ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

دفاتر کار مجازی
تکنولوژی

خطوط تلفنی دفاتر کار مجازی برای بار سوم در سال گذشته قطع شد

از روز گذشته خطوط تماس چند دفتر کار مجازی قطع شد. «هانی تک»، «فکس دات آی‌ آر»، «دفتر شما» و «دفتر همراه» دفاتر مجازی هستند که به ده‌ها شرکت خدمات تلفن گویا، کنفرانس مجازی ارایه ...

پگاه طوسی
نوشته شده توسط پگاه طوسی | ۱۹ دی ۱۳۹۷ | ۱۶:۲۶

از روز گذشته خطوط تماس چند دفتر کار مجازی قطع شد. «هانی تک»، «فکس دات آی‌ آر»، «دفتر شما» و «دفتر همراه» دفاتر مجازی هستند که به ده‌ها شرکت خدمات تلفن گویا، کنفرانس مجازی ارایه می‌دهند اما این دفتر با مشکل مواجه شده‌اند. در دو سال اخیر دفاتر کار مجازی چندین بار با قطع خطوط تلفن که بستر اصلی کار و خدمات آنهاست، روبرو شده‌اند. این در‌حالی‌ست که قبل از خطوط تلفن هیچ اخطاری به آنها داده نشده و همچنین پیگیری علت این موضوع توسط صاحبان دفاتر مجازی بدون نتیجه مانده‌است.

در پی مسدود شدن بدون اطلاع خطوط شرکت‌های ارائه دهنده خدمات دفتر کار مجازی طی دو روز اخیر راه ارتباطی هزاران کسب و کار و استارتاپ در سراسر کشور قطع شد. این سومین بار در دو سال اخیر است که بدون اعلام هیچ اخطاری، تمامی خطوط این کسب و کارها ناگهانی قطع می‌شود و اینطور که یکی از مدیران دفاتر مجازی به دیجیاتو می‌گوید هیچ مقام مسئولی در وزارت ارتباطات، مخابرات تهران و سایر نهاهای ذی‌ربط پاسخگو نیست.

اینطور که از زمان قطع شدن خطوط مشخص است، این کار معمولا در آخرین روزهای کاری هفته و روزهای منتهی به تعطیلات انجام می‌شود تا پیگیری‌ برای رفع آن به اوایل هفته بعد موکول شود و خطوط چند روز قطع بمانند.

دفاتر کار مجازی

پیش از این هم در زمستان سال گذشته و تیرماه امسال به صورت ناگهانی خطوط دفاتر کار مجازی قطع شد که با پیگیری‌های بسیار علت مسدودسازی خطوط الزام مخابرات به تدوین قوانین جدید فعالیت‌های دفاتر کار مجازی و الزام دفاتر به احراز هویت مشترکان اعلام شد. یکی از مدیران دفاتر مجازی در این باره به دیجیاتو توضیح داد:

«در زمستان سال ۹۶ هم به مدت سه روز و در تیرماه امسال به مدت ۲۴ ساعت خطوط دفاتر از سوی مخابرات قطع شد و پس از ایجاد رویه احراز هویت دقیق مشترکین توسط دفاتر کار مجازی خطوط وصل شد. ولی مشخص نیست مسدود سازی شماره کسب و کارهای ایرانی به چه بهانه‌ای انجام شده است. شرکت‌های ارائه دهنده خدمات دفتر کار مجازی از چند سال قبل با دریافت  مجوزهای لازم شروع به کار کردند و تحت نظارت مراجع ذیصلاح به رشد کسب و کارهای کوچک کمک کردند. اما حالا از ما احراز هویت می‌خواهند چون معتقدند که ما مجوزی نداریم. زمانی هم که ما برای دریافت مجوزهای جدید اقدام کردیم، به معاونت تجارت مخابرات ارجاع و با درخواست مبلغ میلیاردی مواجه شدیم درحالیکه دفتر کار مجازی توان پرداخت چنین رقمی را ندارند. ما در این خصوص در حال مذاکره‌ هستیم و هنوز به نتیجه نهایی نرسیده‌ایم اما می‌بینیم که بازهم خطوط دفاتر بدون اخطار قبلی و بدون داشتن دلیل مشخص قطع می‌شوند.»

دفاتر مجازی در سراسر جهان سال‌هاست که به فعالیت رسمی و قانونی خود ادامه می‌دهند و در ایران نیز در راستای توسعه کارآفرینی، شرکت‌های دانش بنیان به این حوزه ورود کرده‌اند و با سرمایه گذاری توانسته‌اند مشکلات کارآفرینان جوان را حل کنند.

دفتر کار مجازی جایگزینی مناسب برای دفتر کار سنتی است که امکانات مختلفی مانند شماره تلفن اختصاصی، فکس اینترنتی، تلفن گویا، کنفرانس تلفنی و منشی مجازی را در اختیار کسب‌ و کارها قرار می‌دهند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • Mehrdad_Shirazi
    Mehrdad_Shirazi | ۲۰ دی ۱۳۹۷

    این وصله ها به مخابرات عزیزمون نمیچسبه , من از اون دنیا دارم با اینترنت همراه اول تماس می گیرم خصوصا آنتن دهی دم دوزخش معرکست!!

  • KHRTM
    KHRTM | ۱۹ دی ۱۳۹۷

    مخابراتِ عقده ای...

مطالب پیشنهادی