ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تحریم غیر رسمی
تکنولوژی

تحریم غیررسمی اپل در چین و افت درآمد آمریکایی‌ها

شاید اپل دلیل اصلی افت فروش آیفون را ضعیف شدن اقتصاد چین بداند اما به باور تحلیلگران این مساله ناشی از تحریم غیر رسمی این شرکت است. موسسه Merrill Lynch که بازوی خدمات سرمایه گذاری و ...

یونس مرادی
نوشته شده توسط یونس مرادی | ۱۹ دی ۱۳۹۷ | ۱۲:۳۰

شاید اپل دلیل اصلی افت فروش آیفون را ضعیف شدن اقتصاد چین بداند اما به باور تحلیلگران این مساله ناشی از تحریم غیر رسمی این شرکت است.

موسسه Merrill Lynch که بازوی خدمات سرمایه گذاری و مدیریت ثروت «بانک آمریکا» محسوب می شود، در گزارشی از نقش شهروندان چینی در کاهش فروش آیفون خبر داده است.

بر اساس این گزارش در حالی که اثری از فروکش کردن جنگ تجاری میان آمریکا و چین در آینده نزدیک دیده نمی شود؛ شعله های آن در حال تخریب بازار کوپرتینویی ها است. این مساله باعث شده کمپانی های محلی چین خواستار عدم خرید گوش های خارجی توسط کارکنان شوند که از آن با عنوان تحریم غیر رسمی محصولات آمریکایی یاد می شود. تحریم غیر رسمیاین مساله زمانی وخیم تر می شود که تضعیف یوآن، واحد پول چین در برابر دلار را هم در نظر بگیریم که به معنی کاهش قدت خرید کالاهای خارجی توسط چینی ها و همچنین افت ارزش دلاری درآمدهای خارجی اپل است.

از سوی دیگر کاربران هندی نیز در یک نظرسنجی از کاهش علاقه خود به محصولات اپل گفته اند. هرچند اپل در این کشور کارخانه هایی را کلید زده اما کاربران به خاطر قیمت مناسب و نوآوری های بالاتر به محصولات شیائومی و سامسونگ علاقه بیشتری نشان می دهند.

این مسائل نشان می دهد که اپل باید در استراتژی های خود در این منطقه پر چمعیت تجدید نظر کند؛ کاری که سامسونگ از مدت ها قبل و با معرفی قابلیت های جدید در گوشی های میان رده و افزایش زمان پشتیبانی آنها در پیش گرفته است.

در حالی که برخی سیاست های تهاجمی ترامپ را دلیل جنگ تجاری و تضعیف فروش اپل اعلام کرده اند، رییس جمهور آمریکا تاکید کرده که ارزش سهام اپل از زمانی رئیس جمهور شدن او «صدها درصد» بالا رفته و از کوپرتینویی ها خواسته خطوط تولید آیفون و دیگر محصولاتشان را از چین به آمریکا منتقل کنند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • xAmirreza
    xAmirreza | ۲۳ دی ۱۳۹۷

    ترامپ رو چه منطقی گفته میتونن شرکتا رو از جایی که سالی حدود 6000 دلار درآمد کارگرِ بیاره جایی که حداقل حقوق ماهانه 1000 دلاره؟

مطالب پیشنهادی