاچپد دستگاه نیز بزرگ تر از مدل قبلی شده.

توان پردازشی این لپ تاپ را چیپ Core i7-8565U اینتل با هشت گیگابایت رم تامین میکند و ۲۵۶ گیگابایت حافظه SSD نیز برای این محصول در نظر گرفته شده. وزن لپ تاپ نوت بوک ۹ پرو سامسونگ ۱.۲۸ کیلوگرم عنوان شده و میتوان از این لحاظ آن را با محصولات هم اندازه اش برابر دانست. دستگاه نسبت به ابعادی که دارد بسیار سبک به نظر می رسد و حتی زمانی که آن را تا کرده و به صورت تبلت مورد استفاده قرار می دهید باز هم همین حس را تجربه میکنید.

کیبورد و ترکپد این محصول هم بهبودی قابل توجه نسبت به نسل های پیشینش داشته هرچند دکمه های آن اندکی کم عمق هستند اما تایپ کردن با آنها بسیار راحت و بی دردسر است و به لطف ترکپد بزرگ دستگاه هم فضای کافی برای سوایپ کردن صفحه در اختیار خواهید داشت.

سامسونگ در کنار نوت بوک ۹ پرو همچنین از محصول دیگری به نام فلش رونمایی کرد که یک لپ تاپ ۳۵۰ دلاری است و برای بچه ها طراحی و تولید شده.

این محصول از پردازنده های ضعیف Celeron و پنتیوم سیلور بهره می گیرد و ۴ گیگابایت رم و ۶۴ گیگابایت حافظه نه چندان سریع eMMC برای آن در نظر گرفته شده. همچنین محفظه یا قابی برای این لپ تاپ در نظر گرفته شده که در صورت سقوط یا افتادن آن روی سطوح از لپ تاپ در برابر آسیب ها حفاظت میکند.

کیبورد این محصول دکمه های گردی شبیه به ماشین های تایپ دارد که مطمئنا برای دستان کوچک بچه ها گزینه بهتری است هرچند با این قیمت والدین میتوانند یک کروم بوک مناسب را برای انجام تکالیف فرزندانشان تهیه نمایند. نوت بوک ۹ پرو اوایل همین امسال به بازار عرضه می شود اما حرفی از قیمت آن به میان نیامده. درمورد نوت بوک فلش هم باید بگوییم که از چند روز دیگر با قیمت ۳۵۰ دلار به بازارهای جهانی می آید.