ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

فروش فوری خودروهای سایپا با قیمت های جدید به تعویق افتاد

مدیرعامل خودروسازی سایپا در تازه ترین مصاحبه خود عنوان کرده بود که وقفه در تولید و عرضه خودرو ناشی از ایجاد برخی محدودیت ها بوده و فروش فوری خودروهای این شرکت از یکشنبه 23 دی ...

زهرا ملکی
نوشته شده توسط زهرا ملکی | ۲۴ دی ۱۳۹۷ | ۱۷:۱۵

مدیرعامل خودروسازی سایپا در تازه ترین مصاحبه خود عنوان کرده بود که وقفه در تولید و عرضه خودرو ناشی از ایجاد برخی محدودیت ها بوده و فروش فوری خودروهای این شرکت از یکشنبه 23 دی آغاز خواهد شد، اما این اتفاق در عمل روی نداد و حالا روابط عمومی سایپا در واکنش به این خبر در اطلاعیه ای مطرح کرد:  با بررسی جزئیات و روش های فروش و همچنین رعایت حق تقدم طی روزهای آینده شرایط فروش فوری خودروهای گروه سایپا از طریق رسانه ها اطلاع رسانی خواهد شد.

محمدرضا سروش با تاکید بر اینکه عمده تعهدات را تا عید تحویل می‌دهیم، افزود: آنچه باعث وقفه در تولید و عرضه خودرو شده است محدودیت هایی بود که چند ماه اخیر صنعت خودروسازی کشور را دربرگرفته است. تأمین نشدن ارز و قطعات مورد نیاز سازندگان موجب شد تا سایپا نتواند به تعهدات خود عمل کند.

بنا به گفته های وی قیمت زمان تحویل مبنای محاسبه در قراردادهای این شرکت بوده و عمده تعهدات آن ها تا پایان سال جاری و مابقی نیز تا اردیبهشت سال آینده تحویل داده خواهد شد.

سایپا

سروش افزود: کاهش سرمایه در گردش باعث بروز مشکلات عدیده در سایپا شده است. سایپا بالغ بر هزار میلیارد تومان املاک مازاد دارد که تا پایان امسال بخشی از آن و بخشی از شرکت‌های مازاد را به بخش خصوصی واگذار خواهد کرد.

به تازگی رییس سازمان حمایت خبر از کمک ۱۵۰۰۰ میلیارد تومانی بانک مرکزی و دولت به شرکتهای خودروسازی داده است. خودروسازان در قبال این کمک موظف هستند که در کوتاه مدت نسبت به افزایش شیب تولیدات خود به شرط محسوس بودن آن اقدام کنند.

در همین راستا مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو نیز گفت: با توجه به شرایط سخت قطعه سازی کشور و با تصمیم ستاد اقتصاد مقاومتی، در صورت کمک بانک مرکزی به خودروسازان باید بگویم که ۹۵درصد این مبلغ به قطعه سازان تعلق خواهد گرفت.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی