ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

نگاهی نزدیک به Cosmo Communicator؛ ترکیبی از لپتاپ و PDA [تماشا کنید]

پیشتر راجع به PDA جدید تحت عنوان Cosmo Communicator نوشته بودیم. این دستگاه خاص در مراسم CES 2019 هم حضور داشته و وبسایت دیجیتال ترندز موفق شده نگاهی نزدیک به یک نمونه‌ی آزمایشی از آن ...

مانی میرجوادی
نوشته شده توسط مانی میرجوادی | ۱۹ دی ۱۳۹۷ | ۲۰:۰۰

پیشتر راجع به PDA جدید تحت عنوان Cosmo Communicator نوشته بودیم. این دستگاه خاص در مراسم CES 2019 هم حضور داشته و وبسایت دیجیتال ترندز موفق شده نگاهی نزدیک به یک نمونه‌ی آزمایشی از آن داشته باشد. در این گزارش به قابلیت‌هایی که عموما از آن خبر داشتیم اشاره شده است.

این دستگاه از دو نمایشگر بهره می‌برد که یکی داخلی و دیگری خارجی است. نمایشگر خارجی ۲ اینچ و نمایشگر داخلی ۶ اینچی خواهند بود. با استفاده از نمایشگر خارجی می‌توانید به تماس‌های تلفنی پاسخ دهید و اعلان‌ها را مشاهده نمایید. همه‌ی این کار‌ها بدون نیاز به باز کردن تلفن هوشمند اتفاق خواهد افتاد.

در این گزارش عنوان شده که این تلفن سنگین و دارای ضخامت بسیار زیاد است. البته این موضوعات برای کسانی که بی صبرانه منتظر این PDA هستند خیلی اهمیتی نخواهد داشت. کیبورد این دستگاه احتمالا نسبت به نسخه‌ی قبلی یعنی Gemini پیشرفت‌های زیادی داشته. به عنوان مثال کیبورد Cosmo دارای نور خواهد بود که بتوان از آن در تاریکی نیز استفاده کرد.

این PDA دارای دوربین هم هست. دوربین پشتی ۲۴ مگاپیکسلی که بالای نمایشگر خارجی متصل شده و همچنین دوربین جلویی که ۵ مگاپیکسلی است. علاوه بر این زیر نمایشگر خارجی سنسور اثر انگشت وجود دارد که در کنار دکمه‌ای دیگر برای قبول یا رد تماس قرار گرفته است.

این گوشی از پردازنده‌ی هلیو P70 شرکت مدیاتک استفاده می‌کند که از سری پردازنده‌های نسل جدید محسوب می‌شود و کارایی بهتری در زمینه‌ی هوش مصنوعی و توانایی‌های مدرن و امروزی دارد. این دستگاه ۶ گیگابایت رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه‌ی داخلی نیز خواهد داشت.

بهره‌مندی این دستگاه از پورت USB-C و همچنین پشتیبانی از حافظه‌ی میکرو SD از دیگر مزیت‌های آن به شمار می‌رود. باتری ۴۲۲۰ میلی آمپر ساعتی و سیستم عامل اندروید 9 نیز این دستگاه را قدرتمند‌تر نشان خواهد داد. البته باید به این نکته اشاره کنیم که می‌توانید برای این دستگاه از سیستم عامل لینوکس نیز استفاده نمایید.

قیمت این دستگاه ۸۰۰ دلار اعلام شده که با این پول می‌توان گوشی‌های مطرحی همچون آیفون XS، گوگل پیکسل 3 یا گلکسی اس 9 خریداری کرد. گوشی‌هایی که همگی فوق العاده و معتبر هستند. البته در صورت خرید Cosmo از ایندیگوگو (وبسایت جمع سپاری که برای این گوشی سرمایه‌ی بسیار خوبی جمع آوری کرد) می‌توانید این PDA را با قیمت ۵۷۰ دلار خریداری نمایید.

ویدیوی مربوط به Cosmo Communicator در مراسم CES 2019

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی