ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اقتصاد دیجیتال
تکنولوژی

بررسی ۲۰ لایحه مربوط به اقتصاد دیجیتالی در پارلمان روسیه

پارلمان روسیه با انتشار بیانیه ای لوایح مرتبط به اقتصاد دیجیتالی را در اولویت جلسات آتی قرار داد که می تواند به برتری این کشور در اکوسیستم ارزهای مجازی منجر شود. «ویاچسلاو ولودین» رئیس مجلس دومای ...

یونس مرادی
نوشته شده توسط یونس مرادی | ۲۳ دی ۱۳۹۷ | ۱۲:۰۰

پارلمان روسیه با انتشار بیانیه ای لوایح مرتبط به اقتصاد دیجیتالی را در اولویت جلسات آتی قرار داد که می تواند به برتری این کشور در اکوسیستم ارزهای مجازی منجر شود.

«ویاچسلاو ولودین» رئیس مجلس دومای روسیه با اشاره به مزایای قابل توجه جنبه های مختلف اقتصاد دیجیتال نظیر جمع سپاری، دارایی های مالی و حقوق دیجیتال؛ خواستار در اولویت قرار گرفتن آنها توسط نمایندگان شد:

ایجاد چارچوب قانونی مطلوب برای توسعه اقتصاد دیجیتال ما را نسبت به کشورهای رقیب در موقعیت برتر قرار می دهد.

ولودین در بخش دیگری از سخنانش از آماده سازی ۲۰ لایحه مربوط به اقتصاد دیجیتال خبر داده و از نمایندگان خواست پیش از رای به این موارد کیفیت آنها را به دقت تجزیه و تحلیل کنند. اقتصاد دیجیتالبرخی اعضای پارلمان قبلا تلاش هایی را برای قانونی کردن ارزهای دیجیتال صورت دادند اما پیش نویس آنها به خاطر مبهم ماندن جنبه های متعدد رد شد. دو ماه قبل دوما با صدور مجوز ذخیره دارایی های کسب و کارها و شخصیت های حقوقی در قالب بلاکچین یک گام به پیاده سازی اقتصاد دیجیتال نزدیکتر شد.

در لوایح جدید نیز احتمالا موارد دیگری نظیر ارزکاوی، ذخیره ارزهای دیجیتال و داد و ستد آن توسط افراد عادی به چارچوب مورد نظر ولودین اضافه خواهند شد.

هرچند ارزهای مجازی در روسیه غیرقانونی نیستند اما این کشور همیشه واکنشی نه چندان خوشایند به آن داشته و پلیس نیز دستگاه های خود پرداز رمزپول را به بهانه نگرانی از نقل و انتقال غیرقانونی پول با کشورهای دیگر ممنوع کرده است.

با این حال اقتصاد روس‌ها در معرض تحریم های ایالات متحده قرار دارد و استفاده از ارزهای دیجیتال می تواند به دور زدن این تحریم ها و کاهش تاثیر آنها بر بدنه مالی کشور کمک کند. مطرح شدن اقتصاد دیجیتال در دومای روسیه گام مهمی برای روی آوردن این کشور به ارزهای دیجیتال خواهد بود. پیش از این توافقنامه هایی بین روسیه، ارمنستان و لابراتور بلاکچین ایران برای توسعه جایگزین سیستم بانکی سوییفت با استفاده از فناوری بلاکچین به امضا رسید که هدف از آن هم غلبه بر تحریم های خارجی بود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی