ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

لکسار نخستین کارت حافظه SD یک ترابایتی دنیا را عرضه کرد

پس از خریداری و احیای برند لکسار توسط کمپانی چینی Longsys، شرکت مذکور در نخستین اقدام پس از بازگشت به چرخه صنعت، نسخه جدیدی از کارت حافظه SD خود با ظرفیت قابل توجه 1 ترابایت ...

محسن خوشنود
نوشته شده توسط محسن خوشنود | ۲۰ دی ۱۳۹۷ | ۱۶:۳۰

پس از خریداری و احیای برند لکسار توسط کمپانی چینی Longsys، شرکت مذکور در نخستین اقدام پس از بازگشت به چرخه صنعت، نسخه جدیدی از کارت حافظه SD خود با ظرفیت قابل توجه 1 ترابایت را عرضه کرده که در نوع خود بی نظیر است.

محصول مورد بحث به عنوان اولین کارت حافظه SD یک ترابایتی تجاری دنیا که همین حالا نیز قابل خریداری است، رقبایی همچون سن دیسک را کنار زده و عکاسان و فیلمبرداران حرفه ای را هدف قرار داده است.

کارت حافظه یک ترابایتی لکسار 499 دلار قیمت دارد

جالب است بدانید که شرکت سن دیسک چند سال پیش از چنین کارت حافظه ای رونمایی کرده بود اما محصول مورد نظر هیچگاه به مرحله تولید انبوه نرسید و وارد بازار نشد. اما شرکت Lexar هم اکنون خانواده مموری کارت های حرفه ای 633x را با استانداردهای SDHC و SDXC UHS-I از ظرفیت 16 گیگابایت تا نسخه پرچمدار 1 ترابایتی به بازار مصرف عرضه کرده است.

در این بین کارت حافظه SD یک ترابایتی لکسار با سرعت خوانش 95 مگابایت در ثانیه و سرعت نوشتن 70 مگابایت در ثانیه عرضه شده که البته سرعت نوشتن پایدار این محصول 30 مگابایت در ثانیه خواهد بود.

لکسار

با این حال همان طور که هر محصول پرچمدار و جدیدی شامل قیمت گذاری های نه چندان اقتصادی می شود، کارت حافظه 1 ترابایتی لکسار نیز از این قاعده خارج نبوده و به صورت رسمی با قیمت 499 دلار در اختیار کاربران قرار می گیرد.

البته فروشگاه دوربین و لوازم جانبی B&H در حال حاضر محصول مورد بحث را به قیمت 399 دلار عرضه می کند که حتی این رقم نیز از مجموع مبلغ قابل پرداخت برای دو کارت حافظه 512 گیگابایتی (که توسط برندهای مختلف با قیمت کمتر از 150 دلار به فروش می رسند) بیشتر خواهد بود.

گفتنی است با توجه به حجم داده قابل ذخیره سازی و قیمت نهایی محصول، به احتمال زیاد فعلاً تنها کاربران حرفه ای و افرادی که به تولید محتوای تصویری با کیفت بالا (مثل 4K) مشغول هستند، تنها خریداران کارت حافظه 1 ترابایتی لکسار خواهند بود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی