ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

فالکون ۹
علمی

پرتاب موفق نخستین فالکون ۹ در سال ۲۰۱۹ و تکمیل پروژه نکست [تماشا کنید]

اسپیس اکس امروز با ارسال ۱۰ ماهواره با مدار زمین نخستین ماموریت فضایی آمریکا در سال ۲۰۱۹ را با موفقیت به پایان رساند. کمپانی اسپیس اکس و شرکت مخابراتی «ایریدیوم» از مدت ها قبل مشغول ...

یونس مرادی
نوشته شده توسط یونس مرادی | ۲۲ دی ۱۳۹۷ | ۰۹:۳۰

اسپیس اکس امروز با ارسال ۱۰ ماهواره با مدار زمین نخستین ماموریت فضایی آمریکا در سال ۲۰۱۹ را با موفقیت به پایان رساند.

کمپانی اسپیس اکس و شرکت مخابراتی «ایریدیوم» از مدت ها قبل مشغول پیاده سازی طرحی برای تشکیل مجموعه بزرگی از ماهواره های مخابراتی در مدار پایینی زمین هستند که از آن با نام NEXT یاد می شود. طی این پروژه ۷۵ ماهواره در مدار پایینی زمین قرار گرفته اند و از آنها برای پوشش مخابراتی استفاده می شود.

ماهواره های فوق به پوشش ارتباط صوتی و داده ای در سراسر کره خاکی خواهند پرداخت و حتی اقیانوس ها و قطب های زمین را نیز تحت پوشش خواهند گرفت.

پرتاب امروز آخرین مرحله این پروژه بوده و طی آن ۱۰ ماهواره جدید به مجموعه قبلی اضافه شده است. هدف ایریدیوم از این پروژه پر هزینه نوسازی و ارتقای ناوگان ماهواره های قبلی بوده که بین سال های ۱۹۹۷ تا ۲۰۰۲ در مدار قرار گرفته اند. ایریدیوم در ابتدا قصد داشت ۶۶ ماهواره اصلی بعلاوه ۶ دستگاه جایگزین را به مدار زمین بفرستد، اما بعدا برنامه خود را تغییر داد.

با توجه به اینکه پروژه مذکور نخستین ماموریت فالکون ۹ در سال ۲۰۱۹ محسوب می شد، موفقیت آن از اهمیت بالایی برای اسپیس اکس برخوردار بود. این پروژه راس ساعت ۱۰:۳۱ به وقت محلی از پایگاه نیرو هوایی «وندنبرگ» کالیفرنیا شروع شد.

حدود ۱۰ دقیقه پس از پرتاب، مرحله اول راکت از بدنه جدا شد و با استفاده از موتورهای مخصوص خود، روی یک کشتی بدون سرنشین در اقیانوس فرود آمد. بدین ترتیب تعداد فرودهای موفق بوستر فالکون ۹ در مجموع به عدد قابل توجه ۳۳ رسید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی