ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

قیمت اولین موتور سیکلت برقی هارلی دیویدسن در حاشیه نمایشگاه CES تعیین شد

این روزها پیشرانه های برقی در کانون توجه قرار گرفته و بسیاری از شرکت های فعال در حوزه حمل و نقل با کنار گذاشتن موتورهای درون سوز، قصد دارند به استفاده از چنین پیشرانه هایی ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۱۸ دی ۱۳۹۷ | ۱۵:۵۳

این روزها پیشرانه های برقی در کانون توجه قرار گرفته و بسیاری از شرکت های فعال در حوزه حمل و نقل با کنار گذاشتن موتورهای درون سوز، قصد دارند به استفاده از چنین پیشرانه هایی رو بیاورند.

هارلی دیویدسن یکی از این شرکت ها است که بالاخره با رونمایی از یک موتور سیکلت تمام الکتریکی، رسما وارد عصری جدید شد. این کمپانی که جزو سنتی ترین سازندگان موتور سیکلت به شمار می رود، مدل برقی لایو وایر (LiveWire) را در CES 2019 به نمایش گذاشته است.

Harley-Davidson-livewire (3)

درباره مشخصات لایو وایر فعلا اطلاعات جامعی منتشر نشده، اما می دانیم که این موتور سیکلت سبز برای رسیدن به سرعت 60 مایل (96 کیلومتر) در ساعت به 3.5 ثانیه زمان نیاز داشته و می تواند با یک بار شارژ تا 110 مایل مسافت را در محیط های شهری (177 کیلومتر) پشت سر بگذارد. اگر چه این رقم برای جابجایی های شهری مناسب است، اما در حال حاضر کمپانی Zero Motorcycles مدل هایی تولید می کند که تا 163 مایل (262 کیلومتر) سفر درون شهری، به شارژ مجدد نیازی ندارند.

Harley-Davidson-livewire (4)

به لطف سیستم های ارتباطی پیشرفته و اپلیکیشن اختصاصی، مالک لایو وایر می تواند از راه دور وضعیت موتور سیکلت خود را کنترل نموده و از شرایط آن مطلع شود. جالب آنکه در صورت سرقت لایو وایر، مکان لحظه ای موتور سیکلت به مالک اطلاع داده می شود.

آنطور که هارلی دیویدسن اعلام کرده، علاقه مندان لایو وایر هم اکنون می توانند نسبت به ثبت سفارش خود اقدام کنند. برای این موتور سیکلت برقی قیمتی برابر با 29,799 دلار تعیین شده، رقمی که با آن می توان یک دستگاه تویوتا کمری یا هیوندای سانتافه خریداری کرد!

Harley-Davidson-livewire (1)

پس از ثبت سفارش، خریداران باید تا ماه آگوست (اواسط مرداد ماه) منتظر بمانند تا هارلی دیویدسن روند تحویل نخستین موتور سیکلت برقی خود را آغاز کند. با توجه به روند حاکم مسلما در آینده شرکت های بیشتری به هارلی دیویدسن پیوسته و موتور سیکلت هایی الکتریکی عرضه خواهند کرد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی