ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

لنوو با همکاری گوگل یک ساعت رومیزی هوشمند معرفی کرد

شرکت های گوگل و لنوو سال گذشته با معرفی نمایشگرهای هوشمند خانگی فصل جدیدی را در زمینه لوازم خانگی همیشه متصل باز کردند که اتفاقاً در کشورهای پیشرفته با استقبال غیر منتظره ای هم رو ...

محسن خوشنود
نوشته شده توسط محسن خوشنود | ۱۹ دی ۱۳۹۷ | ۱۱:۰۰

شرکت های گوگل و لنوو سال گذشته با معرفی نمایشگرهای هوشمند خانگی فصل جدیدی را در زمینه لوازم خانگی همیشه متصل باز کردند که اتفاقاً در کشورهای پیشرفته با استقبال غیر منتظره ای هم رو به رو شد. امسال نیز دو کمپانی مورد اشاره با ادامه راه سال قبل، نمایشگرهای هوشمند را به مرحله دیگری برده و حالا از یک ساعت رومیزی هوشمند با پشتیبانی از دستیار صوتی گوگل رونمایی کرده اند.

ابزار جدید از نظر سخت افزاری شامل یک نمایشگر 4 اینچی با رزولوشن 480 در 800 به همراه اسپیکر 3 واتی بوده و به 1 گیگابایت رم در کنار فضای ذخیره سازی 8 گیگابایتی مجهز شده است. شاید این مشخصات در نگاه اول قابل توجه نباشند، اما برای انجام وظایف محول شده به یک ساعت رومیزی هوشمند کافی خواهند بود.

ساعت رومیزی هوشمند

ظاهر دستگاه نیز بسیار ساده و البته زیبا طراحی شده و در قست پشت نمایشگر، شاهد پوشش پارچه ای خاکستری رنگی هستیم که دکمه های کم و زیاد کردن صدا را در خود جای داده است. در بخش انتهایی ساعت رومیزی هوشمند لنوو/گوگل هم ورودی برق، پورت USB و دکمه روشن/خاموش میکروفون دستگاه قرار دارد.

امکان استفاده از ساعت رومیزی هوشمند لنوو به عنوان قاب عکس دیجیتال وجود ندارد

محصول مشترک لنوو و گوگل بر خلاف نمایشگرهای هوشمند قبلی، برخی از امکانات مانند تماس تصویری (دوربینی در دستگاه تعبیه نشده) یا امکان تماشای ویدیوهای یوتوب را نداشته و حتی نمی توان از آن به عنوان قاب عکس دیجیتالی استفاده کرد. در واقع سازنده تأکید ویژه ای روی کاربری اصلی یک ساعت رومیزی داشته و تنها ویژگی متمایز محصول مورد بحث امکان پرسش و پاسخ با دستیار صوتی گوگل (Google Assistant) خواهد بود.

ساعت رومیزی هوشمند

با این حال یکی از قابلیت های جالب ساعت رومیزی هوشمند جدید، نحوه بیدار کردن کاربر است که نیم ساعت قبل از فعال شدن صدای زنگ صبحگاهی، نور نمایشگر را کم کم زیاد کرده و رنگ های زنده تری را به نمایش می گذارد؛ بدین ترتیب شرایطی مانند طلوع خورشید شبیه سازی شده و کاربر به جای پریدن از خواب با آلارم، اندک اندک بیدار می شود.

علاوه بر مورد مذکور، ساعت رومیزی هوشمند لنوو و گوگل توانایی برقراری ارتباط با تقویم آنلاین کاربر را هم داشته و پیشنهاداتی برای تنظیم آلارم ارائه می کند. این محصول در ماه های آتی با قیمت 80 دلار عرضه خواهد شد.

ساعت رومیزی هوشمند ساعت رومیزی هوشمند ساعت رومیزی هوشمند

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی