ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

مذاکره اپل با سامسونگ و مدیاتک برای تولید آیفون 5G

چندی پیش شایعاتی مبنی بر پایان همکاری اپل و اینتل شنیده شد و در آن زمان سوالی برای کارشناسان پیش آمد که مودم های آیفون 5G را چه شرکتی خواهد ساخت؟ در آن زمان اینتل مدعی ...

امین قیاسی
نوشته شده توسط امین قیاسی | ۲۳ دی ۱۳۹۷ | ۱۱:۳۰

چندی پیش شایعاتی مبنی بر پایان همکاری اپل و اینتل شنیده شد و در آن زمان سوالی برای کارشناسان پیش آمد که مودم های آیفون 5G را چه شرکتی خواهد ساخت؟

در آن زمان اینتل مدعی شد که تعاملات با مشتریان 5G و نقشه راه برای سال های 2018 تا 2020 تغییری نخواهد کرد و آنها به تعهدات خود برای پروژه ها و طرح های 5G متعهد هستند.

حال گزارش شده که اپل مذاکراتی با دیگر تولیدکنندهای چیپست نظیر سامسونگ و مدیاتک انجام داده تا تولید چیپست‌های 5G برای آیفون‌های سال ۲۰۱۹ را به آنها بسپارد.

این جزئیات توسط یکی مدیران ارشد اپل لو رفته چرا که وی مجبور بوده در دادگاه رسیدگی به پرونده کوالکام و کمیسیون تجاری فدرال ایالات متحده آمریکا شهادت دهد.

از سال ۲۰۱۱ به بعد اپل تولید چیپست‌های موبایل‌هایش را به کوالکام سپرده بود اما از سال ۲۰۱۶ میلادی، کم کم مشکلاتی میان دو شرکت پیش آمد و اپل تصمیم گرفت برای آیفون‌های سال ۲۰۱۸ سراغ اینتل برود.

با این وجود Tony Blevins یکی از مدیران ارشد زنجیره تولید اپل، شهادت داده اپل، مدیاتک و سامسونگ که رقیب همین کمپانی محسوب می‌شود را مدنظر داشته تا به همکاری با آنها بپردازد. کمپانی کوپرتینویی حتی مذاکراتی هم با این دو شرکت برای تولید چیپست‌های 5G آیفون‌های بعدی داشته است.

کمیسیون تجاری فدرال ایالات متحده آمریکا از کوالکام به علت اقدامات ضد رقابتی برای ثبت لیسانس‌ و پتنت‌های مختلف شکایت کرده چرا که این کمپانی سعی کرده بدین شکل، جایگاه برتر خود در بازار تولید چیپست‌ مودم را حفظ نماید.

بر اساس شهادت‌های مدیر ارشد زنجیره تولید اپل، به نظر می‌رسد کمپانی کوپرتینویی با اینکه آنچنان علاقه‌ای به همکاری با رقیب خود ندارد اما از آنجایی که سامسونگ، بزرگترین تولید کننده‌ی اپل به شمار می‌رود، مجبور شود برای تولید چیپست مودم 5G آیفون‌های سال ۲۰۱۹ دست به دامن کمپانی کره‌ای گردد.

با این وجود هنوز مشخص نشده این مسئولیت بر عهده‌ی کدام شرکت قرار گرفته. البته بلومبرگ گزارش داده اپل تا سال ۲۰۲۰ میلادی قصد عرضه‌ی آیفون 5G را ندارد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی