ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

dt-ces-bosch-shuttle (1)
خودرو

تصویر انقلابی بوش از صنعت حمل و نقل؛ معرفی شاتل زمینی IoT در CES

بازار خودرو به چند بخش اصلی تقسیم شده که از مهم ترین آنها می توان به هاچبک ها، سدان ها، شاسی بلندها، مینی ون ها و پیکاپ ها اشاره کرد. اما کمپانی بوش (Bosch) اعتقاد ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۲۵ دی ۱۳۹۷ | ۰۸:۳۰

بازار خودرو به چند بخش اصلی تقسیم شده که از مهم ترین آنها می توان به هاچبک ها، سدان ها، شاسی بلندها، مینی ون ها و پیکاپ ها اشاره کرد. اما کمپانی بوش (Bosch) اعتقاد دارد با فراگیر شدن فناوری خودران در آینده نزدیک، کلاس جدید شاتل های برقی بدون راننده بوجود خواهد آمد.

بوش

این شرکت معروف آلمانی اخیرا با رونمایی از یک کانسپت عجیب به نام IoT در لاس وگاس به استقبال کلاس جدید رفته است. کانسپت بوش بدنه ای جعبه ای شکل دارد تا فضای داخلی آن به بیشترین شکل ممکن جادار و بزرگ باشد.

dt-ces-bosch-shuttle (5)

در داخل کابین کانسپت IoT چند نمایشگر یا به عبارت بهتر تبلت دیده می شوند که سرنشینان می توانند با استفاده از آنها خود را سرگرم نموده یا اطلاعات گوناگونی را ببینند. این تبلت ها مستقل از هم بوده و امکان تماشای فیلم، مشاهده داده های سفر و یا مطالعه اخبار بر روی هر یک از آنها وجود دارد.

dt-ces-bosch-shuttle (3)

در کنار تبلت های اختصاصی، کابین بوش IoT به چند دوربین مجهز شده؛ این دوربین ها توانایی تشخیص اشیا و وسایل به جا مانده از سرنشینان را دارند، در چنین حالتی با پخش اعلان های صوتی به سرنشین مربوطه اطلاع داده می شود.

dt-ces-bosch-shuttle (2)

به غیر از اشیا، دوربین های کابین مفهومی پیشرفته بوش قادر هستند هر گونه کثیفی را نیز تشخیص دهند. این دوربین ها آنقدر دقت بالایی دارند که می توانند یک تکه آدامس یا لکه های ناشی از ریختن قهوه را شناسایی کنند.

برای فراخواندن این شاتل زمینی، بوش یک اپلیکیشن اختصاصی طراحی کرده است. جالب اینکه پس از فراخوانده شدن، IoT فرد را از طریق تلفن همراهش احراز هویت نموده و در صورت مطابقت اجازه سوار شدن را به وی می دهد.

dt-ces-bosch-shuttle (4)

کانسپت ژرمن ها نیروی خود را از یک پیشرانه برقی انحصاری که توسط بوش توسعه یافته دریافت می کند. درباره جزئیات این پیشرانه اطلاعاتی منتشر نشده، اما می دانیم که میزان شارژ باقیمانده آن مدام توسط نرم افزار کنترل می شود؛ چنانچه شارژ باتری از حد معینی پایین تر برود، IoT از سرویس خارج شده و خود را به یک ایستگاه شارژ می رساند.

آنطور که بوش اعلام کرده، کانسپت IoT یک طرح تحقیقاتی بوده و این شرکت معروف برنامه ای برای تولید آن ندارد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی