ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

mercedes-benz-vision-urbanetic-005
خودرو

ترسیم آینده حمل و نقل توسط مرسدس بنز؛ معرفی کانسپت Vision Urbanetic در CES 2019 [تماشا کنید]

شهریور ماه گذشته بود که مرسدس بنز از یک کانسپت چند منظوره خودران به نام Vision Urbanetic رونمایی کرد. این کانسپت آینده نگرانه ساختاری ماژولی داشته و می توان از آن برای حمل و تحویل ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۱۹ دی ۱۳۹۷ | ۲۱:۰۰

شهریور ماه گذشته بود که مرسدس بنز از یک کانسپت چند منظوره خودران به نام Vision Urbanetic رونمایی کرد. این کانسپت آینده نگرانه ساختاری ماژولی داشته و می توان از آن برای حمل و تحویل کالا یا جابجایی شهروندان استفاده نمود.

با تصمیم اشتوتگارتی ها Vision Urbanetic در لاس وگاس نیز به نمایش گذاشته شده تا بازدیدکنندگان بیش از پیش با قابلیت های آن آشنا شوند. نسخه ای که در CES 2019 حضور دارد، از کابین مخصوص جابجایی شهروندان بهره می برد.

mercedes-benz-vision-urbanetic-009

کابین مرسدس بنز Vision Urbanetic که بی شباهت به یک اتاق استراحت لوکس نیست، از دو بخش تشکیل شده؛ بخش سفید رنگ مخصوص افرادی است که در زمانی کوتاه به مقصد خواهند رسید، بخش قرمز رنگ هم دارای صندلی های ردیفی بوده و برای افرادی که زمان بیشتری را در داخل خودرو سپری می کنند، طراحی شده است.

2048_WP-URBANETIC-14

فضای گسترده و ارتفاع زیاد کابین مفهومی چند منظوره اشتوتگارتی ها ورود و خروج مسافرین را بسیار تسهیل کرده است. سقف شیشه ای این خودرو نیز تجربه ای جالب برای سرنشینان رقم می زند.

2048_WP-URBANETIC-13

در اطراف سقف یک صفحه نمایش نواری شکل وجود دارد که برای ارایه اطلاعات مختلف یا سرگرم کردن افراد حاضر در کابین مورد استفاده قرار می گیرد. مرسدس بنز این نوار را halo نامیده است.

2048_WP-VisionURBANETIC-73

صندلی های ردیفی نصب شده در Vision Urbanetic بیشتر یک کافی شاپ را در ذهن تداعی می کنند. جالب آنکه بخش هایی از صندلی های یکپارچه، دارای علامت + هستند. با گذاشتن تلفن همراه روی هر کدام از این علامت ها، باتری آن به صورت بی سیم شارژ می شود که البته این مساله مستلزم پشتیبانی دستگاه از فناوری شارژ وایرلس است.

2048_WP-URBANETIC-12

همانطور که در ابتدا نیز اشاره شد، کانسپت Vision Urbanetic ساختاری ماژولی دارد، به این معنی که می توان کابین های مختلفی را بر روی شاسی نصب کرد. به گفته مرسدس بنز تعویض کابین نیازمند تقریبا 5 دقیقه زمان است.

مرسدس بنز

مرسدس بنز انتقال شهروندان در ساعات اوج جابجایی و تحویل بسته های سفارش داده شده را دو کاربرد متفاوت Vision Urbanetic اعلام کرده است. به اعتقاد این خودروساز پیشتاز، در اوایل صبح یا اواسط روز که نیاز به جابجایی افراد زیاد است، Vision Urbanetic می تواند به ناوگان حمل و نقل عمومی پیوسته و شهروندان را به مقصد منتقل کند. در سایر اوقات هم این خودرو می تواند وظیفه تحویل کالا و سفارش های آنلاین را بر عهده بگیرد.

برای آشنایی بیشتر و بهتر از ویژگی های مرسدس بنز Vision Urbanetic دعوت می کنیم ویدیوی زیر را مشاهده فرمایید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی