ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

دستگاه پخش جدید پایونیر تلفن همراه راننده را به یک سیستم اینفوتینمنت تبدیل می کند [تماشا کنید]

قبل از ظهور سیستم های اطلاع رسانی-سرگرمی پیشرفته که اینک با نام اینفوتینمنت (Infotainment) شناخته می شوند، دستگاه های پخش ساده کاست و بعدا CD و DVD وظیفه سرگرم کردن سرنشینان خودرو را بر عهده ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۲۴ دی ۱۳۹۷ | ۱۸:۳۰

قبل از ظهور سیستم های اطلاع رسانی-سرگرمی پیشرفته که اینک با نام اینفوتینمنت (Infotainment) شناخته می شوند، دستگاه های پخش ساده کاست و بعدا CD و DVD وظیفه سرگرم کردن سرنشینان خودرو را بر عهده داشتند.

Car-cassette-player

این دستگاه های پخش بر اساس استاندارد واحد DIN می شدند. در ابتدا تقریبا همه پخش ها دارای اندازه ای برابر با یک DIN بودند، اما بعدها نمونه هایی با اندازه Double DIN به بازار راه پیدا کردند.

single din vs double din

با پیشرفت های حاصل شده، خودروسازان مختلف به سمت توسعه سیستم های اینفوتینمنت انحصاری رو آوردند. پس از این تصمیم بود که دیگر بازار دستگاه های پخش به نوعی کساد شده و استاندارد DIN به تدریج منسوخ شد.

البته از آنجایی که مدل های تولیدی در داخل کشور در اصل متعلق به چند دهه پیش هستند، فاقد سیستم اینفوتینمنت بوده و کماکان از پخش هایی با استاندارد از رده خارج DIN استفاده می کنند.

ikco samand interior

پایونیر یکی از برندهای سازنده تجهیزات صوتی است که در کشور ما طرفداران زیادی دارد. این کمپانی به تازگی از یک محصول جدید با کد SPH-10BT رونمایی کرده که می تواند تجربه کار با یک سیستم اینفوتینمنت پیشرفته را در اختیار مالکین خودروهای قدیمی بگذارد.

دستگاه پخش یا به عبارت صحیح تر هِد یونیت پایونیر SPH-10BT اندازه ای برابر با یک DIN دارد و به نگهدارنده ای مجهز شده تا تلفن همراه در داخل آن قرار گیرد. این دستگاه از طریق بلوتوث به تلفن های همراه اندرویدی و iOS متصل می شود و از صفحه آنها به عنوان نمایشگر استفاده می کند.

pioneer-sph-10bt

پس از اتصال و یکپارچگی موبایل راننده با هد یونیت پایونیر، وی قادر خواهد بود از طریق فرمان های صوتی تماس های دریافتی را مدیریت نموده یا پیام ها را بخواند. همچنین دسترسی به اپلیکیشن مسیریاب تنها با لمس یک دکمه اختصاصی امکانپذیر می شود.

به غیر از موارد یاد شده، هد یونیت پایونیر SPH-10BT قابلیت اتصال به سنسورهای پارک را نیز دارد. در این حالت هنگام کم شدن فاصله خودرو با مانع یا موانع موجود، اخطارهایی بر روی صفحه نمایش تلفن همراه نشان داده می شوند.

پایونیر برای هد یونیت SPH-10BT قیمتی برابر با 150 دلار تعیین کرده و از ماه فوریه (بهمن) آن را در بازار ایالات متحده به فروش خواهد رساند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • Mr. Nobody
    Mr. Nobody | ۲۳ مهر ۱۳۹۸


    دوستان دقت نظر داشته باشید که این یه اسباب بازی جدید و نوآورانه از پایونیر هست و مطمئن باشید با یه محصول میانرده رو به پایین طرف هستید، به تریپ متفاوتش توجه نکنید فعلا همچین پتنتی سالها طول میکشه به بلوغ برسه پس واسه خرید به هیچ عنوان عجله نکنید.

  • momo1988
    momo1988 | ۲۴ دی ۱۳۹۷

    سلام اصلا ربطی به موضوع نداره فقط این عکس صاعقه بالا تصویر توی صفحه اصلی برای چیه نکنه جایزه میدن

مطالب پیشنهادی