ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

پاسخ انویدیا به ادعای ‌‌AMD: کارت‌گرافیک ما پرچمدار رقیب را خرد می‌کند

شرکت AMD دیروز از جدیدترین کارت گرافیک خود تحت عنوان رادئون VII رونمایی کرد و طی مراسم با مقایسه محصول جدید خود و کارت گرافیک انویدیا RTX 2080، برتری رادئون 7 را مطرح نمود؛ اتفاقی ...

محسن خوشنود
نوشته شده توسط محسن خوشنود | ۲۲ دی ۱۳۹۷ | ۱۶:۲۷

شرکت AMD دیروز از جدیدترین کارت گرافیک خود تحت عنوان رادئون VII رونمایی کرد و طی مراسم با مقایسه محصول جدید خود و کارت گرافیک انویدیا RTX 2080، برتری رادئون 7 را مطرح نمود؛ اتفاقی که چندان به مذاق مدیرعامل انویدیا خوش نیامد.

آقای هوانگ عملکرد رادئون 7 را شلخته و ضعیف توصیف کرده است

جنسن هوانگ که در حال حاضر رهبری انویدیا را بر عهده دارد، طی یک نشست خبری اظهار داشته که کارت گرافیک جدید AMD چندان جالب توجه نیست و در بنچمارک ها توسط RTX 2080 "خرد" خواهد شد. آقای هوانگ عملکرد رادئون 7 را شلخته و ضعیف توصیف کرده و عنوان داشته که این محصول توان رقابت با پرچمداران انویدیا را نخواهد داشت.

کمپانی انویدیا در محصولات اخیر خود تمرکز ویژه ای روی فناوری «ردیابی پرتو» (که طی همکاری با مایکروسافت توسعه یافته) داشته و مانور تبلیغاتی زیادی هم داده. ردیابی پرتو به طور خلاصه نورپردازی زنده را به بازی های کامپیوتری می آورد و فضای طبیعی تری را در مقابل گیمر ترسیم می کند.

مدیرعامل انویدیا

محصولات AMD اما از فناوری مذکور بی بهره اند؛ با این حال کمپانی سازنده از بهبود 25 درصدی راندمان نسل جدید معماری Vega خبر داده و فعلاً نسبت به ردیابی پرتو بی علاقه است. به گفته لیزا سو مدیر عامل AMD، نتیجه نهایی استفاده از تکنولوژی ردیابی پرتو هنوز برای کاربر ملموس نیست و فعلاً سایر بخش ها باید مورد توجه قرار بگیرند.

خانم سو اظهار داشته کمپانی AMD در زمان مناسب از فناوری مورد بحث بهره خواهد برد و کاربران نیز تأثیر واقعی آن را مشاهده خواهند کرد. وی همچنین به اظهارات مدیرعامل انویدیا نیز اشاره داشته و گفته او (هوانگ) هنوز محصول ما را در عمل ندیده است.

گفتنی است تکنولوژی ردیابی پرتو در کنار فناوری ابر مدلسازی با یادگیری عمیق (DLSS)، که برای پیدا کردن مسیر بهینه رندر گرافیکی در ابرکامپیوترها مورد استفاده قرار می گیرد، برگ های برنده انویدیا در مقابل رقیب هستند که نمود واقعی آنها در بازی Anthem برای گیمرها قابل لمس خواهد بود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی