ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

continental_pp_cube_robodog (1)
خودرو

ایده کانتیننتال برای تحویل کالا در آینده؛ ترکیب اتومبیل های خودران و سگ های رباتیک

پیشرفت تکنولوژی در عرصه های گوناگون، سبک زندگی سبک زندگی بشر را تحت تاثیر قرار داده و انجام امور روزمره را بسیار راحت تر از قبل کرده است. برای مثال دیگر لازم نیست که جهت ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۱۹ دی ۱۳۹۷ | ۱۶:۳۰

پیشرفت تکنولوژی در عرصه های گوناگون، سبک زندگی سبک زندگی بشر را تحت تاثیر قرار داده و انجام امور روزمره را بسیار راحت تر از قبل کرده است. برای مثال دیگر لازم نیست که جهت خرید کالاهای مورد نیاز به مغازه ها مراجعه نمود، بلکه می توان با سفارش آنلاین، آنها را دم در خانه دریافت کرد.

امروزه شاهد گسترش روز افزون فروشگاه های اینترنتی در تمامی نقاط جهان هستیم. این مساله سبب شده که تحویل کالا رفته رفته به چالشی بزرگ تبدیل شود. تاکنون چند شرکت، مدل های مفهومی گوناگونی را در زمینه حمل و تحویل کالا معرفی کرده اند. کانتیننتال آخرین شرکتی است که برداشت خود از آینده تحویل کالا را در لاس وگاس به نمایش گذاشته است.

ایده کانتیننتال شامل یک اتومبیل بدون راننده و چند سگ رباتیک می شود. اتومبیل بدون راننده وظیفه دارد کالاها و سگ ها را به نزدیکی های محل سکونت فرد سفارش دهنده منتقل کند، سگ های رباتیک نیز موظف هستند کالاها را به درب منزل برده و به خریدار تحویل دهند.

continental_pp_cube_robodog (3)

آقای رالف لاکسمن (Ralph Lauxmann) مدیر بخش سیستم ها، تکنولوژی، شاسی و ایمنی کانتیننتال ایده ترکیب اتومبیل های بدون راننده و ربات های تحویل کالا را طبیعی می داند. وی در این باره گفته:

هر دو الکتریکی و خودران بوده و بر اساس تکنولوژی مشابهی شکل گرفته اند. این شباهت ها یک پتانسیل هیجان انگیز برای خلق کانسپت های تحویل کالا ایجاد می کنند.

continental_pp_cube_robodog (2)

به غیر از حمل و تحویل کالا، شرکت های مختلف کاربردهای متفاوتی برای اتومبیل های بدون راننده تجسم کرده اند. برای مثال می توان از این خودروها در ساعات پر تردد برای جابجایی شهروندان و در زمان های دیگر برای تحویل کالا استفاده نمود. بهره گیری 24 ساعته از خودروها در تمام روزهای هفته، مسلما کارایی و بهره وری را افزایش داده و باعث صرفه جویی در منابع می شود. در صورت پیاده سازی این مدل، برخی معتقدند که نیاز به خودروی شخصی رفع خواهد شد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی