ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

علمی

ایده جالب یک شرکت پستی برای تحویل مرسولات در آینده [تماشا کنید]

شرکت Continental که چند وقتی است قصد دارد به بازار ماشین‌های خودران نیز وارد شود از طرحی مفهومی برای سیستم تحویل بسته‌های پستی در نمایشگاه CES 2019 امسال رونمایی کرده که تماشای ویدیوی آن خالی از ...

امین قیاسی
نوشته شده توسط امین قیاسی | ۲۴ دی ۱۳۹۷ | ۰۸:۳۰

شرکت Continental که چند وقتی است قصد دارد به بازار ماشین‌های خودران نیز وارد شود از طرحی مفهومی برای سیستم تحویل بسته‌های پستی در نمایشگاه CES 2019 امسال رونمایی کرده که تماشای ویدیوی آن خالی از لطف نیست. بدین ترتیب این امکان وجود دارد در آینده‌ای نزدیک، سگ‌های رباتیک سوار بر ماشین‌های خودران جایگزین سیستم‌های پستی شوند و کالاهای خریداری شده را به شما تحویل دهند.

کمپانی Continental بدین منظور به همکاری با شرکت رباتیک ANYbotics پرداخته و با استفاده از سگ ربات‌های Anymal چنین طرح مفهومی را تعریف کرده است. البته این طرح مفهومی کمی پیشرفت داشته و نمونه‌ای از این سیستم در نمایشگاه CES 2019 امسال به نمایش درآمده است.

شرکت یاد شده یک تاکسی خودران مخصوص برای ارسال سگ‌های رباتیک طراحی کند و تا سگ‌ها را نزدیک در خانه‌ها پیاده کنند تا آنها نیز وظیفه تحویل بسته را بر عهده داشته باشند. مورد آزمایشی انجام شده در نمایشگاه CES به زیبایی توانایی ربات Anymal که اکنون رقیب تازه ربات Spot mini بوستون داینامیکس محسوب می شود را به نمایش در آورده است.

برای مثال ربات توانست به راحتی از ون پایین بپرد، از موانع موجود رد شود و پس از طی کردن چند پله‌ خود را به درب منزل برساند. کار این ربات در همین مرحله تمام نشده و پس از فشردن زنگ کنار درب، بسته را تحویل داده است.

Continental باور دارد که این سیستم می‌تواند در آینده نزدیک صنعت پست و تحویلات را متحول کند و بدین شکل محصولات از انبارها بدون دخالت انسان به دست مشتریان برسد. با اینکه دموی سیستم یاد شده به خوبی و بدون نقص فنی انجام شد اما هنوز این شرکت برنامه‌ی خود را برای عملی کردن سیستم‌های جدیدش را مشخص نکرده است. با این حال به احتمال قوی در آینده‌ای نزدیک شاهد راه اندازی چنین سیستم‌هایی خواهیم بود.

 

تماشا کنید: با Anymal آشنا شوید؛ رقیب تازه ربات بوستون داینامیکس

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی