ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

سوپرمارکت آنلاین دیجی کالا
تکنولوژی

تجربه خرید از سوپرمارکت دیجی کالا چگونه است؟

این روزها «زمان» تبدیل به ارزشمندترین دارایی همه ما شده است. عجیب نیست اگر بگوییم بزرگترین ارزش افزوده‌ای که فروشگاه‌های اینترنتی خلق می‌کنند، صرفه‌جویی در زمان است. در یک دهه گذشته با حضور فروشگاه‌های اینترنتی ...

آرش پارساپور
نوشته شده توسط آرش پارساپور | ۲۳ دی ۱۳۹۷ | ۲۰:۴۶

این روزها «زمان» تبدیل به ارزشمندترین دارایی همه ما شده است. عجیب نیست اگر بگوییم بزرگترین ارزش افزوده‌ای که فروشگاه‌های اینترنتی خلق می‌کنند، صرفه‌جویی در زمان است. در یک دهه گذشته با حضور فروشگاه‌های اینترنتی عادت کرده‌ بودیم خرید‌ محصولات تکنولوژیک، خانگی یا حتی لباس را از فروشگاه‌های آنلاین انجام دهیم و برای خرید محصولات مختلف به سراغ بازارهای بزرگ برویم. اما به تازگی و پس از ادغام «روکولند» در «دیجی‌کالا»، حالا بزرگ‌ترین فروشگاه اینترنتی ایران به سراغ عرضه محصولات سوپرمارکتی هم رفته است.

معمولاً در هر خیابان و محله‌ای چند یا حتی چندین سوپرمارکت وجود دارد. اما در هر صورت خرید اینترنتی اگر بتواند تجربه مناسبی ایجاد کند، لذت بیشتری دارد چراکه دیگر نه نیاز به حضور در محلی هر چند نزدیک است و نه قرار است در صف فروشگاه‌ها انتظار نوبت را کشید. اکنون سوال ما نیز همین است که آیا دیجی‌کالا می‌تواند تجربه مناسبی از خرید اینترنتی محصولات سوپرمارکتی ایجاد کند؟ به همین منظور، روز چهارشنبه (۱۹ دی ماه) دو سفارش در «دیجی‌کالا Fresh» ثبت کردیم؛ تجربه‌ای که می‌خواهیم آن را با شما به اشتراک بگذاریم.

مرحله خرید از سایت

بعد از باز کردن صفحه محصولات سوپرمارکت دیجی کالا، متوجه می‌شوید که فعلا در حال حاضر این سرویس در پایتخت راه‌اندازی شده و سایت از شما می‌پرسد که اگر ساکن تهران هستید، از محصولات سفارش دهید. هرچند ما از روابط عمومی دیجی‌کالا پرسیدیم که چه زمان شهرهای بعدی اضافه می‌شوند و مشخص شد در مرحله بعدی، هفته آینده کاربران کرج هم می‌توانند سفارش‌های سوپرمارکتی ثبت کنند.

پس از انتخاب شهر و تایید حضور در تهران، صفحه‌ای با طراحی وسوسه انگیز که اگر خریدی هم نداشته باشید، مجابتان می‌کند که چهار قلم جنس برای منزل بخرید.

سوپرمارکت دیجی کالا

محصولات تازه، مواد غذایی، شوینده و بهداشتی سه بخش اصلی سوپرمارکت آنلاین دیجی کالا هستند که هر یک به چند زیرمجموعه تقسیم می‌شوند. محصولات تازه شامل مواد پروتئینی، لبنیات و میوه‌جات بوده و مواد غذایی هم شامل خشکبار و شیرینی، تنقلات، نوشیدنی جات، مواد صبحانه، کنسروها و کالاهای اساسی (خوار و بار) است. در نهایت هم بخش شوینده و بهداشتی وجود دارد که کالاهای بهداشت دهان، بدن، پوست و مو و محصولات شویندگی و سلولزی را در بر می‌گیرد.

تمامی کالاهای دو دسته محصولات تازه و مواد غذایی قابلیت ارسال سریع را دارند و این قابلیت با نقش بستن لوگوی کامیون کوچک سبز رنگ در کنار آنها مشهود است و به این معناست که کالا می‌تواند تا چند ساعت بعد هم به دستتان برسد. بخش اعظمی از قسمت کالاهای شوینده و بهداشتی هم همین گزینه را در اختیار دارند و تعداد معدودی از کالاهای این بخش، توسط واحد مرسولات عادی دیجی کالا ارسال می‌شود.

یک نگاه کلی به محصولات داخل سوپرمارکت آنلاین دیجی کالا این موضوع را نشان می‌دهد که اکثر این اجناس تاریخ تولید روز بودند و هیچ‌کدام تاریخ مصرف گذشته نبودند. دسته‌بندی کالاها هم درست انتخاب شده و رابط کاربری آشنا و البته روان سایت دیجی‌کالا باعث شده که تقریبا به راحتی محصول مورد نظر خود را پیدا کنید. به عنوان مثال حتی اگر سخت‌گیر باشید و از محصولات یک برند خاص استفاده کنید، می‌توانید به راحتی با فیلتر کردن برندها در کنار صفحه فقط نتایج مربوط به برند مورد علاقه‌تان را ببینید.

سوپرمارکت دیجی کالا

در برخی قسمت‌ها همچون شیر، فیلتر کردن‌ها جزیی‌تر هم می‌شود و جدا از برند، می‌توان طعم شیر و یا نوع آن را هم انتخاب کرد. فقدان بخش حجم و اندازه محصول در این بخش و برخی اجناس دیگر به چشم می‌خورد که امید داریم تا در روزهای آتی به صفحه خرید محصولات اضافه شود.

در بخش میوه‌ها اما فیلترهای کمتری به چشم می‌خورد و شاید بد نبود صیفی جات از میوه‌جات تفکیک می‌شد. همچنین دقیقا مشخص نیست که یک کیلوگرم از هر میوه معادل چند عدد از آن میوه است و ذکر تقریبی این مقدار می‌تواند خرید میوه آنلاین را ملموس‌تر کند. البته در این بخش پشتیبانی آنلاین دیجی کالا کنار شماست و می‌تواند تمامی سوالات شما را پاسخ دهد.

قیمت کالاها

قیمت‌های کالاها منصفانه و منطقی است و تخفیف‌هایی که برای برخی کالاها در نظر گرفته شده باعث می‌شود که خریدن تعدادی از اجناس ارزان‌تر از خرید فیزیکی از سوپرمارکت‌ها باشد. قیمت‌ تمامی محصولات با قیمت درج شده روی آن برابری می‌کند و خبری از گران‌فروشی نیست و البته که بسیاری از کالاها تخفیف خورده‌اند و سودی که از خرید این محصولات می‌کنید در فاکتورهای حجیم‌تر گاهی تا چند ده‌هزار تومان هم می‌رسد.

سوپرمارکت دیجی کالا

یادتان باشد که ارسال کالاهای بخش سوپرمارکت آنلاین دیجی کالا هم بیشتر از ۱۰۰ هزار تومان رایگان است. مشابه خریدهای دیگر از این سایت، نحوه پرداخت آنلاین و درب منزل دو گزینه‌ای هست که کاربران می‌توانند با آن صورتحساب خود را پرداخت کنند.

زمان ارسال

بیشتر کالاهای بخش سوپرمارکت همانطور که گفته شد ارسال سریع دارند و می‌توان تا چند ساعت بعد آنها را تحویل گرفت. در نظر داشته باشید که همانند خریدهای عادی نمی‌توانید زمان دریافت کالا را پنج شش روز بعد اعلام کنید چرا که با کالاهای مصرفی و به روز روبرو هستیم و منطق حکم می‌کند که نهایتا این کالاها یک روز بعد به دستان مشتری برسد و برای همین محدوده انتخاب زمان ارسال برای مشتریان این بخش به همان روز خرید و فردای آن محدود می‌شود.

سوپرمارکت آنلاین دیجی کالا

تصمیم گرفتیم لیستی انتخاب کنیم تا متوجه شویم که دیجی کالا در محصولاتی که ممکن است ارسال‌شان با چالش مواجه شود، چگونه عمل می‌کند و آیا می‌تواند از امتحان ما سربلند  بیرون بیاید یا خیر. ساعت ۱۱ صبح بیش از ۳۰ قلم جنس سفارش دادم و بازه زمانی دریافت کالا را بین ساعت ۳ تا ۶ بعد از ظهر همان روز انتخاب کردم. می‌خواستیم محصولات به آدرس دفتر دیجیاتو در محله جردن بیاید اما در ابتدا اشتباهاً محله اکباتان را انتخاب کردیم. نیم ساعت پس از ثبت سفارش، در تماسی با پشتیبانی محل دریافت را به محله جردن تغییر دادیم.

به همین دلیل تصور‌مان این بود که محصولات یا در روز آینده یا خوش‌بینانه با تاخیر و پس از ساعت ۶ عصر به دفتر دیجیاتو می‌رسند. با این حال ساعت ۱۵:۲۱ دقیقه پیامکی برای من آمد که می‌گفت سفارش تحویل نیروهای توزیع شده است و حدود ساعت ۱۵:۵۰ دقیقه نیز سفارش تحویل شد. البته سفارش دومی که ثبت کرده بودیم برای محله تهران‌پارس بود و در حالت مشابهی، قرار بود ساعت ۱۵ الی ۱۸ تحویل داده شود که حدود ساعت ۱۷:۴۵ دقیقه به دست ما رسید. در واقع سفارش دوم هم که ساعت ۱۱:۳۰ صبح ثبت شده بود، تاخیری نداشت اما تنها چند دقیقه پیش از پایان زمان مقرر به دست ما رسید.

دریافت و کیفیت کالاها چگونه بود؟

نکته مهم در محصولات سوپرمارکتی، نحوه تحویل آنهاست. همانطور که در تصویر زمان ثبت سفارش مشخص است، برخی اقلام مانند شیر، کره یا حتی گوشت چرخ شده شرایط خاصی دارند و برای سالم ماندن آنها باید در محیط خنک نگه‌داری شوند. زمانی که خودروی دیجی‌کالا به دفتر دیجیاتو رسید، محفظه‌های مخصوصی را برای این‌گونه کالاها دیدیم که از یخ خشک در آنها استفاده شده بود.

سوپرمارکت دیجی کالا

این محفظه‌ها دارای چند یخ خشک بودند که باعث سالم ماندن محصولاتی که باید سرد نگه‌داشته شوند، می‌شدند. بقیه کالاها در کیسه‌های مجزا در جعبه‌های سبزرنگی بودند و سعی شده بود که ترتیب چیدمان کالاها با دیگر خریدها جوری باشد که صدمه‌ای به کالاها وارد نشود.

داخل ماشین دیجی کالا هم جعبه‌ها مرتب کنار هم قرار گرفته بودند و با یک رانندگی درست و مطمئن، بعید است که اتفاقی برای کالاها تا درب منزل مشتری بیفتد. بعد از امضا کردن فاکتور و چک کردن اولیه محصولات، به کند و کاو بیشتر و دقیق‌تر آنها پرداختیم.

سوپرمارکت دیجی کالا

بساط صبحانه‌ای که از دیجی کالا خریده بودیم، همگی سربلند از تجربه ما بیرون آمدند. شیری که از دیجی کالا خریدیم دقیقا تاریخ روز (چهارشنبه ۱۹ دی ماه) بود و این موضوع بسیار جالب توجه بود چرا که حتما می‌دانید بازه زمانی تاریخ مصرف شیر تنها چند روز است. بسته بندی و درب شیر هم محکم مانده بود و صدمه‌ای به محصول وارد نشده بود. پنیری هم که خریده بودیم همین شرایط را داشت و در نهایت رسیدیم به کره.

سوپرمارکت دیجی کالا

کره از آن دسته محصولاتی است که حدس می‌زدم آب شده به دستم برسد و به جای کره، حدس من نقش بر آب شد. کره سرد و سفت به دستم رسید و نزدیک به یک سال تا تاریخ انقضایش باقی مانده بود.

سوپرمارکت آنلاین دیجی کالا

چند محصول از جنس بدنه شیشه خریده بودیم، مربا و ترشی و دلستر. این محصولات شیشه‌ای بسته بندی جالبی داشتند که مانع از شکستن و ترک خوردنشان می‌شد. محصولات شیشه‌ای کنار هم نبود و جاسازی‌شان در کیسه‌ها طوری بود که احتمال صدمه دیدنشان به حداقل برسد.

سوپرمارکت دیجی کالا

نکته جالب توجه این بود که دلستر خنک به دستمان رسید و همان موقع می‌شد آن را مصرف کرد. رساندن خنک نوشیدنی‌ها خرید را جذاب‌تر کرده بود.

سوپرمارکت دیجی کالا

نان و کیکی که خریدیم جدا از تازه بودن، در بسته بندی سالم به دستمان رسید. کیک نه خرد شده بود و نه پودر یا له شده بود و بسته بندی‌اش هم عاری از پارگی و هر گونه خدشه دیگری بود. نان‌هایی که در دیجی کالا وجود دارد، نان داغ و تازه نیستند اما نان‌های استاندارد و با برندهای معتبری هستند که در سوپرمارکت‌ها هم به فروش می‌رسد.

سوپرمارکت دیجی کالا

محصولات پروتئینی از جمله ماهی، گوشت، برگر، سوسیس و کالباسی که خریدیم هم نسبت به بیرون ارزان‌تر از آب در آمدند. برندهایی که در سوپرمارکت دیجی کالا در بخش پروتئینی حضور دارند، برندهای معتبری هستند که محصولات با کیفیتی را ارائه می‌کنند.

سوپرمارکت دیجی کالا

نکته قابل توجه این بود که گوشت‌ها هم محصول روز بودند و برند آنها نیز معمولاً آشنا است.

سوپرمارکت دیجی کالا

بسته‌بندی فلزی کنسرو قر نبود و زدگی نداشت، کمتر مغازه‌ای سالاد تن ماهی دیده بودم و تنوع محصولات در سوپرمارکت آنلاین دیجی کالا همانطور که پیش‌تر گفتم مثل قدم زدن در یک فروشگاه هایپر است.

سوپرمارکت آنلاین دیجی کالا

خاطره بازی همه جا همراه من است و این تجربه خرید اینترنتی هم ترجیح دادم که ادای دینی به دوران کودکی کنم. بیسکوییت مادر سالم و با بیسکوییت‌هایی که هیچ کدام خرد نشده بودند گرفتم و بدین سان نوستالژی بازی را هم ادا کردیم.

سوپرمارکت دیجی کالا

بسته بندی کالاها در کیسه‌های پلاستیکی با مارک دیجی‌کالا فرش است. این کیسه‌ها استحکام مناسب و اندازه قابل قبولی دارند اما شاید بد نباشد که به جای کیسه پلاستیکی، از بسته بندی سازگارتر با محیط زیستی استفاده شود. تا جایی که خاطرم هست دیجی کالا همیشه به بسته‌بندی اهمیتی خاصی داشته و حتی در گذشته فراخوانی هم برای طراحان بسته‌بندی ارائه داده بود. شاید بد نباشد فکری هم برای کیسه‌های پلاستیکی شود و با یک طرح نوآورانه، از پلاستیک کمتری استفاده کنیم.

سوپرمارکت آنلاین دیجی کالا

میوه‌ها از کیفیت بسیار قابل قبولی برخوردار هستند و دستچینی هستند از بهترین میوه‌ها. ما موز، توت فرنگی،کاهو و پیاز خریده بودیم و همگی محصولات تازه و بسته بندی جالبی داشت. البته ناگفته نماند که ظرف پلاستیکی که توت فرنگی‌های ترد و خوشمزه در آن قرار داشت، هنگامی که به دست ما رسید از هم باز شده بود و این موضوع می‌توانست با زدن یک منگنه به راحتی حل شود.

سوپرمارکت آنلاین دیجی کالا

من تجربه خرید از میوه فروشی‌های آنلاین دیگری هم داشتم و می‌توانم به جرات بگویم که کیفیت میوه‌های سوپرمارکت دیجی کالا از مواردی که من تاکنون تجربه داشتم بهتر بود، البته شاید بهتر باشد که در بسته بندی میوه‌ها از این حجم از پلاستیک استفاده نشود.

سوپرمارکت آنلاین دیجی کالا

جمع بندی

خرید آنلاین از سوپرمارکت دیجی‌کالا تجربه‌ای جدید و نو است که حس خوبی به کاربر می‌دهد، چرا که کاربر با استفاده از فناوری صرفاً توسط اپلیکیشن یا سایت، می‌تواند در یک سوپرمارکت بزرگ مجازی هرآنچه نیاز دارد را انتخاب کند و با فاصله زمانی سه ساعت دریافت نماید. به همین شکل دیگر نه خودش را نه درگیر رفتن به فروشگاه و نه حمل خریدهای بزرگ می‌کند.

نکته قابل توجه دیگر، تخفیف‌های اعمال شده روی محصولات است؛ چیزی که شاید در هایپرمارکت‌ها تاحدی وجود داشته باشد اما معمولاً در سوپرمارکت‌های کوچک، خبری از تخفیف روی محصولات نیست.

تجربه خرید ما از سوپرمارکت دیجی‌کالا نشان داد که می‌توان به این برند و بخش محصولات سوپرمارکتی‌اش اعتماد کرد که هم محصولات را در زمان مقرر به دست کاربر برساند و هم محصولات تندمصرفی که تاریخ تنها چند روزه دارند را در ابتدای زمان تولید شدن‌شان به کاربر ارائه دهد. همین اتفاق باعث می‌شود تا صرفاً به شکل آنلاین حتی بتوان شیر، ماست یا تخم‌مرغ را هم سفارش داد؛ اتفاقی که یک دهه پیش و با فراگیری اینترنت در کشور، چندان برای کاربران ملموس نبود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (11 مورد)
  • Alecferaa
    Alecferaa | ۲۴ دی ۱۳۹۷

    متاسفانه تعداد آگهی های تبلیغاتی در قالب مطلب در دیجیاتو داره از تعداد مطالب اختصاصی و مفید غیرتجاری پیشی می‌گیره.

  • mchkzdgn
    mchkzdgn | ۲۴ دی ۱۳۹۷

    جالبه دیجیاتو و زومیت دقیقا توی یه روز و یه زمان دقیقا مقاله های مشابه با متن های یکی منتشر میکنن درباره سکپرمارکت دیجیکالا و خودجوش هم یادشون میره بنویسن رپورتاژ اگهی
    دزد کالا عامل خیلی از گرانی ها در بازاره چون بیشتر یه جنس از کل بازار جمع میکنه و میخره انبار میکنه تا بعدا با قیمت بالاتر بفروشه نمونه اش قیمت ایفون ها که معلوم شد 90 درصدشو دیجیکالا خریده با ارز دولتی و در حال فروش با قیمت اون زمان دلار ازار بود

    • Amin Rezaei
      Amin Rezaei | ۲۹ دی ۱۳۹۷

      اخه این حرف رو ازکجادرمیاری؟؟
      90درصد اجناسش مارکت هستن!یعنی فروشنده داره و دیجی نقش واسطه فروش رو داره!
      ندونسته فقط یه چیزی میگید

  • mehrdad_eblis
    mehrdad_eblis | ۲۴ دی ۱۳۹۷

    یه تلفن میزنی به سوپر سر کوچه تمام اینا رو با تخفیف و مجانی تو یه ربع میاره

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی