ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

این هدبند با اثر بر امواج مغزی باعث خواب بهتر می‌شود

بسیاری از ما دچار اختلال در خواب هستیم و ممکن است یا به سختی خوابمان برود یا اینکه کیفیت خوابمان بالا نباشد. حالا به نظر می‌رسد که مراسم CES 2019 امسال محل مناسبی برای رونمایی ...

مانی میرجوادی
نوشته شده توسط مانی میرجوادی | ۲۳ دی ۱۳۹۷ | ۰۸:۳۰

بسیاری از ما دچار اختلال در خواب هستیم و ممکن است یا به سختی خوابمان برود یا اینکه کیفیت خوابمان بالا نباشد. حالا به نظر می‌رسد که مراسم CES 2019 امسال محل مناسبی برای رونمایی از تکنولوژی‌های مربوط به خواب باشد. بعد از رونمایی از ماسک هوشمند برای خواب، حالا هدبند Urgonight نیز رونمایی شد.

هدبند یاد شده توسط استارتاپ فرانسوی به نام Urgo Group ساخته شده است. این دستگاه باید در سه جلسه‌ی بیست دقیقه‌ای هر هفته به سر بسته شود. در حین این جلسات نوار مغزی شما ثبت و سپس داده‌های مربوطه درون یک اپلیکیشن به نحوی نمایش داده می‌شود که بتوانند روی امواج مغزی شما تاثیر گذار باشند. تکنیکی که تحت عنوان نوروفیدبک تصویری از آن یاد می‌شود.

گروه Urgo می‌گوید که سه بار تماشای این تصاویر در هفته باعث ایجاد الگوی سالمتری از خواب در افراد خواهد شد و می‌توان تاثیر این اتفاق را در کمتر از سه ماه مشاهده کرد. تمام فرایند مربوط به هدبند Urgonight در زمان بیداری انجام می‌شود و اصلا نیازی نیست که در هنگام خواب از این هدبند استفاده نمایید.

تحقیقات Urgo نشان داده افرادی که از این دستگاه استفاده می‌کردند به طور میانگین ۴۰ درصد زودتر موفق به خوابیدن شدند. این شرکت همچنین اعلام کرده که بهتر است هر سه ماه انجام جلسات ۲۰ دقیقه‌ای تکرار شود تا تاثیر مثبت هدبند باقی بماند.

البته در این میان باید به یک نکته‌ی منفی این دستگاه نیز اشاره کنیم. هدبند Urgonight با قیمت ۶۰۰ دلار وارد بازار خواهد شد. با اینکه رقم اعلام شده زیاد است، اما با توجه به اینکه افراد بیخواب هزینه‌های زیادی بابت درمان این مشکل می‌کنند، شاید ۶۰۰ دلار آنقدر بالا تلقی نگردد. انتظار می‌رود که پیش فروش این دستگاه‌ها از بهار سال ۹۸ اغاز شود و محصولات نهایی تا اواخر سال میلادی ۲۰۱۹ به دست مشتریان برسد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی