ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

علمی

تعطیلی دولت ایالات متحده تعمیر تلسکوپ فضایی هابل را به تعویق انداخت

تلسکوپ فضایی هابل بار دیگر با مشکل مواجه شده و این بار یکی از چهار دوربین اصلی آن به دلیل یک نقص فنی، به صورت خودکار فعالیت خود را متوقف کرده است. هرچند هابل همچنان ...

محسن خوشنود
نوشته شده توسط محسن خوشنود | ۲۱ دی ۱۳۹۷ | ۱۳:۵۵

تلسکوپ فضایی هابل بار دیگر با مشکل مواجه شده و این بار یکی از چهار دوربین اصلی آن به دلیل یک نقص فنی، به صورت خودکار فعالیت خود را متوقف کرده است.

هرچند هابل همچنان به جست و جو در فضا و ثبت تصاویر خیره کننده ادامه خواهد داد، اما سازمان هوافضای ناسا به دلیل تعطیلی دولت ایالات متحده قادر به زمانبندی درست تعمیر تلسکوپ فضایی هابل نیست.

تعطیلی 20 روزه دولت ایالات متحده برنامه ریزی برای تعمیر دوربین هابل را با مشکل مواجه کرده است

بخشی که دچار مشکل شده، دوربین دید عریض شماره 3 هابل است که در سال 2009 روی آن نصب شد و تا کنون در ثبت بسیاری از تصاویر شگفت انگیز فضایی سهیم بوده. جالب است بدانید که در ماه های اخیر این دومین باری است که تلسکوپ فضایی هابل به مشکل برخورده و پیش از این به دلیل از کار افتادن شتاب سنج، امکان چرخش را از دست داده بود.

البته مهندسین ناسا با انجام مانورهای سنگین، توانستند انسداد ایجاد شده در مایع غلیظ احاطه کننده شتاب سنج را برطرف کنند اما مشکل جدید، احتمالاً به این راحتی حل نخواهد شد.

تلسکوپ فضایی هابل

ایراد به وجود آمده در دوربین شماره 3 هابل به احتمال زیاد عامل خارجی داشته که برای تحقیق درباره آن، باید تیم ویژه ای تشکیل شود؛ اما مسئله اصلی تعطیلی دولت ایالات متحده است که حالا به بیستمین روز خود رسیده و به خاطر آن، بخش قابل توجهی از کارمندان ناسا حق حضور در سازمان را نخواهند داشت.

ناسا در حال حاضر تنها با بخش کوچکی از کارکنان خود به فعالیت ادامه می دهد و مدیران این سازمان در حال بررسی امکان حل مشکل با استفاده از همین کارمندان هستند.

گفتنی است علی رغم خاموش بودن دوربین شماره 3 هابل، فعالیت های علمی-پژوهشی این تلسکوپ فضایی ادامه خواهد یافت و محققان با استفاده از سه دوربین دیگر به کند و کاو در فضا خواهند پرداخت.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی