ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

راکت استارشیپ
تکنولوژی

انتشار تصویر راکت استارشیپ تکمیل شده توسط ایلان ماسک

پس از چندین هفته نمایش رندر و عکس های مربوط به فرایند تولید، در نهایت ایلان ماسک تصویری واقعی از راکت تکمیل شده استارشیپ را منتشر ساخت. همانطور که در تصویر زیر می بینید، بدنه ...

یونس مرادی
نوشته شده توسط یونس مرادی | ۲۳ دی ۱۳۹۷ | ۱۱:۰۰

پس از چندین هفته نمایش رندر و عکس های مربوط به فرایند تولید، در نهایت ایلان ماسک تصویری واقعی از راکت تکمیل شده استارشیپ را منتشر ساخت.

همانطور که در تصویر زیر می بینید، بدنه راکت استارشیپ از فلز ضد زنگ ساخته شده که علی رغم دوام بالا از وزن بیشتری نسبت به مواد تولیدی راکت ها نظیر فیبر کربن، آلومینیوم و تیتانیوم برخوردار است. با این حال ماسک بر این باور است که مقاومت بسیار بالای فلز ضد زنگ در برابر دمای غیر معمول به ویژه حرارت بالا آنرا به گزینه ای مطلوب برای چنین راکتی تبدیل کرده است. همچنین در زمان فرایند رنگ کاری حرارت بالایی روی بدنه اعمال می شود تا سطح آن کاملا آینه ای شود و حرارت را با بالاترین نرخ بازتاب دهد.

راکت استارشیپ
رندر استارشیپ (سمت چپ) و تصویر واقعی

راکت استارشیپ که قبلا BFR نام داشت بخشی حیاتی از نقشه راه اسپیس اکس است و به عنوان وسیله حمل و نقل اصلی جایگزین راکت های فالکون ۹ و فالکون هوی خواهد شد. با توجه به استفاده چندین باره از این موشک ها خلل ناپذیر بودن در برابر حرارت بالای ناشی از اصطکاک با جو بسیار حیاتی است.

تصویر منتشر شده در توییتر ایلان ماسک به نمونه آزمایشی واقع در سایت پرتاب تگزاس مربوط می شود که از ماه مارس برای پروازهای عمودی زیر مداری به کار خواهد رفت. به گفته ماسک نسخه مداری راکت استارشیپ که سال آینده به فضا پرتاب خواهد شد، از این تصویر بلندتر و ضخیمتر بوده و دماغه آن نیز انحنای ملایم تری خواهد داشت.

مدل نهایی راکت استارشیپ با ۹.۱۴ متر عرض و ۵۴.۸ متر ارتفاع قرار است روی بوستر قدرتمندی با ارتفاع بالغ بر ۶۶ متر سوار شود که طبق گفته ماسک از این پس «سوپر هوی» خوانده می شود. همچنین در این تصویر پنجره ای به چشم نمی خورد اما نسخه اصلی دارای دریچه نیز خواهد بود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • faraz foroughi
    faraz foroughi | ۲۳ دی ۱۳۹۷

    این استارشیپ نیست استار هاپر هست

مطالب پیشنهادی