ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

فیلترینگ
تکنولوژی

رییس کمیته فضای مجازی مجلس: فیلترینگ راه حل فضای مجازی نیست

رییس کمیته فضای مجازی کمیسیون فرهنگی مجلس گفت راه حل فضای مجازی «فیلترینگ» نیست. به گفته «نصرالله پژمانفر» مردم و جوانان باید از ظرفیت‌ها و خدماتی که این عرصه در اختیارشان می‌گذارد، برخوردار باشند. پژمانفر ...

پگاه طوسی
نوشته شده توسط پگاه طوسی | ۲۵ دی ۱۳۹۷ | ۱۵:۴۵

رییس کمیته فضای مجازی کمیسیون فرهنگی مجلس گفت راه حل فضای مجازی «فیلترینگ» نیست. به گفته «نصرالله پژمانفر» مردم و جوانان باید از ظرفیت‌ها و خدماتی که این عرصه در اختیارشان می‌گذارد، برخوردار باشند.

پژمانفر با اشاره به بیانات رهبری در دیدار با مردم قم مبنی بر اینکه «جوانان با هوشمندی، فضای مجازی را به ابزاری برای زدن تو دهنی به دشمنان تبدیل کنند»، به ایسنا گفت:

«مرزهای فضای مجازی با توجه به اقتضائات و شرایط حاکم بر این فضا متفاوت است. باید به این سوال پاسخ داد که مخاطبِ محتوای عرضه شده در فضای مجازی شهروندان ایرانی هستند یا شهروندان جهانی که به نظر بنده باید به هر دو عرصه توجه کرد. از یک سو با توجه به انتظاری که دنیا از گفتمان انقلاب اسلامی دارد باید در فضای مجازی رویکرد آفند داشت و از سوی دیگر در مقابله با تهاجمات دشمن باید رویکرد پدافند اتخاذ کرد. باید به شبهاتی که دشمنان جمهوری اسلامی برای مردم و جوانان ایرانی طرح می‌کنند ورود کنیم.»

پژمانفر تاکید می‌کند که باید در کشور «نقشه راه عملیات در فضای مجازی» در هر دو حوزه داخلی و خارجی را وجود داشته باشد تا از این طریق علاوه بر پاسخ به تهدیدات و شبهات مطرح شده، فرصت‌های خوبی در این عرصه برای کشور به وجود بیاید.

فیلترینگ

رییس کمیته فضای مجازی کمیسیون فرهنگی مجلس در پاسخ به این پرسش که فیلترینگ فضای مجازی در راه تحقق هدف مدنظر رهبری چقدر مانع ایجاد می‌کند، توضیح داد در همه کشورها بسته به سیاست و نگاه آن کشورها، فیلترینگ وجود دارد اما راه حل فضای مجازی «فیلترینگ» نیست. او در ادامه عنوان کرد مردم و جوانان باید از ظرفیت‌ها و خدماتی که این عرصه در اختیارشان می‌گذارد، برخوردار باشند:

«متاسفانه نخواسته‌ایم برای تامین نیازهای مردم در فضای مجازی کار اثباتی مناسبی انجام دهیم و مردم هم خواسته یا ناخواسته با حضور در سایت‌ها و فضاهای اینترنتی مدیریت نشده، دچار آسیب‌های مختلفی می‌شوند؛ البته در همه کشورهای جهان برای مدیریت این سایت‌ها، فیلترینگ اعمال می‌شود به طور مثال در کشورهای پیشرفتهِ هم، اینترنت کودک با محدودیت در دسترس کودکان قرار می‌گیرد به بیان روشن‌تر حتی در کشورهای غربی هم برای گروه های مختلف، محدودیت‌های متناسبی اعمال می‌شود که به نظر بنده این محدودیت‌ها ضروری است اما اگر در کنار این محدودیت‌ها بتوانیم به نیازهای مردم پاسخ دهیم، مسیر کاملی را پیشرفته‌ایم.»

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (13 مورد)
  • MOHAMMAD-7
    MOHAMMAD-7 | ۲۷ دی ۱۳۹۷

    والا هیچ علمی تو صنعت ارتباطات الکترونیکی نداره حرف از فیلتر میزنه.

  • Ali M
    Ali M | ۲۶ دی ۱۳۹۷

    نمیشه به جای این عمامه متخصص همون حوزه رو گذاشت؟ آخه این آقا زمانی که طلبه بوده کی وقت کرده آی تی بخونه؟!!!

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی