ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

کارت گرافیک AMD رادئون VII معرفی شد؛ مجهز به اولین پردازشگر گرافیکی ۷ نانومتری

شرکت AMD بالاخره در کنفرانس خود طی نمایشگاه CES 2019 از سری گرافیک جدیدش یعنی رادئون VII رونمایی کرد. کارت گرافیک AMD رادئون VII به ۱۶ گیگابایت حافظه‌ی رم از نوع HBM2 مجهز شده و در مراسم ...

امین قیاسی
نوشته شده توسط امین قیاسی | ۱۹ دی ۱۳۹۷ | ۲۱:۳۱

شرکت AMD بالاخره در کنفرانس خود طی نمایشگاه CES 2019 از سری گرافیک جدیدش یعنی رادئون VII رونمایی کرد. کارت گرافیک AMD رادئون VII به ۱۶ گیگابایت حافظه‌ی رم از نوع HBM2 مجهز شده و در مراسم معرفی‌اش توانسته بازی Devil may Cry را روی تنظیمات آلترا، با کیفیت 4K و نرخ فریم بیش از ۶۰ فریم بر ثانیه اجرا نماید.

بدین ترتیب این کارت گرافیک، پیشرفته‌ ترین و قوی ترین سخت افزار کمپانی AMD به شمار می‌رود و به اولین پردازشگر گرافیکی جهان با معماری ۷ نانومتری مجهز شده است.

شرکت AMD مدعی شده که این کارت گرافیک نسبت به پردازشگران نسل قبلی وگا، با مصرف مقدار مشابه انرژی می‌تواند تا ۲۵ درصد عملکرد بهتری از خود بر جای بگذارد. علاوه بر این کارت گرافیک رادئون 7 یک ترابایت پهنای حافظه دارد و به طور کلی نسبت به محصول قبلی می‌تواند ۲۰ تا ۴۲ درصد کارایی بهتری داشته باشد.

کارشناسان باور دارند کمپانی AMD چند سالی است که از رقیبش عقب افتاده اما حال با معرفی کارت گرافیک خود که به اولین پردازشگر گرفیکی جهان با معماری ۷ نانومتری مجهز شده، قصد دارد دوباره رقابت را از سر بگیرند.

عملکرد کارت گرافیک AMD رادئون VII در بازی‌های مختلف نظیر بتلفیلد و فار کرای 5

این کارت گرافیک به ادعای سازندگانش به قدری قدرتمند است که می‌تواند با محصولات خانواده‌ی جدید انویدیا یعنی RTX 2080 رقابت کند. سخت افزار مذکور سرعت کلاکی معادل ۱۸۰۰ مگاهرتز دارد. در حالیکه این رقم در پرچمداران قبلی شرکت AMD تنها ۱۷۴۶ مگاهرتز بوده است. بدین ترتیب این کمپانی موفق شده از ۶۰ واحد پردازشی در نظر گرفته شده حداکثر استفاده را ببرد.

کارت گرافیک AMD رادئون VII قرار است ۱۸ بهمن به بازار عرضه شود و علاقه‌مندان یا گیمر‌ های حرفه‌ای می‌توانند آن را با صرف هزینه‌ای معادل ۶۹۹ دلار خریداری کنند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • saeidhanifi
    saeidhanifi | ۲۰ دی ۱۳۹۷

    خیلی هم عالی ! قیمتش از RTX انویدیا پایینتره و بصرفه تره واسه خرید.

مطالب پیشنهادی