ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

باورهای غلط آمریکایی ها درباره‌ی فناوری؛ شارژ در مایکروفر ، پاک شدن حافظه گجت با اشعه ایکس

بر اساس یک بررسی جدید که توسط وب سایت HighSpeedInternet.com انجام شده، بسیاری از آمریکا‌یی ها که در مهد تکنولوژی زندگی می‌کنند، از باورهای غلط درباره فناوری رنج می‌برند. به گفته‌ی این سایت، برخی از ساکنین ایالات ...

امین قیاسی
نوشته شده توسط امین قیاسی | ۲۲ دی ۱۳۹۷ | ۱۱:۳۰

بر اساس یک بررسی جدید که توسط وب سایت HighSpeedInternet.com انجام شده، بسیاری از آمریکا‌یی ها که در مهد تکنولوژی زندگی می‌کنند، از باورهای غلط درباره فناوری رنج می‌برند. به گفته‌ی این سایت، برخی از ساکنین ایالات متحده باور دارند با قرار گرفتن گوشی در مایکروفر، می‌توانند آنها را شارژ کنند یا در صورتی که موبایل یا لپتاپشان در ماشین‌های بازرسی فردگاه قرار بگیرد، اشعه ایکس تمامی حافظه‌ی لپتاپ یا موبایلشان را پاک خواهد کرد.

باورهای غلط درباره فناوری
باور‌های غلط آمریکایی با ذکر درصد

این وبسایت که اصولاً در حوزه‌ی تست سرعت فعالیت می‌کند و اطلاعاتی درباره‌ی شرکت‌های ارائه دهنده سرویس اینترنت منتشر می‌کند، نشان داده تمامی آمریکایی‌ها باور‌های غلطی دارند و آنها را افسانه‌های تکنولوژی لقب داده است. در ادامه لیست کاملی از این اعتقادات غلط منتشر کرده و میزان جست و جوی این عبارات را هم کنارشان درج کرده است. بر اساس لیست منتشر شده‌ی این سایت، ۸۶ درصد آمریکایی‌ها باور دارند که دوربین‌هایی با مگاپیسل بیشتر، لزوماً تصاویر بهتری ثبت می‌کنند. جالب اینجاست که پیشتر این مسئله را در مطلبی به نام «نگاهی به سنسور دوربین های موبایل؛ چرا مگاپیکسل اهمیتی ندارد؟» در دیجیاتو بررسی کرده بودیم.

باورهای غلط درباره فناوری
بیشترین سوالات تکنولوژیک جستجو شده توسط کاربران آمریکایی به تفکیک ایالت

این در حالی است که بر اساس تفکر ۱۷ درصد از مردمان آمریکا، کامپیوتر‌های مک کلاً ویروس نمی‌گیرند و نیازی نیست روی آنها نرم افزار امنیتی نصب کرد. از دیگر عبارات جستجو شده توسط کاربران می‌توان به پاک شدن حافظه‌ی گجت‌ها در مواجه با اشعه ایکس و شارژ شدن تلفن‌های هوشمند در مایکروفر اشاره کرد.

البته برخی از این باورها، آنچنان هم غلط نبوده است. برای مثال برخی کاربران عقیده دارند پس از افتادن گوشی‌ در آب، باید آن را در برنج خام بگذارند. برخی تعمیرکاران این ترفند را قبول دارند و این روش را توصیه می‌کنند. با این وجود عده‌ای از کارشناسان باور دارند، این شیوه آنچنان هم ترفند کارگشایی به حساب نمی‌آید و قرار گرفتن تلفن هوشمند در هوای آزاد نیز می‌تواند به تنهایی اثر گذار باشد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • khamenei
    khamenei | ۲۲ دی ۱۳۹۷

    آمریکا و غرب سراسر غرق در خرافات و جهل است
    و اگر میبیند به پیشرفت نسبی در تکنولوژی رسیده با رمز گشایی مخفیانه از آیات مقدس قرآن کریم بوده
    کاری که ما در آن ضعف داریم هنوز
    اما فراماسون های آمریکایی با رمز گشایی از قرآن ما تونستند به پیشرفت های دست پیدا کنند

    یاشاسین تورک میلتی

    • MarShaL
      MarShaL | ۲۲ دی ۱۳۹۷

      اینم نظریه واسه خودش

  • eimanarenji
    eimanarenji | ۲۲ دی ۱۳۹۷

    ما در کشور خودمون اگه یه آمار بگیریم که باورهای غلط و خرافی در هر زمینه ایی بیشتر از کل دنیا داریم و میتونیم صادر کنیم.. مثلا داریم که درخت شفا میده...

مطالب پیشنهادی