ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

کاهش شدید روند اسقاط خودروهای فرسوده؛ آسیب پنهان شرایط اقتصادی بر سلامت و محیط زیست

این روز ها با لغو واردات خودرو و همچنین تحریم ‌های پیش‌ روی تولید، صحبتی از خروج فرسوده‌ ها نمی‌ شود. این در شرایطی است که اگر روند خروج خودروهای فرسوده تسريع نيابد، قطعا در ...

غزاله زاهدی
نوشته شده توسط غزاله زاهدی | ۲۱ دی ۱۳۹۷ | ۱۷:۱۵

این روز ها با لغو واردات خودرو و همچنین تحریم ‌های پیش‌ روی تولید، صحبتی از خروج فرسوده‌ ها نمی‌ شود. این در شرایطی است که اگر روند خروج خودروهای فرسوده تسریع نیابد، قطعا در حوزه آلایندگی، مصرف سوخت و اشباع بازار خودرو در کشور با مشکلاتی رو به‌ رو خواهیم شد.
طبق آمار در حال حاضر بین یک میلیون و 200 هزار تا یک میلیون و 500 هزار دستگاه خودروی سواری فرسوده در ایران تردد دارند که در صورت ادامه این روند با توجه به اینکه خودروهای تولیدی از سال 76 از امسال به ناوگان فرسوده افزوده می‌ شوند؛ تا سال 1400 دچار بحران خودروهای فرسوده خواهیم شد.

خودروهای فرسوده

سرهنگ علی محمدی در این باره اعلام کرده است: کاهش ورود خودروهای خارجی به کشور و افزایش قیمت خودرو مهمترین عوامل کاهش از رده خارج شدن خودروهای فرسوده در کشور بوده است.
سرهنگ علی محمدی افزود: از ابتدای سال جاری تا کنون 50 هزار دستگاه خودرو فرسوده از رده خارج شده است این در حالی است که این رقم طی سال گذشته در این مدت بالغ بر 140 هزار دستگاه بوده است.
وی گفت: کاهش ورود خودروهای خارجی به کشور و افزایش قیمت خودرو مهمترین عوامل کاهش از رده خارج شدن خودروهای فرسوده در کشور بوده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی