ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

ویجیاتو - بازی

گزارش کامل مسابقات انتخابی WESG: دیاکو و DeMiGoD نمایندگان کشور

طی چند سال گذشته مسابقات WESG بدون شک همیشه یکی از مهم ترین و بزرگترین رویدادهای ورزش های الکترونیکی در جهان بوده است. این مسابقات که توسط شرکت Alisport (زیر مجموعه شرکت Alibaba) برگزار می ...

مهران خاتمی
نوشته شده توسط مهران خاتمی | ۲۴ دی ۱۳۹۷ | ۱۴:۰۰

طی چند سال گذشته مسابقات WESG بدون شک همیشه یکی از مهم ترین و بزرگترین رویدادهای ورزش های الکترونیکی در جهان بوده است. این مسابقات که توسط شرکت Alisport (زیر مجموعه شرکت Alibaba) برگزار می شود اهمیت خاصی برای بازیکنان آسیایی دارد، چرا که در این مسابقات آن‌ها می توانند در کنار بهترین بازیکنان جهان در رشته های مختلف به رقابت بپردازند. بنابراین می توان گفت بسیاری از بازیکنان ایرانی هم منتظر این مسابقات بودند.

البته این بار فرمت مسابقات با دوره های گذشته کمی فرق داشت. در سال های گذشته مسابقات انتخابی به صورت آفلاین و در کشورها یا نواحی سهمیه گرفته برگزار می شد. اما این بار WESG تصمیم گرفت مسابقات انتخابی هر رشته را به صورت آنلاین برگزار کند. این با توجه به وضعیت بسیار بد پینگ ایران با سرورهای آسیایی (مثل هند و دوبی و سنگاپور) برای بازیکنان ایرانی اصلا خبر خوبی نبود.

شیوه برگزاری مسابقات انتخابی آنلاین به این صورت بود که در مناطق مختلف دو مسابقه انتخابی جداگانه برگزار می شد و برنده هر کدام از این سری مسابقات به مصاف هم می رفتند و برنده نهایی به مسابقات راه پیدا می کرد.

مسابقات آنلاین

در رشته دوتا 2 چهار تیم در مسابقات شرکت کردند که در میان آنها تیم امیر فانتوم به اسم (Vanguard سابق) با نام نقاش و FelMysT هم حضور داشتند. این دو تیم در سری دوم مسابقات انتخاب در بازی اول خود به پیروزی دست یافتند، ولی در مرحله دوم در برابر یکدیگر قرار گرفتند و تیم نقاش به پیروزی دست یافت و در مرحله نیمه نهایی در مقابل نمایندگان لبنان قرار گرفت و متاسفانه در برابر این تیم موفق به کسب پیروزی نشد.

در سری دوم مسابقات تیم نقاش باز هم در مسابقات شرکت کرد و تا مرحله نیمه نهایی پیش آمد. اما این بار بازی را به تیم Cyn از امارات واگذار کرد.

در رشته کانتر تیم های بیشتری در هر دو مرحله مسابقات شرکت کردند. در مرحله اول 10 تیم از ایران در مسابقات شرکت کردند. تیم For Glory موفق شد تا مرحله فینال مسابقات پیش بیاید و در فینال در مقابل تیم NASR eSport که تقریبا معروف ترین تیم خاور میانه است قرار گرفت ولی در نهایت بازی را با نتیجه 2 بر 1 به این تیم واگذار کرد. در سری دوم مسابقات انتخابی تیم For Glory موفق شد تا مرحله نیمه نهایی پیشروی کند ولی در نهایت در مقابل نمایندگان دیگری از امارات یعنی تیم FTR متوقف شد.

اما در رشته Starcraft II بازیکن قدیمی و نام آشنای کشور یعنی شهریار شاکی مطابق معمول در مسابقات انتخابی به پیروزی دست یافت و تنها نماینده رسمی کشور در مسابقات WESG شد.

مسابقات انتخابی شهر آفتاب

مسابقات انتخابی رشته PES 2019 هم به صورت آنلاین برگزار شد ولی بازیکنان ایران در این مسابقات هم نتوانستند به موفقیت برسند. اما به دلیل تعداد بسیار زیاد بازیکنان رشته PES 2019 در ایران و سابقه خوب ایران در این رشته تصمیم بر آن شد که ایران بتواند یک بازیکن به صورت مستقیم به مسابقات ارسال کند. بنابراین لازم بود که یک سری مسابقات در کشور برای تعیین بازیکن اعزامی برای رشته PES برگزار شود که در نهایت یک تورنمنت دیگر در رشته CS:GO هم همزمان با این مسابقات و در شهر آفتاب برگزار شد.

در رشته PES 2019 ابتدا در هر استان مسابقاتی برگزار شد و در مجموع 128 بازیکن از استان های مختلف به تهران آمدند. بعد از 3 روز رقابت حساس در نهایت حسن پاجانی از تیم دیاکو با پیروزی در برابر فرشاد شاهسون از تیم پیرمردها موفق شد به مرحله اصلی مسابقات WESG راه یابد.

در مسابقات کانتر برگزار شده هم تیم VivA از مشهد موفق شد با عملکرد خوب خود و طی یک بازگشت تماشایی در فینال مسابقات تیم MTC را مغلوب کند و به مقام قهرمانی دست یابد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی