ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

فورد رباتی برای تست صندلی ماشین ساخته که عرق می کند [تماشا کنید]

بسیاری از کاربران مدعی می‌شوند که صنعت تکنولوژی به روزمرگی رسیده‌ و دیگر هیچ شرکتی ایده‌های جدیدی را امتحان نمی‌کند. بدین ترتیب آینده‌ای که تصورش را می‌کردیم هیچگاه رخ نخواهد داد و دوره‌ی خلاقیت سالهاست ...

امین قیاسی
نوشته شده توسط امین قیاسی | ۲۳ دی ۱۳۹۷ | ۱۳:۳۰

بسیاری از کاربران مدعی می‌شوند که صنعت تکنولوژی به روزمرگی رسیده‌ و دیگر هیچ شرکتی ایده‌های جدیدی را امتحان نمی‌کند. بدین ترتیب آینده‌ای که تصورش را می‌کردیم هیچگاه رخ نخواهد داد و دوره‌ی خلاقیت سالهاست که به پایان رسیده. در جواب این افراد می‌توان ویدیویی پخش نمود و گفت فورد رباتی برای تست صندلی ماشین ساخته که عرق می کند تا از راحتی خریدارانش اطمینان حاصل کند.

سال ۲۰۱۷ میلادی، فورد از رباتی به نام Robutt رونمایی کرد که در واقع سعی می‌کرد پروسه نشستن یک فرد روی صندلی ماشین را شبیه سازی کند تا بتواند بهترین کیفیت را برای صندلی‌های ماشین‌ها فراهم کند.

روند عملکرد این ربات بدین صورت است که کوسن انتهایی این گجت با کمک یک دست رباتیک چندین بار برای صندلی ماشین احیای قلبی انجام می‌دهد و طی چند روز محکم به آن ضربه می‌زند تا از استحکام و در عین حال راحتی صندلی، اطمینان حاصل کند.

حال این شرکت فاکتور عرق را به فرآیند آزمایش اضافه کرد تا آن را کامل کند. جالب اینجاست روند انجام شده مساوی ده سال تمام نشستن روی این ماشین است و اگر صندلی ماشینی بتواند از این پروسه جان سالم به در ببرد، حتماُ گزینه‌ی مناسبی خواهد بود.

کوسن انتهایی Robutt اکنون تا دمای ۳۶ درجه سلسیوس گرم می‌شود و تقریباً به مقدار نیم لیتر عرق می‌کند. کارشناسان کمپانی فورد مدعی شده‌اند که این تست‌ها کمک می‌کند که صندلی‌های این ماشین‌ها از نظر دوام نیز آزمایش شوند.

بدین ترتیب آنها قادر خواهند بود مواد مناسبی انتخاب کنند و محصولی تولید نمایند که در برابر چنین عواملی، آسیبی نبینند و حاضر لوکسشان حفظ نمایند.

البته به نظر می‌رسد کارشناسان بازاریابی فورد کارشان را خوب بلدند چرا که سعی کردند با رسانه‌ای کردن چنین رباتی، نام خود را بر سر زبان‌ها بیندازند و کلیک‌های زیادی را روانه محتوای وبسایتشان کنند. بدین شکل به راحتی نام فورد با نام و تصویر Robutt در ذهن کاربر گره می‌خورد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • Khashayar
    Khashayar | ۲۳ دی ۱۳۹۷

    یه سوال بی‌ربط
    چرا اپدیت گلکسی اس ۹ نیومد پس :/

مطالب پیشنهادی