ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

اسپیگن شارژ بی‌سیم از راه دور را به قاب‌ گوشی‌ها می‌آورد

ایده‌ی انتقال نیرو به صورت بی‌سیم اولین بار توسط دانشمند معروف «نیکولا تسلا» مطرح شد؛ کسی که بیش از یک قرن پیش اثبات کرد چنین موضوعی امکان پذیر است، اما به نظر می‌رسد که پیشرفت ...

مانی میرجوادی
نوشته شده توسط مانی میرجوادی | ۲۱ دی ۱۳۹۷ | ۱۶:۳۰

ایده‌ی انتقال نیرو به صورت بی‌سیم اولین بار توسط دانشمند معروف «نیکولا تسلا» مطرح شد؛ کسی که بیش از یک قرن پیش اثبات کرد چنین موضوعی امکان پذیر است، اما به نظر می‌رسد که پیشرفت در این زمینه سرعت قابل قبولی نداشته. البته حالا موضوع کمی متفاوت است چرا که شرکت Ossia در مراسم CES 2019 علاوه بر اعلام همکاری با Spigen (شرکتی که به طراحی و تولید قاب گوشی می‌پردازد) از قاب گوشی خاصی رونمایی کرد که می‌تواند به شارژ بی‌سیم گوشی‌ها بپردازد.

شرکت Ossia بالاخره موفق شد راهی پیدا کند تا بتواند مثل یک روتر بی سیم، به انتقال نیرو بپردازد. مدیرعامل Spigen «دائه یونگ کیم» اعلام کرد که این شرکت در نظر دارد تا قاب‌های جدیدی -به طور مخصوص برای آیفون‌ها- طراحی و تولید کند که با استفاده از آن بتوانند به صورت بی‌سیم شارژ شوند. البته به زودی گوشی‌های دیگر نیز مورد توجه Spigen قرار خواهند گرفت.

از آنجایی که عمر باتری‌ها به یکی از معضلات اساسی صاحبان تلفن‌های هوشمند تبدیل شده، این موضوع می‌تواند یک پیشرفت قابل توجه تلقی شود. تکنولوژی ارائه شده توسط Ossia طوری طراحی شده که با نزدیک شدن به فرستنده‌ی نیرو، مقدار قابل توجهی از انرژی را برای گوشی دریافت خواهید کرد و با دور شدن از آن این مقدار کاهش پیدا می‌کند.

دریافت کننده با ارسال یک سیگنال به فرستنده، مسیر انتقال نیرو را مشخص می‌کند. بنابراین امکان انحراف انتقال نیرو و برخورد آن با افراد کاهش پیدا می‌کند. Ossia در حال تلاش برای گرفتن مجوز‌های لازم از کمیسیون ارتباطات فدرال است و مدیرعامل این شرکت «ماریو اوبیدات» اطمینان دارد که به زودی مجوز‌های لازم را دریافت خواهند کرد.

شرکت Ossia اخیرا وارد همکاری با مادرسون شده که به دنبال آوردن امکان شارژ بی‌سیم به اتومبیل‌هاست. اما انعقاد قرارداد Ossia با Spigen نشان از آن دارد که تمرکز این شرکت روی تلفن‌های هوشمند هم هست.

پیش از این شاهد شارژر‌های بی‌سیم Qi بودیم که البته نیازمند ارتباط فیزیکی گوشی با فرستنده بود. اما Ossia به دنبال ایجاد امکان شارژ بی‌سیم با وجود فاصله بین فرستنده و گیرنده است. موضوعی که می‌تواند در آینده بسیار مثمر ثمر تلقی گردد.

البته لازم به ذکر است که این تکنولوژی فعلا نمی‌تواند سرعت شارژدهی قابل توجهی را ارائه دهد. محصول یاد شده هنوز در مرحله‌ی ارزیابی قرار دارد و هدف Ossia عرضه‌ی این محصول در سال ۲۰۲۰ است. هنوز قیمت این دستگاه تعیین نشده اما شرکت سازنده وعده داده که برای عمومی شدن این تکنولوژی سعی دارد تا آن را با قیمتی مطلوب به دست مشتریان برساند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • E.A
    E.A | ۲۱ دی ۱۳۹۷

    این رو نوشتم چون گجتی که نوشتید قراره تولید بشه مثل ایده تسلا بود

  • E.A
    E.A | ۲۱ دی ۱۳۹۷

    بنظرم ایده های تسلا رو خفه کردن تا نتونه به دنیا عرضشون کنه چون چیزای عجیبی رو گفته بود ک میشه انجام داد انتقال برق بصورت بیسیم هم یکی از اونها بود که اگر به هدفش میرسید کلا سیستم انتقال برق متفاوت از الان میبود و سیم تو انتقال انرژی دیگه اهمیتی نداشت حتی میتونست باعث بشه که مشکلی که ماشین های برقی ک الان دارن و اون ظرفیت باطری اونهاست رو کاملا رفغ کنه و حتی بدون باطری ماشین ها از طریق هوا انرژیشون رو دریافت کنن تو یکی از خاطراتش گفته بود که برای انتقال انرژی به کشتی ها میخواسته همچین کاری انجام بده که بدون ایستادن بتونن تو دریا ها تردد کنن و رسما میخواسته نسل سوخت فسیلی رو تموم کنه که مسلما خیلی ها براشون سنگین تموم میشده همینطور خیلی چیزای دیگه که الان تازه بعد از این همه سال بعضی کمپانی ها یا دانشمندا دارن به یک قسمت هایی از کار هایی که تسلا میگفت نزدیک میشن از لحاظ تعوری اون هم در ابعاد کوچیک و مینیاتوری
    همیشه دلم میسوزه برای علمی که داشت و نتونست عرضش کنه...
    دنیا میتونست متفاوت از الان باشه

مطالب پیشنهادی