ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

آزمایشگاه رباتیک
تکنولوژی

توسعه نسل جدید ربات‌ها در آزمایشگاه مدرن انویدیا

اگر شما هم از شستشوی ظرف ها پس از تهیه یک غذای خوشمزه دل خوشی ندارید، انویدیا آماده کمک به شماست. انویدیا آزمایشگاهی را برای میزبانی از پروژه های رباتیک در سیاتل ایالات متحده دایر ...

یونس مرادی
نوشته شده توسط یونس مرادی | ۲۳ دی ۱۳۹۷ | ۱۴:۰۰

اگر شما هم از شستشوی ظرف ها پس از تهیه یک غذای خوشمزه دل خوشی ندارید، انویدیا آماده کمک به شماست.

انویدیا آزمایشگاهی را برای میزبانی از پروژه های رباتیک در سیاتل ایالات متحده دایر کرده است. بیش از ۵۰ متخصص و دانشجو از دانشگاه واشنگتن قرار است پروژه های رباتیک خود را در این لابراتوار و زیر نظر مدیر بخش تحقیقات رباتیک انویدیا یعنی «دیتر فاکس» پیش ببرند که در حوزه هوش مصنوعی تخصص دارد.

به گفته فاکس این آزمایشگاه رباتیک تیمی از متخصصان میان رشته ای را در حوزه های ادراک و کنترل رباتیک، دید کامپیوتری، تعاملات انسان و ماشین و یادگیری عمیق گرد هم می آورد. آزمایشگاه رباتیکهدف انویدیا از راه اندازی لابراتوار مذکور توسعه نسل جدید ربات ها است که امکان تعامل با انسان در محیط های باز را داشته و به محیط آزمایشگاهی محدود نشوند. در همین راستا یکی از اصلی ترین پروژه های آنها توسعه ماشینی است که با استفاده از پلتفرم «جتسون» و پردازشگر گرافیکی تایتان طراحی شده و قابلیت کار در محیط واقعی آشپزخانه را دارد.

این یار کمکی رباتیک برخلاف مدل های قبلی پیش از شروع کار به نقشه فضا نیاز نداشته و برای شناسایی و رهگیری اشیاء خاص از یادگیری عمیق استفاده می کند. علاوه بر این قابلیت انطباق سریع با تغییرات جدید را داشته و برای دسترسی به ابزارها و اشیاء مورد نیاز توانایی باز کردن درها و کشوها را دارد.

دلیل انتخاب آشپزخانه توسط فاکس تغییرات دائمی در محیط آن عنوان شده است. در واقع به باور آنها رباتی که توانایی کار با یک دوجین ماهیتابه، کفگیر و مواد غذایی در هم ریخته را داشته باشد، با پیدا کردن مسیر درست در محیط های دیگر هیچ مشکلی ندارد. توسعه این ابزارها به لطف پیشرفت های چشمگیر در حوزه هوش مصنوعی، یادگیری ماشینی و سخت افزار میسر شده اند.

 

تماشا کنید: پهپاد شش پره و مفهومی Voliro قادر به انجام حرکات آکروباتیک است

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی