ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

تولید تلفن هوشمند در سه ماهه‌ آتی کاهشی ۱۹ درصدی خواهد داشت

چند هفته پیش اپل اعلام کرد که درآمد سه ماهه‌ی پایانی سال ۲۰۱۹ میلادی، بسیار پایینتر از پیش بینی‌های این شرکت بوده است. حال شرکت چند ملیتی خدمات مالی کردیت سوئیس مدعی شده که سه ماهه‌ی ...

امین قیاسی
نوشته شده توسط امین قیاسی | ۲۵ دی ۱۳۹۷ | ۱۱:۰۰

چند هفته پیش اپل اعلام کرد که درآمد سه ماهه‌ی پایانی سال ۲۰۱۹ میلادی، بسیار پایینتر از پیش بینی‌های این شرکت بوده است. حال شرکت چند ملیتی خدمات مالی کردیت سوئیس مدعی شده که سه ماهه‌ی بعدی نیز چنین روندی پیش خواهد رفت و تولید تلفن هوشمند در سه ماهه اول سال ۲۰۱۹ میلادی، ۱۹ درصد کاهش خواهد یافت.

به گزارش Business Insider، تحلیلگران شرکت یاد شده باور دارند که میزان تولید تلفن هوشمند در این سه ماهه، به پایینترین حد خود خواهد رسید. این در حالی است که از سال ۲۰۱۳ به بعد چنین اتفاقی هرگز رخ نداده است.

بر اساس تحلیل ارائه شده توسط این کمپانی، در سه ماهه پایانی سال ۲۰۱۸ میلادی، ۳۵۷ میلیون گوشی تولید شده و این رقم در سه ماهه ابتدایی سال بعدی به رقم ۲۸۹ میلیون تلفن هوشمند خواهد رسید. بدین ترتیب میزان تولید تلفن هوشمند که در سه ماهه‌ی پایانی سال قبل، ۳ درصد نسبت به قبل کاهش پیدا کرده، ممکن است در سه ماهه‌ی اول سال ۲۰۱۹ میلادی ۱۹ درصد کاهش پیدا کند.

یکی از مشکلات که فاکتوری اساسی در کاهش میزان تولید تلفن هوشمند دارد، درگیری‌های اقتصادی میان چین و آمریکاست. چندی پیش کارشناسان موسسه Merrill Lynch که بازوی خدمات سرمایه گزاری و مدیریت ثروت «بانک آمریکا» محسوب می شود، در گزارشی از نقش شهروندان چینی برای کاهش فروش آیفون خبر داده است.

حتی کار به جایی رسیده که بسیاری اپل را قربانی اصلی جنگ تجاری ترامپ می‌دانند و آثار تنش ایالات متحده و چین بر فروش آیفون کاملاً مشخص است.

علاوه بر مسائل موجود در زمینه تجارت بین دو کشور، موضوع دستگیری مدیر مالی ارشد هواوی در کانادا نیز مزید بر علت شد تا شرکت های چینی در اقدامی تلافی جویانه، خرید محصولات اپل را برای کارمندان خود ممنوع کرده و از طرف دیگر تسهیلاتی را برای خرید محصولات هواوی در نظر بگیرند.

عامل دیگر در تشدید افت فروش محصولات اپل، حکم دادگاهی در چین بود که واردات و فروش گوشی های آیفون 6S تا آیفون 10 را به دلیل نقض پتنت های کوالکام ممنوع اعلام کرد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی