ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

لپ‌تاپ میت بوک 13 هواوی برای رقابت با مک بوک ایر معرفی شد [به‌روزرسانی: معرفی نسخه لمسی]

هواوی سال گذشته با معرفی لپ‌تاپ MateBook X Pro، همه را غرق در شگفتی کرد. بسیاری از منتقدین آن را بهترین لپ‌تاپ موجود در بازار دانستند که می‌توانست به راحتی با رایانه‌های پرچمداری مثل مک ...

امین بیگ‌زاده
نوشته شده توسط امین بیگ‌زاده | ۵ اسفند ۱۳۹۷ | ۱۸:۳۰

هواوی سال گذشته با معرفی لپ‌تاپ MateBook X Pro، همه را غرق در شگفتی کرد. بسیاری از منتقدین آن را بهترین لپ‌تاپ موجود در بازار دانستند که می‌توانست به راحتی با رایانه‌های پرچمداری مثل مک بوک پرو اپل و XPS 13 دل رقابت کند.

اما حالا و در CES 2019، نوبت به میت بوک 13 رسیده؛ لپ‌تاپی که رقابت مستقیم با مک بوک ایر اپل را هدف گرفته است. میت بوک 13 از نظر قیمتی محصولی مابین میت بوک D و لپ‌تاپ گران قیمت میت بوک X Pro به حساب می‌آید، لپ‌تاپی سبک وزن و باریک با قیمت متوسط برای کسانی که طراحی بدیع و بی‌نظیر هواوی را می‌پسندند.

مثل تمام لپ‌تاپ‌های میت بوک، نمایشگر میت بوک 13 هم نسبت تصویر 3:2 را به شما ارائه می‌دهد، اما این بار در یک مانیتور 13 اینچی با رزولوشن 2160X1440. این در حالیست که میت بوک X Pro از یک نمایشگر 13.9 اینچی با رزولوشن 3000X2000 پیکسل بهره می‌برد.

میت بوک 13 اندکی از میت بوک X Pro قطور تر است، هر چند با قطر 14.9 میلی‌متر باز هم از جدیدترین مک بوک ایر اپل ضخامت کمتری دارد. هواوی دو مدل مختلف از این لپ‌تاپ را به فروش می‌رساند: مدل پایه دارای پردازنده Core i5-8265U ویسکی لیک نسل هشتم اینتل، 256 گیگابایت حافظه و کارت گرافیکی آن‌بورد. اما مدل دوم به پردازنده  i7-8565U مجهز بوده و از 512 گیگابایت حافظه و کارت گرافیکی MX150 انویدیا بهره می‌برد.

هر دو مدل دارای 8 گیگابایت رم هستند و دو پورت USB نوع C را به کاربران ارائه می‌کنند. درست مثل میت بوک X Pro، میت بوک 13 هم حسگر اثر انگشت را روی دکمه پاور تعبیه کرده و همچنین بر خلاف میت X Pro، دکمه وب‌کم را در محل بهتری قرار داده تا با بیرون آمدن صرفا بینی شما را داخل کادر قرار ندهد.

میت بوک 13 نسبت به میت بوک X Pro، قیمت رقابتی‌تری دارد و امید می‌رود که فروش قابل توجهی در بازارهای جهانی داشته باشد. نسخه Core i5 این لپ‌تاپ با قیمت 999 دلار و نسخه Core i7 با قیمت 1299 دلار روانه بازار می‌شود تا نه تنها با مک بوک ایر، بلکه با مدل‌های جدید Dell XPS 13، مک بوک پروی 13 اینچی و لپ‌تاپ‌های سرفس رقابت داشته باشد.

لپ‌تاپ میت بوک 13 هواوی قرار است از تاریخ 29 ژانویه در آمریکا و از طریق فروشگاه‌هایی مثل آمازون و Newegg قابل خریداری باشد.

[تاریخ انتشار خبر اصلی: ۱۸ دی ۱۳۹۷]

به‌روزرسانی

هواوی امروز و طی کنگره جهانی موبایل از میت بوک ۱۳ مجهز به نمایشگر لمسی رونمایی کرد. این دستگاه جدای از پنل لمسی مشخصاتی مشابه نسخه قبلی دارد اما قیمت مدل های مجهز به پردازنده Core i7-8565U و Core i5 آن به ترتیب برابر ۱۳۹۹ و ۱۰۹۹ یورو تعیین شده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی