ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

هوشمندسازی اشیا
تکنولوژی

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور: یکی از تهدیدات علیه کشور هوشمندسازی اشیاست

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور یکی از تهدیدات علیه کشور را هوشمندسازی اشیا دانست و گفت دشمنان با استفاده از این ظرفیت‌‌ها تلاش می‌کنند تا اطلاعات مورد نیاز خودشان را از کشور ما به دست ...

پگاه طوسی
نوشته شده توسط پگاه طوسی | ۲۴ دی ۱۳۹۷ | ۱۱:۰۰

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور یکی از تهدیدات علیه کشور را هوشمندسازی اشیا دانست و گفت دشمنان با استفاده از این ظرفیت‌‌ها تلاش می‌کنند تا اطلاعات مورد نیاز خودشان را از کشور ما به دست آورند. بنا به گفته او برنامه‌ریزی دوربین‌های مداربسته برای ارسال اطلاعات تصویربرداری شده به آدرسی دیگر از جمله راه‌های سرقت اطلاعات توسط دشمنان است.

سردار جلالی به سندهای راهبردی تازه منتشر شده آمریکا که در آن به مسائل تازه‌ای مانند حوزه سایبر پرداخته شده‌، اشاره کرد و هدف آمریکا را در اختیار گرفتن کنترل فضای سایبری دانست و به ایسنا گفت:

«این نشان می‌دهد که احتمال تحریم سایبری و تحمیل هزینه‌های آن بر کشور ما وجود دارد و می‌خواهند کاری کنند که خدمات پایداری در کشور ما با مشکل روبه‌رو شود، مسئله دیگری که احتمال دارد از سوی آنها دنبال شود قطع اینترنت به صورت نقطه‌ای و مسئله دیگر اجرای عملیات آفندی به زیرساخت‌های کشور است که باید برای مقابله با حمله‌های سایبری دشمنان آماده بود. یکی دیگر از تهدیدات هوشمندسازی اشیا است. دشمنان با استفاده از این ظرفیت هوشمندسازی قطعاً تلاش می‌کنند تا اطلاعات مورد نیاز خود را از جامعه ما به دست آورد، به عنوان مثال با فروش دوربین‌های مداربسته و تعریف برنامه‌هایی، این دستگاه‌ها هر چیزی را تصویربرداری می‌کنند که یک نسخه از آن را به آدرس ارسال کند.»

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور معتقد است دشمنان با استفاده از شبکه‌های اجتماعی و در شرایط تحریم و فشار اقتصادی به دنبال ایجاد کمبودهای مصنوعی و در نتیجه تجمع مردم برای خرید کالای خاص می‌شوند تا این کالا در بازار با کمبود مواجه شود و در نتیجه ایجاد ناآرامی کند.

او به ناآرامی‌های حوزه ارز و سکه در سال جاری اشاره می‌کند و باور دارد که دشمنان با استفاده از شبکه‌های اجتماعی و فضای سایبری در بازار ارز و سکه نابه‌سامانی ایجاد کردند. وی یکی از کارکردهای شبکه‌های اجتماعی را اطلاع رسانی به مردم اعلام کرد و گفت:

«متاسفانه با فراگیری شبکه های اجتماعی خارجی اطلاعات مردم ما در اختیار آنان قرار گرفته است و ما به دلیل عدم هماهنگی و حمایت از شبکه های اجتماعی داخلی نتوانستیم نیاز مردم به شبکه‌های اجتماعی را در داخل تامین کنیم و به همین دلیل همچنان اطلاعات مردم ما در اختیار تلگرام، طلا تلگرام و هات گرام است.»

جلالی می‌گوید ورود و نفوذ فناوری هوشمند سازی در همه حوزه ها قابلیت‌های مختلفی را به اشیا می‌دهد و موجب ایجاد خانه هوشمند، شهر هوشمند و زیرساخت‌های هوشمند می‌شود. او اما اعتقاد دارد که این پدیده در کنار قابلیت‌هایی که ایجاد کرده امکان نفوذ، کنترل و دستکاری اطلاعات و... را برای دیگران به وجود آورده است. پدیده هایی که به عقیده او می‌تواند موجب اختلال در کارکرد زیرساخت‌های حیاتی کشور شود: «همه دستگاه‌ها باید برنامه‌های ویژه‌ای را برای مصون سازی زیرساخت‌ها طراحی و به کار گیرند و با اجرای رزمایش‌های متعدد آمادگی‌های لازم را برای شرایط خاص ایجاد کنند. مجهز کردن سازمان‌ها به مولد‌های برق اضطراری یکی از مهمترین موارد برای حفظ کارکرد زیرساخت‌ها است.»

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (53 مورد)
  • molavy
    molavy | ۳۰ دی ۱۳۹۷

    تو همین دیجیاتو کلی خبر هست که چطور از طریق تجهیزات اینترنت اشیا کلی اطلاعات رو سرقت کردن. باز خوبه که یکی حواسش هستش . باید یک سری استاندارد ها تعریف بشه که هر دستگاهی بدون حداقل امنیت نتونه فروش بره

  • molavy
    molavy | ۳۰ دی ۱۳۹۷

    بابا این یک موضوع علمی هستش

  • rani olan
    rani olan | ۳۰ دی ۱۳۹۷

    نباید به این راحتی و بدون مطالعه قضاوت کرد!!!

  • enrix
    enrix | ۲۷ دی ۱۳۹۷

    هیچ مطلب علمی بدون اثبات فنی اعتبار نداره هر چند توطئه های بعضی کشورها رد نمیشه! نمیشه بدون بحث و بررسی و نقد کامل و جامعه ( اونم فنی ) به یه موضوعی پِی بُرد

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی