ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

«نهنگ آبی» اولین سریال با سرمایه‌گذاری فیلیمو به زودی پخش خواهد شد

فیلیمو اولین سریالی که در آن سرمایه‌گذاری کرده را به زودی روانه بازار می‌کند؛ سریال نهنگ آبی به کارگردانی «فریدون جیرانی» که بنا به گفته مدیر پروژه فیلمیو احتمالا اوخر این ماه و یا نهایتا ...

آرش پارساپور
نوشته شده توسط آرش پارساپور | ۱۸ دی ۱۳۹۷ | ۱۳:۴۷

فیلیمو اولین سریالی که در آن سرمایه‌گذاری کرده را به زودی روانه بازار می‌کند؛ سریال نهنگ آبی به کارگردانی «فریدون جیرانی» که بنا به گفته مدیر پروژه فیلمیو احتمالا اوخر این ماه و یا نهایتا دوم بهمن ماه در قالب سی قسمت پخش شود. «احسان عمرانی» در گفتگوی خود با دیجیاتو خبر می‌دهد که تاکنون ۱۰ قسمت از این سریال ساخته شده و ۶ قسمت آن برای دریافت مجوزها به وزارت ارشاد فرستاده شده و همچنین احتمال دارد که سریال به صورت دو فصل ۱۵ قسمتی پخش شود.

سریال نهنگ آبی

کارگردان نام‌آشنای سینمای ایران که دو تجربه موفق «مرگ تدریجی یک رویا» و «تعبیر وارونه یک رویا» را در تلویزیون پشت سر گذاشته، ترجیح داده تا سومین سریال خود را به نمایش‌خانگی بیاورد. عمرانی ضمن اعلام این خبر به دیجیاتو می‌گوید که فیلیمو پیش از ساخت نهنگ آبی در زمینه تولید برنامه‌های تاک‌شو فعالیت داشته و برنامه‌های موفقی چون ژمد و کافه آپارات را با همکاری آپارات تهیه کرده ولی نهنگ آبی اولین اثری است که آنها بطور مستقل روی آن سرمایه‌گذاری کرده‌اند. او به دیجیاتو می‌گوید:

«در کنار سریال نهنگ آبی، حق مجوز پخش سریال ترسناک ایرانی احضار را نیز داریم ولی بعنوان سرمایه‌گذار در آن حضور نداشتیم. چند سریال دیگر هم در دست تولید داریم که بنا به دلایلی نمی‌توانیم جزییات آن را در حال حاضر افشا کنیم اما بسیاری از این آثار هم‌اکنون در دست تولید قرار گرفته و در ژانرهای مختلفی هم ساخته می‌شوند.»

سریال نهنگ آبی

عمرانی وضعیت بازار VOD در کشور را آنطور نمی‌داند که در حال حاضر یک سریال منحصرا به صورت آنلاین پخش شود و نسخه فیزیکی از آن به بازار نیاید. او ضمن تایید عرضه نسخه فیزیکی سریال نهنگ آبی در کنار پخش آنلاین آن به دیجیاتو می‌گوید:

«بازار VOD وارد یک بازی عجیب و غریبی شده و رقم‌های بسیار بالایی در آن در حال گردش است. این اتفاق البته در سینما هم رخ داده و فیلمبرداری که تا پیش از این n تومان دستمزد می‌گرفت الان n به توان سه دستمزد می‌خواهد و این ارقام نجومی و بدون برنامه در سینما جابجا می‌شوند. همین اوضاع گریبانگیر VODها هم شده و مشخص نیست این هزینه‌ها با چه سیاست و منطقی صورت می‌گیرد. سریالی با ۶ میلیارد هزینه ساخته می‌شود و یک شرکت ناگهان دوازده میلیارد تومان بدون دیدن سریال آن را فقط برای پخش VOD می‌خرد! این مسائل خیلی عجیب است و وقوع آن در این دوران تحریم عجیب‌تر.»

عمرانی سایت‌های دانلود را نیز یکی دیگر از مشکلات VODها می‌داند اما باور دارد که این مشکلات فعلا در حاشیه قرار دارند. او همچنین قیمت دسترسی مردم به شبکه را از مشکلات دیگر VODها می‌داند و می‌گوید آنها فعلا برای توجیه پذیری کارشان برای مردم هزینه اینرنت مصرف شده را به بسیاری از ISPها می‌دهند اما طبعا نمی‌توانند این کار را تا ابد ادامه دهند و باید فکری اساسی برای این موضوع صورت بگیرد:

«اگر می‌خواهیم مردم در زمینه VOD هم به نت‌فلیکس و امثال خارجی وابسته نشوند و نمونه‌های داخلی را در کنار نمونه‌های خارجی ارج نهند، باید تا دیر نشده اقداماتی انجام داد. اگر این حمایت‌ها انجام شود VODها نیز به تولید محتوای فاخر علاقه بیشتری نشان خواهند داد و در کل صنعت سینما و سریال کشورمان غنی‌تر خواهد شد.»

سریال نهنگ آبی

مدیر پروژه فیلیمو باور دارد که آنها بعد از عرضه چند قسمت از سریال نهنگ آبی به واکنشات مردم توجه می‌کنند و داستان را پیش خواهند برد و این کار را یک امری جهانی در زمینه تولید سریال موفق می‌داند.

نام فریدون جیرانی و حضور بازیگرانی همچون لیلا حاتمی، ساعد سهیلی، ویشکا آسایش، مصطفی زمانی، آزاده صمدی، حسین یاری، فرهاد آییش، دیبا زاهدی، الهام کردا، ماهور الوند شانس موفقیت این سریال را بالا برده، بخصوص که بدانیم شرکت «هنر اول» بعنوان پخش‌کننده سریال در کنار فیلیمو برای جلوگیری از دانلودهای غیرقانونی و پخش‌های شبکه‌های ماهواره‌ای، یک تیم حقوقی را مامور ثبت کپی‌رایت جهانی این اثر پرهزینه کرده است.

در پایان مطلب می‌توانید تریلر سریال نهنگ آبی را مشاهده کنید:

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • molavy
    molavy | ۱۹ دی ۱۳۹۷

    معلومه هنوز بلد نیستن سرمایه گذاری کنن
    آخه جیرانی هم شد کارگردان
    کدوم فیلمش گرفته که این باشه

    • آرش پارساپور
      آرش پارساپور | ۲۲ دی ۱۳۹۷

      ضمن احترام به نظر شما باید بگم ک جیرانی توی زمینه سریال سازی نسبتا موفق عمل کرده دوست عزیز و مرگ تدریجی یک رؤیا تونست فیدبکهای نسبتا خوبی بگیره.

  • m rb
    m rb | ۱۸ دی ۱۳۹۷

    اخه اسمه انتخاب کردن؟ مردم تازه این اسم رو فراموش کردن

مطالب پیشنهادی