ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

تیم کوک تایید کرد؛ آیفون دیگر نقش سابق را در درآمدهای اپل ندارد

در سال گذشته اپل ۱۰۰ میلیارد دلار درآمد داشت و آنطور که تیم کوک مدیرعامل این شرکت در مصاحبه اش با نشریه CNBC اعلام نمود، فروش محصول پرچمدار آن یعنی آیفون نقشی در این درآمد نداشت. ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۱۹ دی ۱۳۹۷ | ۱۴:۳۰

در سال گذشته اپل ۱۰۰ میلیارد دلار درآمد داشت و آنطور که تیم کوک مدیرعامل این شرکت در مصاحبه اش با نشریه CNBC اعلام نمود، فروش محصول پرچمدار آن یعنی آیفون نقشی در این درآمد نداشت.

کوک در ادامه اظهار داشت که در سه ماهه اخیر به غیر از آیفون فروش همه محصولات اپل ۱۹ درصد رشد داشته است.

بخش سرویس های اپل شامل اپ استور، آیتونز، اپل پی، اپل موزیک و آی کلاود نیز رشد سریع و بسیار خوبی نسبت به فصل قبل داشته. در سال ۲۰۱۷ میلادی تیم کوک اعلام نمود که اپل میخواهد فروش خدمات خود را تا پایان سال ۲۰۲۰ دوبرابر کند و او در مصاحبه اخیر مجددا بر این موضوع تاکید نمود.

این رشد در کنار موفقیت محصولات پوشیدنی اپل و همچنین ورود این شرکت به بخش های سلامت و بهداشت را میتوان نشانه ای از مسیر آینده این غول تکنولوژی دانست.

در ادامه نگاهی خواهیم داشت به خلاصه مهم ترین بخش های صحبت کوک در رابطه با اپل، روابط تجاری چین و آمریکا، منتقدانش در وال استریت، نزاع ادامه دار آن با کوالکام و موفقیت اپل واچ و ایرپادها.

اپل در سال ۲۰۱۹

کوک این نوید را داد که در سال ۲۰۱۹ چند محصول جدید را به بخش سرویس های خود اضافه میکند.

امسال ما سرویس های جدیدی را معرفی خواهیم کرد. چیزهای زیادی در راهند. باور دارم که به مرور همه برنامه ها رنگ واقعیت به خود می گیرند. اپل سالهاست که روی این سرویسهای جدید (خصوصا در زمینه سلامت) کار میکند.

کوک می گوید اگر آینده را متصور شوید و بعد نگاهی به گذشته بیاندازید ممکن است این سوال را از خود بپرسید که بزرگ ترین خدمت اپل به بشریت چه بوده؟ و جواب قطعا بهداشت است.

چین و آمریکا

تیم کوک بارها و بارها در صحبت هایش بر چشم انداز مثبت خود در رابطه با روابط تجاری چین و آمریکا تاکید نمود. او ضعف های اقتصادی تجارت در چین را موقتی دانست و اظهار داشت که به صلاح هر دو کشور است که به توافق برسند.

کوک در این باره گفت:

این یک توافق تجاری پیچیده است و باید به روز رسانی شود اما همانطور که قبلا گفتم بسیار در رابطه با شکل گیری توافق خوشبینم.

منتقدان در وال استریت

تیم کوک همچنین اظهار داشت که اکوسیستم رو به رشد دستگاه ها و خدمات اپل احتمالا از سوی منتقدان در وال استریت کم ارزش جلوه داده می شوند.

شاید بد نباشد اشاره کنیم که در دوازده ماه گذشته همزمان با انتشار گزارشاتی توسط وال استریت مبنی بر ایجاد وقفه در تولید آیفون های جدید ارزش سهام این شرکت افتی ۱۴ درصدی را تجربه کرد. نشریه CNBC روز دوشنبه همین هفته اعلام کرد که سهام اپل از سال ۲۰۰۵ میلادی از نظر تحلیلگران ناخوشایندترینشان بوده است.

کوک در این باره گفت:

من این انتقادات را بارها و بارها شنیده ام. در سال ۲۰۰۱، سال ۲۰۰۵، ۷، ۸، ۱۰، ۱۲ و ۱۲. در واقع همان حرف ها را میتوانید بارها و بارها از دهان همان افراد بشنوید.

اپل در مقابل کوالکام

کوک با صحبت هایش علیه کوالکام شانس هرگونه توافق میان این شرکت ها را در دعوی های حقوقی شان به حداقل رساند.

مشکلی که با کوالکام داریم این است که آنها یک سیاست خاص را دنبال میکنند و براساسش چنانچه لایسنسی خریداری نشود چیپی هم به مشتریانشان نمی فروشند. این به عقیده ما غیرقانونی است.

و نکته دیگر آنکه آنها باید پتنت هایشان را به با قیمتی معقول و منصفانه و بدون تبعیض به شرکت ها بفروشند که این کار را هم نمی کنند.

موفقیت در بازار پوشیدنی ها

درآمدهای اپل در بازار پوشیدنی ها به خصوص اپل واچ و ایرپادها در سه ماه آخر امسال از میزان فروش آیپادهای آن زمانی که این محصولات تازه ترند شده بودند بیشتر شده.

اگر بخواهید درک بهتری از این مساله داشته باشید درآمدهای اپل از محل فروش پوشیدنی ها ۵۰ درصد بیشتر از فروش اپل در زمان اوج ایرپادها بوده.

اپل واچ و ایرپادها به ترتیب بین ۴ تا ۶ برابر فروش بیشتری را نسبت به آیپادهای اپل در زمان اوج داشته اند. و این آمارها از آن جهت اهمیت دارند که آیپادها نقطه عطفی برای اپل بودند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • amink69
    amink69 | ۲۰ دی ۱۳۹۷

    وقتی بین گوشی X و XR و XS و XS maX فرق چندانی نداره مخصوصا بین X و XS و XS Max خب معلومه فروشش افت می کنه نه ظاهری و نه سخت افزاری مگه مردم دیوانه اند برن آپگرید کنن گوشی رو ؟!

  • JEFRiUM
    JEFRiUM | ۱۹ دی ۱۳۹۷

    تیم کوک احمقانه فکر میکنه.
    وقتی فروش آیفون افول کنه. روی چه دبوایسی میخواد سرویس هاش رو ارایه کنه؟

مطالب پیشنهادی