ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

نیروی محرکه بخار
علمی

این فضاپیمای جدید از نیروی محرکه بخار بهره می‌برد

محققان آمریکایی فضاپیمایی آزمایشی را توسعه داده اند که بر پایه نیروی محرکه بخار طراحی شده است. این پروتوتایپ که «دنیا کافی نیست» یا به صورت مختصر WINE نام دارد، توسط یکی از متخصصان دانشگاه «سنترال فلوریدا» ...

یونس مرادی
نوشته شده توسط یونس مرادی | ۲۲ دی ۱۳۹۷ | ۱۳:۳۰

محققان آمریکایی فضاپیمایی آزمایشی را توسعه داده اند که بر پایه نیروی محرکه بخار طراحی شده است.

این پروتوتایپ که «دنیا کافی نیست» یا به صورت مختصر WINE نام دارد، توسط یکی از متخصصان دانشگاه «سنترال فلوریدا» به نام «فیل متزگر» و کمپانی «هانی بی روبوتیکس» توسعه یافته و قابلیت استخراج آب از سیارک ها را دارد.

هانی بی پس از توسعه نمونه اولیه کاوشگر، با استفاده از خاک سیارک شبیه سازی شده آن را تست کرده است. به گفته متزگر این کاوشگر بخار با موفقیت به استخراج خاک پرداخته، سوخت موشک را تامین کرده و در نهایت با بخار حاصل پرتاب شده است. وی مدعی است که می توان از این نوآوری در تمام مناطق دارای آب و با گرانش پایین نظیر سیاره پلوتون یا قمر اروپای مشتری بهره برد.نیروی محرکه بخاراز آنجا که انرژی WINE هرگز پایان نمی یابد، کاوش فضا از طریق آن ارزانتر تمام خواهد شد. علاوه بر این تحقیقات فضایی در زمانی کوتاه تر صورت خواهند گرفت چرا که ما منتظر پرتاب فضاپیمایی جدید و رسیدن آن به مقصد نخواهیم ماند.

انرژی اولیه WINE برای معدنکاری از طریق پنل های خورشیدی تامین می شود اما پس از این مرحله انتقال به سیارک های دیگر با استفاده از نیروی محرکه بخار صورت خواهد گرفت.

کمپانی هانی بی این فناوری را «سیستم استخراج آب اسپایدر» نام گذاری کرده که قادر به کاوش در مناطق منجمد و دارای ترکیبات سخت مشابه بتن است. این پروژه بخشی از برنامه تحقیقات نوآوری کسب و کارهای کوچک ناسا به شمار می رود.

بسیاری از ماموریت مهم ناسا مثل کمربند سیارک Dawn در سال ۲۰۱۸ به واسطه پایان انرژی کاوشگر ناتمام ماند اما کاوشگری جدید می تواند این مشکل را برای همیشه حل کند.

تیم توسعه دهنده WINE در حال حاضر به دنبال یافتن شرکایی جدید برای توسعه فضاپیماهای به اندازه مایکروویو است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی