ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تراکنش‌های موبایلی
تکنولوژی

شرط جدید تراکنش‌های موبایلی: تطابق نام صاحب کارت بانکی و سیم کارت

ارتقاء امنیت در تراکنشات مالی موضوعی‌ست که بانک مرکزی و فعالان این حوزه بر آن تمرکز کرده‌اند و در همین مسیر در روزهای اخیر تصمیمات جدیدی را اتخاذ کرده‌اند. بر همین اساس به تازگی مدیران ...

پگاه طوسی
نوشته شده توسط پگاه طوسی | ۲۳ دی ۱۳۹۷ | ۱۶:۰۰

ارتقاء امنیت در تراکنشات مالی موضوعی‌ست که بانک مرکزی و فعالان این حوزه بر آن تمرکز کرده‌اند و در همین مسیر در روزهای اخیر تصمیمات جدیدی را اتخاذ کرده‌اند. بر همین اساس به تازگی مدیران شرکت آسان پرداخت اعلام کردند که از این پس تراکنش‌های موبایلی به نحوی انجام خواهد شد که نام صاحب سیم کارت و کارت بانکی یکی باشد. بنابراین افرادی که قصد تراکنش‌های موبایلی دارند باید سیم کارت شان به نام خودشان باشد و از کارت بانکی استفاده کنند که بنام خودشان باشد.

«حامد منصوری» مدیرعامل شرکت آسان پرداخت به تسنیم می‌گوید این شرکت اولین شرکتی خواهد بود که احراز هویت را برای تراکنش‌های خود اجباری خواهد کرد: «الان برای شارژ کیف پول و تله پرداز این موضوع عملیاتی شده و در آینده نزدیک برای تمام تراکنش های کارتی اعم از کارت به کارت اجرایی خواهد شد.»

به گفته او بانک مرکزی هفته گذشته بخشنامه‌ای را به شاپرک و شرکت‌های PSP ابلاغ کرده که بر اساس آن، شاپرک از شرکت‌هایی که آمادگی اجرایی کردن فرآیند احراز هویت در تراکنش‌های موبایلی بر اساس یکی بودن نام صاحب سیم‌کارت گوشی تلفن همراه با کارت بانکی را دارند، خواسته بود برای انجام تست به این شرکت مراجعه کنند. البته این بخشنامه هنوز در شبکه پرداخت الزامی نشده است.

منصوری به مردم توصیه کرد اگر سیم کارتشان به نام خودشان نیست حتما در اسرع وقت نسبت به بنام کردم سیم کارت خود اقدام کنند.

معاون نظارت و توسعه شرکت شاپرک هم در این باره به اینا گفت: «بانک مرکزی در حال تکمیل زیرساخت‌های مورد نیاز طرح احراز هویت تراکنش‌های موبایلی بوده و این طرح هنوز عملیاتی نشده است.» «مهدی طوبایی» تاکید کرده که در حالت جدید تراکنش‌های موبایلی با کنترل شماره سیم کارت موبایل و شماره کارت انجام می‌شود:

«در واقع افرادی که قصد تراکنش‌های موبایلی دارند باید سیم‌کارت شان به نام خودشان باشد و از کارت بانکی استفاده کنند که به نام خودشان در شبکه بانکی ثبت نام شده باشد تا احراز هویتی دقیق انجام شود و میزان کلاهبرداری‌ها کاهش پیدا کند.»

تراکنش‌های موبایلی

چند ماه قبل هم بانک مرکزی برای کاهش تخلفات و وقوع جرایم در تراکنشات اینترنتی، اعلام کرد که از خردادماه سال آینده رمز دوم کارت‌های بانکی که یک بار مصرف خواهد شد.  اینطور که سرهنگ «علی نیک نفس» گفته بود  کلاهبرداران با دسترسی به اطلاعات بانکی و رمز کاربران دست به سرقت و تخلیه حساب‌های بانکی می‌کنند اما رمزهای یک‌بار مصرف می‌تواند از سرقت جلوگیری کند.

چندی پیش در اقدامی دیگر بانک مرکزی مقرر کرد که تراکنشات مالی در اپلیکیشن‌های پرداخت و نه اپلیکیشین‌های بانکی، با سخت‌گیری بیشتری انجام خواهد شد. به نحوی که خدمات کارت به کارت در اپلیکیشن‌های مالی مشروط به احزار هویت خواهد بود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • Ali M
    Ali M | ۲۳ دی ۱۳۹۷

    آدمای بی لیاقت اگه عرزه ندارین غلط می کنید همچین خدماتی ارائه بدین.

  • Yas
    Yas | ۲۳ دی ۱۳۹۷

    تصمیم بسیار درستی هست و تا حدی جلو سو استفاده ها رو میگیره

  • OneMore
    OneMore | ۲۳ دی ۱۳۹۷

    برید گمشید بابا میشینن از خودشون چیز در میارن.مسخره های به درد نخور

مطالب پیشنهادی