ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

از دسترس خارج شدن ده ها وبسایت دولتی آمریکا با ادامه تعطیلی دولت

در این روزها که دولت آمریکا به تصمیم دونالد ترامپ به حالت تعطیل درآمده، هر سرویسی که به نوعی غیرضروری تلقی می گردد از فاز عملیاتی خارج شده و قابل دسترس نیست. ظاهرا برخی وبسایت ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۲۴ دی ۱۳۹۷ | ۱۶:۰۰

در این روزها که دولت آمریکا به تصمیم دونالد ترامپ به حالت تعطیل درآمده، هر سرویسی که به نوعی غیرضروری تلقی می گردد از فاز عملیاتی خارج شده و قابل دسترس نیست. ظاهرا برخی وبسایت های دولتی آمریکا هم نیاز به تمدید گواهی های امنیتی خود را غیرضروری قلمداد کرده اند و در نتیجه از دسترس خارج شده اند.

بنابر گزارشی که BuzzFeed منتشر کرده چندین سایت دولتی آمریکا به خاطر منقضی شدن گواهی های HTTPS خود یا از دسترس خارج شده اند یا توسط برخی مرورگرها مسدود و ظاهرا هیچیک از نیروهای سازمانی مسئول این وبسایت ها در محل کارشان حاضر نیستند تا در طول تعطیلی دولت آمریکا این گواهی ها را تمدید نمایند.

براساس اعلام یک شرکت بریتانیایی به نام Netcraft که در زمینه ارائه سرویس های امنیتی فعالیت دارد بسیاری از دامین های دولتی تا زمانی که افراد مسئول، گواهی های امنیتی شان را تمدید نکنند قابل دسترس نیستند. برخی هم نظیر وبسایت های زیردامنه وزارت دادگستری آمریکا به خاطر آنکه دامنه شان در فهرست HSTS (این مکانیزم امنیتی از وبسایت ها در برابر حملاتی که به خاطر افت پروتکل روی می دهند حفاظت میکند) کروم  قرار دارد کاملا از دسترس خارج شده اند.

موارد دیگر نیز برخی صفحات وبسایت ناسا و وبسایت متعلق به یکی از دادگاه های آمریکا هستند که از این مکانیزم استفاده نمی کنند و همچنان ضمن ارائه هشدار به کاربران در دسترس هستند.

اینطور که به نظر می رسد تمدید گواهی برای دامنه ها بر عهده خود وزارت خانه و سازمان هاست و  تا زمانی که دولت کارش را از سر بگیرد به نظر نمی رسد که این وبسایت ها مجددا آغاز به کار کنند. با این حال بسته به اینکه تعطیلی دولت تا چه اندازه طول می کشد می توان انتظار وقوع اتفاقاتی بدتر از این را داشت.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • molavy
    molavy | ۲۴ دی ۱۳۹۷

    جالبه تعطیل شده ولی باز هم تو صحبت ها به ایران گیر میده

    • آریا
      آریا | ۲۵ دی ۱۳۹۷

      تعطیل شده اش هم نابودتون میکنه ?

  • molavy
    molavy | ۲۴ دی ۱۳۹۷

    کلا تعطیل بشه خوبه

مطالب پیشنهادی