ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

ویجیاتو - بازی

استودیو بانجى به همکارى خود با اکتیویژن پایان داد؛ آینده مبهم Destiny

بانجی امروز با انتشار یک بیانیه‌ی رسمی اعلام کرد قرارداد همکاری میان این استودیو و اکتیویژن پس از ۱۰ سال به پایان رسیده است. شرکت اکتیویژن در سال ۲۰۱۰ به بانجی کمک کرده بود تا ...

سورنا رضایی
نوشته شده توسط سورنا رضایی | ۲۱ دی ۱۳۹۷ | ۱۸:۵۴

بانجی امروز با انتشار یک بیانیه‌ی رسمی اعلام کرد قرارداد همکاری میان این استودیو و اکتیویژن پس از ۱۰ سال به پایان رسیده است. شرکت اکتیویژن در سال ۲۰۱۰ به بانجی کمک کرده بود تا پس از جدایی از مایکروسافت بازی Destiny را عرضه کند.
با توجه به اعلامیه بانجی تمامی حقوق سری بازی‌های Destiny به این استودیو واگذار شده و روند انجام آن نیز آغاز شده است. متاسفانه در این بیانیه هیچ اشاره‌ای به Destiny 2 نشده است اما اینطور که به نظر می‌رسد روند پشتیبانی و انتشار محتویات جدید طبق برنامه‌ ریزی‌ها ادامه خواهد داشت. در ضمن، بازی Destiny 2 همچنان روی سرویس Battle.Net باقی ‌می‌ماند و در روند خدمات دهی آن نیز هیچ اختلالی به وجود نخواهد آمد.
اکتیویژن نیز در بیانیه‌ای جداگانه به موضوع جدایی بانجی از این شرکت پرداخت. طبق بیانیه حقوق کامل سری بازی‌های Destiny به بانجی انتقال داده شده است و این استودیو مسئول توسعه‌ی این سری است. در مقابل، اکتیویژن نیز روی تمرکز خود را روی فرنچایزها و دیگر پروژه‌های خود قرار می‌دهد. همچنین در ادامه‌‌ی بیانیه آمده است بانجی و اکتیویژن متعهد هستند تا روند انتقال حقوق سری Destiny را به گونه‌ای انجام دهند که تجربه‌ کاربران با مشکل مواجه نشود.

بانجی
عرضه‌ی عناوین Destiny و Destiny 2 حواشی‌ بسیاری را به همراه داست که استودیو بانجی توانست با انتشار محتویات مختلف پس از عرضه‌ی بازی‌ها تعداد زیادی از مشکلات را برطرف کند. برای مثال عمده انتقادات به Destiny 2 به خاطر پرداخت‌های درون برنامه‌ای و فروشگاه داخل بازی بود که بسیاری معتقدند نتیجه‌ی فشارهای اکتیویژن برای کسب درآمد بیشتر بود.
شایعات مربوط به اختلافات میان بانجی و اکتیویژن از مدت‌ها قبل به گوش می‌رسید اما این قضیه سال‌ گذشته‌ی میلادی علنی شد. پس از عرضه‌ی بسته الحاقی Forsaken در ماه سپتامبر شرکت اکتیویژن اعلام کرد عملکرد این بسته در فروش ناامید کننده بوده است. مدتی پس از این اعلام، کارگردان بازی Destiny 2 در توییتی نوشت عملکرد بسته Forsaken از دیدگاه استودیو ناامید کننده نبوده است. او در ادامه اضافه کرد هدف آن‌ها ساخت چیزی است که طرفداران آن را دوست داشته باشند و تمرکز خود در آینده را نیز روی چنین سیاستی قرار می‌دهند.
متاسفانه بیانیه‌ی بانجی هیچ اشاره‌ای به آینده‌ی سری Destiny نکرده است اما بدون شک این استودیو در آینده آزادی عمل بیشتری برای توسعه‌ی عناوین این سری خواهد داشت. همچنین نباید فراموش کرد که بانجی استودیو بزرگی است و می‌تواند همزمان روی چندین عنوان مختلف کار کند. در ضمن، این استودیو مدتی قبل مبلغ ۱۰۰ میلیون دلار از شرکت NetEase دریافت کرد تا روی پروژه‌های متفاوت از سری Destiny کار کند که در حال حاضر اطلاعاتی از آن‌ها در دسترس نیست.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی