ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

چیپ LPDDR5
موبایل

ضخامت اندک و رَم پر سرعت LPDDR5 از ویژگی‌های احتمالی گلکسی اس ۱۰

سامسونگ چند ماه قبل حافظه رم LPDDR5 را معرفی کرد که بهینه سازی قابل توجهی را نسبت به LPDDR4 به همراه می آورند. این تراشه ها تا کنون به صورت عملی مورد استفاده قرار نگرفته بودند ...

یونس مرادی
نوشته شده توسط یونس مرادی | ۲۳ دی ۱۳۹۷ | ۰۹:۳۰

سامسونگ چند ماه قبل حافظه رم LPDDR5 را معرفی کرد که بهینه سازی قابل توجهی را نسبت به LPDDR4 به همراه می آورند. این تراشه ها تا کنون به صورت عملی مورد استفاده قرار نگرفته بودند حالا اما خبرهایی از تعبیه آنها در گلکسی اس ۱۰ به گوش می رسد.

کارایی چیپ LPDDR5 از نمونه های فعلی ۱.۵ برابر بیشتر است که به معنی نرخ انتقال داده خام ۵۱.۲ گیگابایت در ثانیه خواهد بود. بهینه سازی فیلمبرداری، ویرایش و پخش ویدیوهای 4K، افزایش سرعت عملکردهای مبتنی بر هوش مصنوعی و کمک به پیاده سازی شبکه های 5G از مزیت های این چیپ ها به شمار می رود.

تراشه های LPDDR5 به گونه ای طراحی شده اند که در صورت لزوم مصرف باتری را کاهش داده و به لطف deep sleep mod تا ۳۰درصد در مصرف انرژی صرفه جویی کنند. با این حال با توجه به قیمت بالای این تراشه احتمالا در نسخه لایت از آن استفاده نشده و در گلکسی اس و اس ۱۰ پلاس شاهد پیاده سازی چیپ  LPDDR5 خواهیم بود. با این حال به واسطه اسنپدراگون ۸۵۵ نسخه لایت نیز از کارایی بسیار بالایی بهره خواهد برد.

 چیپ LPDDR5

از دیگر ویژگی های قابل توجه گلکسی اس ۱۰ پلاس باید به ضخامت اندک آن اشاره کرد. به گفته  OnLeaks این مدل با ضخامت بسیار اندک ۷.۷۹ میلی متری باریکترین موبایل سامسونگ از ۲۰۱۶ خواهد بود.

تنها پنج پرچمدار سامسونگ از جمله گلکسی اس ۶ و نوت ۵ از ضخامتی کمتر از این مقدار برخوردار بوده اند. با این وجود پرچمدارهای قبلی از باتری نه چندان پر ظرفیت و تنها یک دوربین در پنل پشتی بهره می بردند اما بر اساس گمانه زنی های فعلی گلکسی اس ۱۰ پلاس از باتری قدرتمند بالای ۴ هزار میلی آمپر ساعت و دوربین سه گانه برخوردار است.

به باور وی گلکسی اس ۱۰ و نسخه لایت نیز به ترتیب ضخامتی برابر با ۷.۸۵ و ۷.۹۴ میلی متر خواهند داشت.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی