ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

سرنوشت قرارداد پژو و ایران خودرو در دوران تحریم؛ سرمایه فرانسوی ها تبدیل به غرامت می شود

مدیرعامل ایران خودرو در پاسخ به اینکه منافع ملی ایران در قرارداد ایران خودرو و پژو بعد از ترک این شریک فرانسوی چطور تأمین می ‌شود، گفت: پژو به ایران آمد و پول آورد و ...

غزاله زاهدی
نوشته شده توسط غزاله زاهدی | ۲۰ دی ۱۳۹۷ | ۱۳:۳۰

مدیرعامل ایران خودرو در پاسخ به اینکه منافع ملی ایران در قرارداد ایران خودرو و پژو بعد از ترک این شریک فرانسوی چطور تأمین می ‌شود، گفت: پژو به ایران آمد و پول آورد و سرمایه گذاری این شرکت نیز هم اکنون در ایران است.
مهندس هاشم یکه زارع گفت: ما به تحریم به عنوان فرصتی نگاه می کنیم و باید شرایط ایجاد شده را به سمتی هدایت کنیم که با موفقیت از این مرحله عبور کنیم.
هاشم یکه زارع در حاشیه سومین نمایشگاه خودرو و قطعات در جمع خبرنگاران در پاسخ به پرسش خبرنگارى که پرسید در حال حاضر سرنوشت قرارداد همکاری مشترک پژو با ایران چگونه است و آیا شما برای لغو قرارداد طرف فرانسوی را متعهد به پرداخت غرامت کرده ‌اید یا نه؟ اظهار داشت:

در حال حاضر تلاش شده تا بعد از خروج پژو از ایران، خودروهایی که در این قرارداد ذکر شده بود را در داخل و بدون حضور این کمپانی فرانسوی تولید کنیم. بر این اساس در مورد اول خودروی پژو 301 سال آینده بدون حضور این شرکت فرانسوی به بازار عرضه خواهد شد.

مدیرعامل ایران خودرو تصریح کرد:

در حال حاضر مشغول داخلی سازی این خودرو هستیم به نحوی که در اسفند سال 98 به بازار عرضه خواهد شد که البته تولیدات آزمایشی آن در سال جاری در دست انجام است.

وی هدف از حضور در سومین نمایشگاه خودرو تهران را دعوت از سازندگان و صنعتگران برای تولید داخلی قطعات پیشرفته خودرو عنوان کرد و با بیان این که راضی نیستیم حتی یک دلار ارز از کشور خارج شود گفت: به سمتی خواهیم رفت که دیگر نیاز به واردات مواد اولیه و یا قطعات به حداقل برسد.
وی در پاسخ به پرسش دیگرى که در خصوص میزان داخلی سازی پژو 2008 پرسیده شد، گفت:

داخلی سازی در مورد خودروهایی صورت می‌ گیرد که تیراژ تولید بالایی داشته باشند و بر این اساس ساخت پژو 2008 در داخل در مرحله بعد قرار دارد.

مهندس یکه زارع افزود:

در نمایشگاه امسال برخی از قطعات و مواد اولیه وارداتی به نمایش درآمده تا قطعه سازانی که آمادگی برای تامین آن را دارند وارد عرصه تولید شده و به زنجیره تامین ایران خودرو افزوده شوند

پژو ایران را چگونه ترک کرد؟

یکه زارع در پاسخ به اینکه آیا پژو اکنون به صورت کامل ایران را ترک کرده یا به صورت چراغ خاموش فعالیت می‌ کند، گفت:

من خبر ندارم که پژو چراغ خاموش حرکت می کند اما به هر حال فرق حضور پژو و ترک آن در سال 91 و 97 این بود که در سال 91 پژو به ایران پشت کرد و هم اکنون عقب عقب ایران را ترک می کند.

وی در پاسخ به اینکه منافع ملی ایران در قرارداد ایران خودرو و پژو بعد از ترک این شریک فرانسوی چطور تأمین می‌ شود، تصریح کرد:

پژو به ایران آمد و پول آورد و سرمایه گذاری این شرکت نیز هم اکنون در ایران است، ضمن اینکه تکنولوژی به ایران آورده و آن تکنولوژی هم در صنعت خودروی ایران موجود است اما به هر حال تلاش خواهیم کرد که تولید خودروهای آن قرارداد را در داخل ادامه دهیم، حتی اگر پژو نیاید.

وی با اشاره به امضای تفاهم نامه با معاون علمی و فن آوری ریاست جمهوری گفت:

بستری را آماده کرده ایم تا شرکت های دانش بنیان که توانایی تولید تکنولوژی و دانش فنی را دارند در تولید قطعه همکاری کنند و در این مسیر از مهندسان جوان برای ایجاد شرکت های دانش بنیان و یا تولیدکننده قطعه با تضمین خرید محصولات آنان حمایت خواهیم کرد.

ایران خودرو

مدیرعامل ایران خودرو در خصوص رفع مشکلات قطعه سازان هم گفت:

اوضاع فعلی قطعه سازان را نباید نگاه کرد و همیشه وضعیت به شکل فعلی باقی نمی ماند، بلکه باید در قالب یک پکیج به موضوع نگاه کرد و توجه داشت که در صنعت خودرو عوامل دیگری نیز اثرگذار هستند که از جمله آن قیمت خودرو و مناسبات بانکی است.

وی در پاسخ به این سؤال که آیا پلتفرم داخلی از سوی ایران خودرو در حال پیگیری است، گفت: برای اجرای پلتفرم داخلی حداقل دو سال و نیم زمان نیاز است که هم اکنون در حال پیگیری موضوع هستیم.
مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو در ادامه به مشتریان برای تحویل خودروهای ثبت نامی اطمینان داد و گفت:

مشکلاتی که در تامین به وجود آمد سبب تاخیر در تحویل محصولات شد، مشتریان مطمئن باشند که تمام خودروها تحویل خواهد شد. مشکلات ناشی از تحریم ها که هدف دار بوده را باید رفع کنیم تا تولید به جایگاه خود برسد. ما به عنوان تولید کننده به دنبال رضایت مشتریان هستیم و سعی خواهیم کرد تا افزایش قیمت در خودروهای پرتیراژ به گونه ای اجرا شود که قدرت خرید مردم درنظر گرفته شود.

مهندس یکه زارع تاکید کرد: افزایش قیمت در خودروهای پرتیراژ به صورت پلکانی خواهد بود.

از این رو به نظر می رسد که احتمال افزایش مجدد قیمت ها توسط این خودرو ساز در ماه های آینده نیز وجود دارد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (13 مورد)
  • Armin Khani
    Armin Khani | ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۸

    همش زر زر زر زر زرررررررر مفت

  • rezamo
    rezamo | ۲۱ دی ۱۳۹۷

    چیزی که نظمو به خودش جلب کرده اینه که کشور ما با سیاست های ضد غربیش باعث تحریم ها شد کاری به بد خوبش ندارم چون همه خودشون میدونن !این که شرکت های بزرگی مثل ایران خودرو و سایپا دارن دزدی میکنن به ریش مردم میخندن این برامون درد داره مثل ادمی که زخم داره اینا روش نمک میریزن البته ماشینم خریدسد ظاهرا تهران فروختن میخوان همه خیابونارو پولی کنن شرم بر این دزدان

  • Abolfazl Mandi
    Abolfazl Mandi | ۲۱ دی ۱۳۹۷

    این پرایده آشغالیتون رو که دارید بیستو پنج ساله تولید میکنید رو هنوز نتونستید کامل داخل سازی کنید بعد میخواید برید پژو ۳۰۱ رو بومی بسازید ضحی خیال باطل....

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی