ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

ویندوز 10 بدون پسورد
تکنولوژی

ویندوز ۱۰ برای آپدیت های بعدی ۷ گیگابایت از حافظه رایانه شما را «رزرو» می کند

آپدیت‌های ویندوز همیشه فضای زیادی اشغال می‌کنند، و این موضوع برای دیوایس‌هایی که حافظه داخلی اندکی دارند مشکل ساز است. برای غلبه بر این مشکل، مایکروسافت تصمیم گرفته که در نسخه بعدی ویندوز با اسم ...

امین بیگ‌زاده
نوشته شده توسط امین بیگ‌زاده | ۱۹ دی ۱۳۹۷ | ۱۳:۴۵

آپدیت‌های ویندوز همیشه فضای زیادی اشغال می‌کنند، و این موضوع برای دیوایس‌هایی که حافظه داخلی اندکی دارند مشکل ساز است. برای غلبه بر این مشکل، مایکروسافت تصمیم گرفته که در نسخه بعدی ویندوز با اسم رمز 19H1 مقداری از حافظه این دیوایس‌ها را از قبل رزرو کند.

تا پیش از این افرادی که با مشکل کمبود حافظه مواجه بودند می‌بایست پیش از هر آپدیت، حجم عظیمی از فایل‌های اضافه و برنامه‌های خود را برای آزادسازی فضا پاک می‌کردند. راه حل دیگر هم این بود که این فایل‌ها را به یک هارد اکسترنال یا حافظه‌های جانبی منتقل کنند.

اما مایکروسافت با راهکار جدیدی که ارائه داده، به طور پیش‌فرض 7 گیگابایت فضای هارد را برای آپدیت‌های بعدی رزرو می‌کند تا مشکلی برای دریافت آخرین نسخه‌های ویندوز وجود نداشته باشد.

آپدیت ویندوز

البته این فضای 7 گیگابایتی تا پیش از دریافت آپدیت، کاملا بلا استفاده باقی نمی‌ماند. وقتی که به فضای خالی احتیاجی نیست ویندوز از آن برای نگهداری فایل‌های موقت استفاده می‌کند و زمانی که آپدیت دریافت شد، آن‌ها را به طور خودکار پاکسازی خواهد کرد.

به گفته مهندسین مایکروسافت، ویندوز برای رزرو این فضای خالی از درایو مجازی استفاده نخواهد کرد و این که چقدر فضا رزرو شود، بستگی به قابلیت‌های آپشنال و زبانی دارد که انتخاب کرده‌اید. هر چه این قابلیت‌ها و زبان‌ها بیشتر باشد، فضای بیشتری در حافظه رزرو می‌شود تا برای دریافت آپدیت با مشکلی مواجه نشوید.

ضمنا در صورت پاک کردن هر کدام از مواردی که گفتیم، فضای رزرو شده کوچک‌تر از قبل خواهد شد. هر چند که به گفته مایکروسافت 7 گیگابایت حداقل حجمی است که برای آپدیت‌های ویندوز 10 رزرو می‌شود. آپدیت 19H1 ویندوز 10 قرار است که در ماه آوریل سال جاری به دست کاربران برسد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی