ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

پیامک‌های مزاحم
تکنولوژی

اقدامات جدید وزیر ارتباطات برای کنترل پیامک‌های مزاحم تبلیغاتی

بعد از آنکه وزیر ارتباطات در توییتر نظرسنجی برای ساماندهی پیامک‌های مزاحم تبلیغاتی انجام داد، در آخرین توییت خود از ‏تصمیم نهایی برای حذف پیامک مزاحم خبر داد و گفت که این مصوبه باید توسط ...

پگاه طوسی
نوشته شده توسط پگاه طوسی | ۱۹ دی ۱۳۹۷ | ۱۱:۴۶

بعد از آنکه وزیر ارتباطات در توییتر نظرسنجی برای ساماندهی پیامک‌های مزاحم تبلیغاتی انجام داد، در آخرین توییت خود از ‏تصمیم نهایی برای حذف پیامک مزاحم خبر داد و گفت که این مصوبه باید توسط اپراتورها عملیاتی شود.

«محمدجواد آذری جهرمی» در توییتر خود خبر از برگزاری جلسه‌ای با فعالین «بازاریابی دیجیتال» در هفته آینده داد تا در آن راهکارهای ایجاد کانالی موثر، ارزان و در دسترس برای مشاغل به جای پیامک بررسی و اجرایی شود.

وزیر ارتباطات درباره کانال تبلیغ ارزان توضیح داد که علت رواج پیامک‌های مزاحم، عدم وجود راهکار موثر، ارزان و در دسترس، برای تبلیغ مشاغل است. به گفته او طبق مصوبه ۲۷۰ کمیسیون تنظیم مقررات راهکاری برای تبلیغ قانونمند با رضایت مشتری و پرداخت هزینه به دریافت کننده دیده شده است. تشدید شناسایی و برخورد با ارسال کنندگان، موضوع دیگری بود که جهرمی به آن پرداخت:

«ظرف پنج روز آینده سیستم کشف تخلفات سازمان تنظیم مقررات با تنظیمات سخت‌گیرانه‌تری فعالیت خواهد کرد. برخورد با دفاتر خدماتی فروش سیم‌کارت‌های غیرقانونی و لغو مجوز آنها در دستور کار قرار گرفت.»

‏براساس آنچه که وزیر ارتباطات در صفحه توییتری خود منتشر کرده‌است، «محدودیت در ارسال پیامک روزانه» از دیگر راهکارهاست: «اول اینکه بالاتر از سقف ارسال نشود و یا اینکه با تعرفه بیشتری محاسبه شود، اتخاذ تصمیم در این خصوص به طور قانونی با کمیسیون تنظیم مقررات است و تا یکشنبه هفنه بعد نهایی خواهد شد.»

‏گران کردن تعرفه پیامک و قیمت سیم‌کارت، راهکار دیگری بود که به گفته جهرمی به دلیل عدم استقبال عمومی مردم از دستور کار خارج شد. او همچنین افزود که تلاش خواهد کرد تا با اجرا کردن این تصمیمات بر معضل پیامک‌های مزاحم غلبه کند.

در همین مورد کارشناسان نظرات متفاوتی عنوان می‌کنند. آنها معتقدند که هیچکدام از راه‌های پیشنهاد شده وزیر راه‌حلی مناسب و جامع نیست، چراکه یا راه فرار دارد و یا استفاده‌های به موقع را مختل می‌کند. آنها معتقد هستند باید از راه‌کارهای بهتری مانند ابزارهای هوش مصنوعی استفاده کرد. موضوعی که اپراتورها می‌توانند برای بهره‌گیری از آن از نظرات متخصصین هوش مصنوعی هم استفاده کرده و الگوریتمی ترکیبی برای رفع این معضل طراحی و پیاده‌سازی کنند.

بطور مثال یکی از این الگوریتم‌ها می‌تواند اینگونه باشد که اگر سیم‌کارت اعتباری است و از فعال‌سازی آن کمتر از یک ماه گذشته است؛ حداکثر تعداد پیام روزانه آن به مخاطبانی که تاکنون از آنها پیامک یا تماسی دریافت نکرده است به تعدادی کم محدود شود. البته آنها باور دارند که در این میان مسلماً استثناهایی وجود دارد که باید همه جوانب را در نظر گرفت و نباید افرادی که با درآمدزایی پیامک‌های تبلیغاتی هم امرار معاش می‌کنند به کل نادیده گرفته شوند.

پیامک‌های مزاحم

پیامک‌های مزاحم موضوعی است که وزیر ارتباطات مدت‌هاست مقابله با آنها را در دستور کار خود دارد. وزارت ارتباطات در ابتدا اقدام به شناسایی و مسدودسازی سیم‌کارت‌های ارسال کننده پیامک‌های تبلیغاتی کرد. در نتیجه این اقدام ۷۰هزار سیم‌کارت مسدود شدند اما به گفته جهرمی این سیم‌کارت‌ها هنوز هستند. به همین دلیل هم وزیر ارتباطات در یک نظرسنجی از مردم خواست برای مقابله با این پیامک‌ها به یکی از راهکارهای «امکان تبلیغ ارزان، بالا بردن قیمت سیم‌کارت، بالا بردن قیمت پیامک، و محدودیت تعداد پیامک در روز» رای بدهند.

در این نظرسنجی ۵۹ درصد از کاربران به موضوع محدودیت تعداد ارسال پیامک در روز رای دادند و موضوع ایجاد امکان تبلیغ ارزان ۲۷ درصد رای آورد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • Pouria JPR
    Pouria JPR | ۱۹ دی ۱۳۹۷

    ای قربون دستت وزیر جان، یجوری این تبلیغات ارانسل که برای مشتریاش میفرسته رو لغو کنی نصف مزاحمتها کم میشه.

  • Nima Amiri
    Nima Amiri | ۱۹ دی ۱۳۹۷

    همه ش حرفه

مطالب پیشنهادی