ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

الگوی پیش بینی هوای بسیار دقیق IBM رونمایی شد

در سال ۲۰۱۶ که IBM یک شرکت هواشناسی به نام Weather Company را خریداری کرد، مشخص نبود هدف از این خرید چه بوده و IBM قصد دارد چگونه از تخصص این شرکت در محصولاتش استفاده نماید. روز ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۱۹ دی ۱۳۹۷ | ۱۷:۰۰

در سال ۲۰۱۶ که IBM یک شرکت هواشناسی به نام Weather Company را خریداری کرد، مشخص نبود هدف از این خرید چه بوده و IBM قصد دارد چگونه از تخصص این شرکت در محصولاتش استفاده نماید.

روز گذشته اما ابرها از روی این ماجرا کنار رفت و جینی رامتی مدیر اجرایی IBM از چرایی این مساله گفت. ظاهرا قرار است که این شرکت امسال یک مدل پیش بینی هوا را ارائه دهد که در ساخت آن از دیتای هواشناسی Weather Company و همچنین قدرت ابرکامپیوترهای IBM استفاده شده است.

با در نظر داشتن قدرت و برتری این کمپانی در حوزه تکنولوژی و البته دیتای بسیار دقیق Weather Company پیش بینی شده که الگوی در دست تهیه بهترین پیش بینی های کوتاه مدت از وضعیت هوا را در اقصی نقاط دنیا ارائه دهد.

Neilley معاون ارشد IBM در بخش پیش بینی های جهانی با ارسال ایمیلی اینطور اظهار داشت که الگوی تهیه شده دقیق ترین منبع پیش بینی های آب و هوایی کوتاه مدت در دنیا و خصوصا مناطقی شامل آمریکای جنوبی و آفریقا ارائه می کند؛ در این مناطق فقدان مشاهدات هواشناسی ارائه پیش بینی های دقیق را غیرممکن می کند.

Betsy Weatherhead از دانشمندان ارشد دانشگاه کلورادو در اینباره گفت:

به نظرم این فوق العاده است. قطعا فوق العاده است. IBM توانمندی هایی دارد که دیگران از آن بی بهره اند. و آنها تلاش می کنند نابغه ها را گرد هم بیاورند.

Weatherhead که برای چندین دهه در سازمان هواشناسی آمریکا کار کرده از این بابت که شرکت IBM تلاش کرده روی آمریکای جنوبی و آفریقا تمرکز کند بسیار خوشحال است. پیش بینی آب و هوایی در این مناطق همواره ضعیف بوده اما حالا با جمع سپاری دیتا تلاش می شود که این کمبود جبران شود.

و اما در مورد Weather Company باید بگوییم که دیتای مربوط به میلیون ها پایگاه هواشناسی در سرتاسر دنیا را در اختیار دارد که بسیاری از آنها نیز در اختیار شرکت های خصوصی هواشناسی قرار دارند؛ شرکت هایی که خودشان تجهیزات این کار را می سازند و می فروشند. در ادامه این دیتا به مدل هواشناسی داده می شود تا به عنوان مبنا و معیاری برای پیش بینی مورد استفاده قرار گیرد. به لحاظ نظری هرچه مشاهدات یک الگوی هواشناسی بیشتر باشد بر کیفیت پیش بینی های آن نیز افزوده می شود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی