ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تبدیل متن به ویدیو
نرم افزار و اپلیکیشن

چهار ابزار آنلاین برای آنکه از نوشته‌های خود ویدیو بسازید

ساخت ویدیوهای بازارپسند و تجاری، مطمئنا زمان و هزینه‌ زیادی می‌طلبد. اگر کسب و کار نوپایی اداره می‌کنید و نیروی کافی برای ساخت ویدیوهای با کیفیت ندارید، معمولا توصیه می‌شود که به سراغ ویدیوهای متن ...

امین بیگ‌زاده
نوشته شده توسط امین بیگ‌زاده | ۲۳ دی ۱۳۹۷ | ۲۰:۳۰

ساخت ویدیوهای بازارپسند و تجاری، مطمئنا زمان و هزینه‌ زیادی می‌طلبد. اگر کسب و کار نوپایی اداره می‌کنید و نیروی کافی برای ساخت ویدیوهای با کیفیت ندارید، معمولا توصیه می‌شود که به سراغ ویدیوهای متن محور بروید.

ویدیوهای متن محور (Text-Based) هم زمان ساخت کوتاهی دارند، هم هزینه کمی می‌برند و هم این امکان را می‌دهند که نوشته‌ها و مفاهیم حجیم‌تان را در قالب کلیپ‌های کوتاه و جذاب به مخاطبین خود ارائه کنید.

در مقاله پیش رو، پنج ابزار آنلاین برای تبدیل متن به ویدیو را معرفی می‌کنیم که می‌توانید با استفاده از آن‌ها کلیپ‌های متن محور کوتاه و جذاب بسازید. پس تا پایان با ما همراه باشید.

1. KAPWING

تبدیل متن به ویدیو

Kapwing کارهای زیادی انجام می‌دهد که فقط یکی از آن‌ها، اضافه کردن متن به ویدیوست. خوشبختانه فونت فارسی به خوبی در این ابزار آنلاین پشتیبانی می‌شود و می‌توانید با ساخت یک حساب کاربری، به بیش از 20 ابزار ویرایش ویدیوی رایگان آن (از تنظیم سرعت و واترمارک زدن گرفته تا اضافه کردن موزیک و لوپ و ...) دسترسی پیدا کنید.

برای افزودن متن، نمونه‌های آماده متعددی پیش روی شماست. هر چند که می‌توانید کارتان را از یک فونت خام هم آغاز کنید. کافیست متن مد نظرتان را کپی/پیست کرده و به آن استایل بدهید، و در نهایت روی Save کلیک کنید تا اولین تصویر شما ذخیره شود. این کار را می‌توانید تا جایی ادامه دهید که چندین تصویر داشته باشید.

در نهایت، ابزار Image to Video این وبسایت به شما کمک می‌کند که از مجموع عکس‌ها یک کلیپ کوتاه متن محور بسازید. در ادامه امکانات جالبی مثل اضافه کردن عکس پس‌زمینه، موزیک و اشکال مختلف را هم به ویدیو خواهید داشت. البته باید بدانید Kapwing روی خروجی‌هایش واترمارک می‌اندازد که برای حذف شدن، نیازمند پرداخت هزینه‌اند.

2. ARTICLE VIDEO ROBOT

تبدیل متن به ویدیو

Article Video Robot برای انجام یک وظیفه طراحی شده، اما آن را به نحو احسن انجام می‌دهد. با آن می‌توانید از نوشته‌ها، صداها و المان‌های گرافیکی ویدیو بسازید. خوشبختانه این وبسایت به شکل ریسپانسیو طراحی شده، به این معنا که هم روی رایانه و هم روی موبایل عملکرد یکسان و با ثباتی از آن شاهد هستید.

در حال حاضر 6 استایل آماده برای ساخت ویدیو در Article Video Robot وجود دارند. کافیست کارتان را با اضافه کردن متن نوشته (چه از طریق کپی/پیست چه از طریق ورود مستقیم آدرس اینترنتی) آغاز کنید. در مراحل بعدی می‌توانید ویژگی‌های دیگری مثل تصاویر موجود در ویدیو و حتی صدای گوینده (البته به انگلیسی) را برگزینید.

Article Video Robot در عرض 4 الی 5 دقیقه، ویدیوی آماده را تحویل‌تان می‌دهد؛ ساده‌ترین راه ممکن برای ساخت یک ویدیوی متن محور. از دیگر خصوصیات این ابزار آنلاین کاربردی می‌توان به اضافه کردن موزیک پس‌زمینه و تنظیم نوع، ابعاد و رنگ‌های فونت اشاره نمود.

با تمام این مزایا تنها مشکل Article Video Robot اینجاست که در نسخه رایگان، فقط اجازه ساخت ویدیوهای 30 ثانیه‌ای را به شما می‌دهد.

3. LUMEN5

تبدیل متن به ویدیو

جستجو و پیدا کردن تصاویر استوک، انیمیشن و وکتورهای گرافیکی برای ساخت یک ویدیو می‌تواند کار زمان‌بری باشد. Lumen5 آمده که با هوش مصنوعی، انجام این کار را برایتان آسان‌ کند.

این وبسایت آرشیو عظیمی از فایل‌های مولتی‌مدیا دارد که می‌توانید از بین ‌آن‌ها، موارد دلخواهتان را برگزینید. برای ساخت ویدیو هم امکانات متعددی در اختیارتان قرار می‌گیرد، از جمله انتخاب لوگو، تعویض فونت و حتی تعیین کادر ویدیو که می‌تواند از میان سه گزینه مربعی، عمودی و افقی باشد.

Lumen5 یک جستجوگر فوق‌العاده هم دارد که با وارد کردن کلیدواژه، می‌توانید به فایل‌های مولتی مدیای مختلف دسترسی پیدا کنید. خوشبختانه نتایج جستجو شامل قانون کپی‌رایت نمی‌شوند، بنابراین هیچ محدودیتی در استفاده از آن‌ها در ویدیوهایتان نخواهید داشت و قادر هستید از ترکیب آن‌ها با هم یک کلیپ کوتاه و جذاب متن محور بسازید.

توجه داشته باشید که خروجی‌های Lumen5 در صورت استفاده از حساب رایگان، نهایتا با رزولوشن 480p بوده و دارای واترمارک خواهند بود.

4. TYPITO

تبدیل متن به ویدیو

نکته قوت Typito در رابط کاربری ساده ای است که برای انجام کارها دارد. این ابزار خوب آنلاین، برای تهیه آرشیو از تصاویر استوک با سرویس Unsplash همکاری کرده، بنابراین می‌توانید به طیف گسترده‌ای از تصاویر و المان‌های گرافیکی آماده برای به کارگیری در ویدیوها دسترسی داشته باشید.

روند کار با این ابزار بسیار ساده و لذتبخش است. کافیست فایل مولتی‌مدیای مد نظرتان را بارگذاری کنید تا پروسه ویرایش آغاز گردد. Lumen 5 در کنار ارائه 200 قالب آماده برای ساخت کلیپ، ده‌ها فایل صوتی آماده هم در آرشیو خود دارد که می‌توانید از آن‌ها برای موزیک پس‌زمینه بهره ببرید.

با ساخت یک حساب کاربری رایگان، می‌توانید از Typito خروجی‌های HD بگیرید و به تمام موشن گرافیک‌های مجموعه دسترسی داشته باشید. اگر چه در این حالت ویدیوها واترمارک دارند، اما در همین حالت امکان افزودن 10 کلیپ یا عکس به هر ویدیو را خواهید داشت.


شما چه ابزارهای آنلاینی می‌شناسید که می‌توانند در ساخت ویدیوهای متن محور مفید و مؤثر باشند؟ با ما در میان بگذارید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی